Psilocybe Games. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Jakub Mirowski

Psilocybe Games

Pigsodus

Data premiery: nieznana

Wiem, wiem: stylistyka pixel-artu jest obecnie tragicznie nadużywana przez niezależnych twórców, i pod tym względem Psilocybe Games nikogo jakoś szczególnie nie zaskoczyło. Za to historia dzielnej świni, która przewodząc grupie uwolnionych z farmy zwierząt rusza na pomoc torturowanemu przez swojego właściciela kurczakowi – jak najbardziej. Humoru (często czarnego) nie zabraknie, ale nie tylko dowcipami Pigsodus stoi. Twórcy zarzekają się, że czerpią inspiracje z klasycznych gier RPG i ich niewielki projekt nieraz zaskoczy nas możliwościami rozwoju postaci oraz nieliniowością. Zanim jednak dojdzie do premiery, studio zapowiada kampanię na Kickstarterze, która miała się rozpocząć już na początku roku, zalicza jednak pewne opóźnienie.

Reality Pump

Odświeżone Two Worlds II oraz dwa dodatki

Data premiery: 2016

Wraz z ujawnieniem Two Worlds III TopWare Interactive zapowiedziało też odświeżoną wersję drugiej części serii, ze znacznie usprawnionym silnikiem graficznym oraz ośmioma nowymi mapami do trybu wieloosobowego. Ponadto – w ponad pół dekady po premierze gry – ukażą się dwa rozszerzenia fabularne. Pierwsze, Call of the Tenebrae, ma nam przedstawić losy tajemniczego plemienia „Wybrańców”, o drugim zaś – Shattered Embrace – nie wiemy nic, nawet przybliżonej daty premiery.

  1. Dodatki do Two Worlds II w Encyklopedii Gier

Two Worlds III

Data premiery: 2019

To chyba najdziwniejsza pozycja na liście: choć rok temu pojawiły się informacje o tym, jakoby Reality Pump zbankrutowało po fatalnym Raven’s Cry, wydawca – firma TopWare Interactive – zarzeka się, że studio dalej funkcjonuje. I to na tyle dobrze, że rozpoczęło trzyletni cykl deweloperski Two World III – trzeciej części swojej serii gier RPG. O samej produkcji nie wiadomo na razie nic, jednak trudno nie podchodzić do niej z dużą dozą sceptycyzmu.

  1. Two Worlds III w Encyklopedii Gier

Reikon Games

Ruiner

Data premiery: 2016

Debiutancki projekt studia Reikon Games czerpie garściami z cyberpunkowej stylistyki, tworząc dystopijną wizję świata w 2091 roku, gdzie rozwarstwienie społeczne umożliwiło najbogatszym życie w wirtualnej rzeczywistości, oczywiście kosztem biednych. Rozgrywka, toczona w rzucie izometrycznym, polegać będzie głównie na walce przy użyciu zarówno broni palnej, jak i białej. Pierwszy zwiastun prezentuje zabawę krwawą, dynamiczną i wymagającą. Ma myśl od razu nasuwają się skojarzenia z Hotline Miami – i nie są one zapewne do końca chybione, bo Ruiner też zostanie wydane z pomocą firmy Devolver Digital.

  1. Ruiner w Encyklopedii Gier

Si7 Studio

Train Mechanic Simulator 2016

Data premiery: listopad 2016

Car Mechanic Simulator okazał się sporym sukcesem, wydawca – firma PlayWay – zdecydował się więc pójść za ciosem. Pytanie tylko, czy gracze równie chętnie będą naprawiać pociągi, co samochody? Aby ich do tego zachęcić, twórcy gry oddadzą do dyspozycji 9 rodzajów maszyn (parowe, spalinowe oraz elektryczne) z ponad 1000 częściami do zreperowania, nad którymi popracujemy w trzech różnych warsztatach, rozrzuconych po 25 kilometrach kwadratowych otwartego świata.

Sleepless Clinic

Symmetry

Data premiery: wiosna 2017

Produkcja Sleepless Clinic była już prezentowana na Poznań Game Arena oraz Pyrkonie, nadal jednak znajduje się w fazie alfa. Już teraz można jednak dostrzec interesujący styl graficzny, twórcy zaś wspominają często o tym, że w trakcie rozgrywki zobaczymy „równoległy, symetryczny świat” – co sugeruje jakąś ciekawą mechanikę. Na razie wiemy, że Symmetry będzie produkcją na pograniczu gatunków survival i time management z dużym naciskiem na historię, co nie bez powodu budzi skojarzenia z takimi tytułami jak Sheltered.

Star Drifters

Driftland: The Magic Revival

Data premiery: jesień 2016

O Driftland: The Magic Revival ma być miksem strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem 4X, w którym zamiast wydawać dokładne polecenia poszczególnym jednostkom, będziemy wyznaczać im bardziej ogólne cele. Gra powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4 i zaprezentuje kolorowy, proceduralnie generowany świat w klimatach fantasy.

  1. Driftland: The Magic Revival w Encyklopedii Gier
Podobało się?

40

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-05-28
20:12

maadziak Legionista

maadziak
😎

Kilka gier już znajdowało się na mojej liście obserwowanych, tj. "Cyberpunk 2077", "Lovecraft Tales", "UBOOT", "SEVEN: The Days Long Gone" oraz "Bohemian Killing". Dzięki temu artykułowi dodałam do niej:
- "Ruiner",
- "The Works of Mercy",
- "TSIOQUE",
- "Husk".

Komentarz: maadziak
2016-05-29
09:01

Maczadro Legionista

Maczadro

Super, że polski rynek wchodzi, że tak powiem do gry (hłe hłe hłe), ale pewnie minie kolejnych 5-6 lat za nim to zaczną być gry z dużym budżetem i o którym usłyszy się na zachodzie. Obecna sytuacja natomiast najlepsza jest dla samych studentów i już absolwentów informatyki i grafiki, z roku na rok przybywa co raz więcej pracy w branży i może nawet zarobkowo dogoni choćby hmmm Czechy :P

Komentarz: Maczadro
2016-05-29
11:55

poYarenko Pretorianin

Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano. Ważne, że polscy twórcy wykazują się świeżością, innowacyjnością i mają przysłowiowego "nosa". Małe gry mogą odnosić sukcesy. Wystarczy spojrzeć na parę tytułów, SuperHOT, This War of Mine, Ronin czy Layers of Fear które zostały bardzo pozytywnie przyjęte i cieszyły się sporą popularnością w środowisku youtubersko-streamerskim. Takie coś przekłada się potem na sukces finansowy. Ja wiem, że cześć osób tutaj widziałaby Polskę w roli światowego Hollywoodu gier, ale na takie coś pracuje się latami.

Każdy z wymienionych developerów na tej liście z pewnością chciałby podzielić los CDP RED podbijając światowy rynek wielkim tytułem i zgarniając miliony, ale do tego po prostu trzeba ogromnych mocy przerobowych i gigantycznych nakładów finansowych, a większość polskich twórców to najczęściej małe studia, kilku bądź kilkunastu osobowe, a spora liczba gier na tej liście jest tworzona po prostu przez zapaleńców. Osobiście wolę zagrać w ciekawego indyka który wciągnie mnie innowacyjną mechaniką bądź zaskoczy klimatem, niż w coś ala Raven's Cry, gdzie twórcy porwali się z motyką na Słońce. Tak się właśnie kończy jak się nie ma budżetu i wspomnianych mocy przerobowych, a się chce robić własnego Wiedźmina... Znaj proporcjum mocium panie!

Komentarz: poYarenko
2016-05-29
19:50

Mastyl Legend

Mastyl

Propsy za złożony i szczegółowy przegląd, w którym nie pojechano po łebkach czyli po kilku najbardziej znanych studiach growych. Czy kogokolwiek brakuje?

Komentarz: Mastyl
2017-11-01
17:09

SageHeppy Chorąży

SageHeppy

No ja tam czekam na remake pierwszej części Wiedźmina i ewentualnie dwójki :P To by był kozak.

Komentarz: SageHeppy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl