Last Qubit. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Jakub Mirowski

Last Qubit

Submarine Enginner

Data premiery: wakacje 2016

Bardzo prosta w założeniach, choć trudna do całkowitego opanowania gra zręcznościowa z łodzią podwodną w roli głównej. Znaków szczególnych raczej brak: gromadzimy tlen oraz części do naprawy, reperujemy uszkodzone maszyny i turbiny, unikamy spadających zewsząd przedmiotów... Last Qubit wygląda na solidną produkcję na telefony i twórcy nie wykluczają, że myślą o przeniesieniu swojego dzieła na urządzenia mobilne. Na razie jednak priorytetem jest PC.

Lichthund

Lichtspeer

Data premiery: 2016

Podczas ubiegłorocznego Digital Dragons Lichtspeer uwiodło całą obecną na targach ekipę z naszej redakcji – i nie bez powodu. To bardzo prosta, ale mimo to (a może właśnie dlatego?) uzależniająca zręcznościówka, w której rzucamy włócznią w nadchodzących wrogów. Stylistyka jest nieziemska – gra w kreskówkowej oprawie przedstawia futurystyczny, lodowy świat, pełen stworzeń rodem z germańskiej mitologii. Jakiś problem? Gdy graliśmy w Lichtspeer na Digital Dragons, tytuł był już w zaawansowanym stadium produkcji, jeszcze w ubiegłym roku trafił do programu Greenlight, a mimo to do tej pory na Steamie go nie widać.

  1. Lichtspeer w Encyklopedii Gier

Lore Corridor Developments

Aega

Data premiery: nieznana

Na Digital Dragons co roku pojawia się co najmniej jedna naprawdę dziwna gra. W tej edycji ów zaszczytny tytuł przypadł pozycji autorstwa studia Lore Corridor Developments o nazwie Aega, która czerpie inspiracje z antycznych religii i stanowi niezbyt skomplikowaną platformówkę z segmentami walki. Oferowana jest też zabawa w kooperacji – gracze wcielą się z czasem w dwie działające przeciwko sobie postacie – pomyślcie tylko, jakie stwarza to możliwości w kwestii dialogów, prowadzonych zresztą w dziwacznym miksie współczesnego i starego języka angielskiego.

Low Poly Wolf

Angry John

Data premiery: druga połowa 2016

Na pierwszy rzut oka produkcja Low Poly Wolf nie wyróżnia się absolutnie niczym: ot, prosty top-down shooter z prostymi zasadami i równie prostą grafiką. I pod względem rozgrywki tak właśnie jest: Angry John serwuje pełne kosmitów, proceduralnie generowane plansze, na których za pomocą różnorodnych typów broni szerzymy zniszczenie wśród wrogów. Ale twórcy uzupełniają to pełną humoru opowieścią, w której tytułowy bohater wcale nie chce ratować świata przed inwazją obcych – ma za to zamiar odebrać najeźdźcom porwane z jego farmy kurczaki. Hitu raczej nie otrzymamy, ale przyjemną strzelankę – jak najbardziej.

Madman

Hollow

Data premiery: przełom 2016 i 2017

Studio Madman niechętnie ujawnia informacje na temat Hollow – na razie w marcu, za sprawą serwisu Graczpospolita.pl, ujrzeliśmy pierwsze obrazki z gry... i od tamtego czasu jest o niej zupełnie cicho. Wiemy jedynie, że szykuje się horror science fiction, który trafi najpierw na PC, a później także na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Widać tu pewne wpływy serii Dead Space, a informacje na stronie zespołu sugerują, że projekt będzie wspierać technologię wirtualnej rzeczywistości – ale to jedynie spekulacje.

Madmind Studio

Agony

Nowe studio, należące do dynamicznie rozwijającego się PlayWay, pracuje nad intrygującą grą na Unreal Enginie 4, w której musimy wydostać się z piekła władanego przez Czerwoną Boginię. Agony będzie survivalem, w którym oprócz zagadek logicznych nie zabraknie skradania się, a także przejmowania kontroli nad demonami oraz ludźmi uwięzionymi w piekle. Gra zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a zagramy w nią w pierwszym kwartale 2017 roku.

Podobało się?

40

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-05-28
20:12

maadziak Legionista

maadziak
😎

Kilka gier już znajdowało się na mojej liście obserwowanych, tj. "Cyberpunk 2077", "Lovecraft Tales", "UBOOT", "SEVEN: The Days Long Gone" oraz "Bohemian Killing". Dzięki temu artykułowi dodałam do niej:
- "Ruiner",
- "The Works of Mercy",
- "TSIOQUE",
- "Husk".

Komentarz: maadziak
2016-05-29
09:01

Maczadro Legionista

Maczadro

Super, że polski rynek wchodzi, że tak powiem do gry (hłe hłe hłe), ale pewnie minie kolejnych 5-6 lat za nim to zaczną być gry z dużym budżetem i o którym usłyszy się na zachodzie. Obecna sytuacja natomiast najlepsza jest dla samych studentów i już absolwentów informatyki i grafiki, z roku na rok przybywa co raz więcej pracy w branży i może nawet zarobkowo dogoni choćby hmmm Czechy :P

Komentarz: Maczadro
2016-05-29
11:55

poYarenko Pretorianin

Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano. Ważne, że polscy twórcy wykazują się świeżością, innowacyjnością i mają przysłowiowego "nosa". Małe gry mogą odnosić sukcesy. Wystarczy spojrzeć na parę tytułów, SuperHOT, This War of Mine, Ronin czy Layers of Fear które zostały bardzo pozytywnie przyjęte i cieszyły się sporą popularnością w środowisku youtubersko-streamerskim. Takie coś przekłada się potem na sukces finansowy. Ja wiem, że cześć osób tutaj widziałaby Polskę w roli światowego Hollywoodu gier, ale na takie coś pracuje się latami.

Każdy z wymienionych developerów na tej liście z pewnością chciałby podzielić los CDP RED podbijając światowy rynek wielkim tytułem i zgarniając miliony, ale do tego po prostu trzeba ogromnych mocy przerobowych i gigantycznych nakładów finansowych, a większość polskich twórców to najczęściej małe studia, kilku bądź kilkunastu osobowe, a spora liczba gier na tej liście jest tworzona po prostu przez zapaleńców. Osobiście wolę zagrać w ciekawego indyka który wciągnie mnie innowacyjną mechaniką bądź zaskoczy klimatem, niż w coś ala Raven's Cry, gdzie twórcy porwali się z motyką na Słońce. Tak się właśnie kończy jak się nie ma budżetu i wspomnianych mocy przerobowych, a się chce robić własnego Wiedźmina... Znaj proporcjum mocium panie!

Komentarz: poYarenko
2016-05-29
19:50

Mastyl Legend

Mastyl

Propsy za złożony i szczegółowy przegląd, w którym nie pojechano po łebkach czyli po kilku najbardziej znanych studiach growych. Czy kogokolwiek brakuje?

Komentarz: Mastyl
2017-11-01
17:09

SageHeppy Chorąży

SageHeppy

No ja tam czekam na remake pierwszej części Wiedźmina i ewentualnie dwójki :P To by był kozak.

Komentarz: SageHeppy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl