Ford wykorzystuje grafikę z Firewatcha. Inspiracja czy plagiat? 9 ciekawych przypadków
- Inspiracja czy plagiat? 9 razy, kiedy twórcy gier mieli problemy z prawem autorskim
- King Kong vs. Donkey Kong
- Wiedźmin 3 i bezprawne użycie utworu słowiańskiego artysty
- Plagiat postaci w CoD: Modern Warfare
- Plagiat postaci w Apex Legends i podobieństwa do Borderlands
- Plagiat utworu w The Last of Us 2
- Plagiat emotki w League of Legends
- Ciocia Poulet w GTA: Vice City
- Ford wykorzystuje grafikę z Firewatcha
Ford wykorzystuje grafikę z Firewatcha

Jakież zdziwienie musieli poczuć twórcy gry Firewatch, gdy dotarła do nich informacja, że grafika promująca ich produkcję znalazła się również na plakacie promującym wyprzedaż samochodów marki Ford u dystrybutora w Quincy. Taka właśnie sytuacja miała miejsce w 2016 roku, a sam Sean Vanaman – współzałożyciel odpowiedzialnego za Firewatcha studia Campo Santo – jasno dał wszystkim do zrozumienia, że doszło do naruszenia praw autorskich.
Cała sprawa dotarła oczywiście do Forda, a przedstawiciel marki samochodów przyznał, że w trakcie tworzenia kampanii reklamowych korzystano ze stron i grafik zgodnych z DMCA (czyli amerykańską ustawą dotyczącą praw autorskich w sieci). Vanaman stwierdził jednak, że jest to nieprawdą, bowiem będącej w centrum sporu grafiki nie można obecnie znaleźć w darmowych serwisach z obrazkami. Sytuacja została jednak rozwiązana pokojowo, a studio przyjęło przeprosiny dystrybutora samochodów.

