Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 maja 2016, 14:43

Nad czym pracują polscy deweloperzy, czyli wielka lista nadchodzących gier znad Wisły

Polska już kilka lat temu stała się jednym z tych państw, którego dumą narodową mogą być m.in. gry wideo. W poniższym artykule zbieramy informacje na temat nadchodzących gier – zarówno tych autorstwa dużych studiów, jak i małych niezależnych deweloperów.

Spis treści

Last Qubit

Submarine Enginner

Data premiery: wakacje 2016

Bardzo prosta w założeniach, choć trudna do całkowitego opanowania gra zręcznościowa z łodzią podwodną w roli głównej. Znaków szczególnych raczej brak: gromadzimy tlen oraz części do naprawy, reperujemy uszkodzone maszyny i turbiny, unikamy spadających zewsząd przedmiotów... Last Qubit wygląda na solidną produkcję na telefony i twórcy nie wykluczają, że myślą o przeniesieniu swojego dzieła na urządzenia mobilne. Na razie jednak priorytetem jest PC.

Lichthund

Lichtspeer

Data premiery: 2016

Podczas ubiegłorocznego Digital Dragons Lichtspeer uwiodło całą obecną na targach ekipę z naszej redakcji – i nie bez powodu. To bardzo prosta, ale mimo to (a może właśnie dlatego?) uzależniająca zręcznościówka, w której rzucamy włócznią w nadchodzących wrogów. Stylistyka jest nieziemska – gra w kreskówkowej oprawie przedstawia futurystyczny, lodowy świat, pełen stworzeń rodem z germańskiej mitologii. Jakiś problem? Gdy graliśmy w Lichtspeer na Digital Dragons, tytuł był już w zaawansowanym stadium produkcji, jeszcze w ubiegłym roku trafił do programu Greenlight, a mimo to do tej pory na Steamie go nie widać.

  1. Lichtspeer w Encyklopedii Gier

Lore Corridor Developments

Aega

Data premiery: nieznana

Na Digital Dragons co roku pojawia się co najmniej jedna naprawdę dziwna gra. W tej edycji ów zaszczytny tytuł przypadł pozycji autorstwa studia Lore Corridor Developments o nazwie Aega, która czerpie inspiracje z antycznych religii i stanowi niezbyt skomplikowaną platformówkę z segmentami walki. Oferowana jest też zabawa w kooperacji – gracze wcielą się z czasem w dwie działające przeciwko sobie postacie – pomyślcie tylko, jakie stwarza to możliwości w kwestii dialogów, prowadzonych zresztą w dziwacznym miksie współczesnego i starego języka angielskiego.

Low Poly Wolf

Angry John

Data premiery: druga połowa 2016

Na pierwszy rzut oka produkcja Low Poly Wolf nie wyróżnia się absolutnie niczym: ot, prosty top-down shooter z prostymi zasadami i równie prostą grafiką. I pod względem rozgrywki tak właśnie jest: Angry John serwuje pełne kosmitów, proceduralnie generowane plansze, na których za pomocą różnorodnych typów broni szerzymy zniszczenie wśród wrogów. Ale twórcy uzupełniają to pełną humoru opowieścią, w której tytułowy bohater wcale nie chce ratować świata przed inwazją obcych – ma za to zamiar odebrać najeźdźcom porwane z jego farmy kurczaki. Hitu raczej nie otrzymamy, ale przyjemną strzelankę – jak najbardziej.

Madman

Hollow

Data premiery: przełom 2016 i 2017

Studio Madman niechętnie ujawnia informacje na temat Hollow – na razie w marcu, za sprawą serwisu Graczpospolita.pl, ujrzeliśmy pierwsze obrazki z gry... i od tamtego czasu jest o niej zupełnie cicho. Wiemy jedynie, że szykuje się horror science fiction, który trafi najpierw na PC, a później także na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Widać tu pewne wpływy serii Dead Space, a informacje na stronie zespołu sugerują, że projekt będzie wspierać technologię wirtualnej rzeczywistości – ale to jedynie spekulacje.

Madmind Studio

Agony

Nowe studio, należące do dynamicznie rozwijającego się PlayWay, pracuje nad intrygującą grą na Unreal Enginie 4, w której musimy wydostać się z piekła władanego przez Czerwoną Boginię. Agony będzie survivalem, w którym oprócz zagadek logicznych nie zabraknie skradania się, a także przejmowania kontroli nad demonami oraz ludźmi uwięzionymi w piekle. Gra zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a zagramy w nią w pierwszym kwartale 2017 roku.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej
Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej

Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.