Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS4XONESwitch
Okładka Firewatch (PC)

Firewatch

Zrealizowana w konwencji FPP niezależna gra przygodowa, będąca debiutem amerykańskiego studia Campo Santo. W skład ekipy weszli m.in. twórcy mający za sobą prace przy takich tytułach, jak The Walking Dead, Mark of the Ninja, BioShock 2 czy Brutal Legend.

Przygodowe | FPP | thriller | indie | eksploracyjne | lata 80.

Firewatch należy do gatunku tzw. "chodzonych" gier przygodowych, w których akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a naszym głównym zajęciem jest eksploracja i podążanie za wytyczoną przez autorów ścieżka fabularną. Mamy tu do czynienia z debiutancką produkcją niezależnego studia Campo Santo, założonego w 2013 roku w San Francisco. W skład tej ekipy wchodzą byli pracownicy zespołów mających na koncie między innymi takie produkcje, jak The Walking Dead: Season One, Mark of the Ninja, The Cave, Gone Home, BioShock 2 czy Brutal Legend.

Fabuła

Akcja produkcji toczy się w 1989 roku, w wielkim lesie w amerykańskim stanie Wyoming. Wcielamy się w niejakiego Henry’ego, zmęczonego życiem faceta około czterdziestki, który postanawia oderwać się od swoich codziennych problemów. Ucieka od cywilizacji, by pełnić przez lato funkcję strażnika leśnego, którego głównym zadaniem jest wypatrywanie zarzewi pożaru z wysokiej wieży ustawionej pośród drzew. Dni upływają mu na patrolowaniu parku i używaniu krótkofalówki do rozmawiania z przełożoną imieniem Delilah. Pozornie spokojna praca w samotności (nawet pomimo panującej suszy i nieustannie trwającego stanu alarmowego) wkrótce komplikuje się, gdy wokół Henry’ego zaczynają dziać się dziwne rzeczy.

Mechanika

Oprócz eksploracji, bardzo istotną częścią gry jest budowanie relacji interpersonalnej z jedyną postacią niezależną, jaka znajduje się w zasięgu bohatera. Mimo odległości dzielącej Henry'ego i Delilah, szefowa staje się dla bohatera coraz ważniejsza i dzieli się z nim coraz intymniejszymi szczegółami swojego życia. Gra na platformie PC, XONE itd. powstała przy użyciu silnika Unity, można zatem oczekiwać po niej estetycznej oprawy, lecz nie powalającej poziomem szczegółowości i liczbą graficznych fajerwerków. Siła grafiki leży w nieco komiksowym stylu i świetnej grze oświetleniem. Twórcy Firewatch stawiają na doznania w trybie fabularnym, w związku z tym nie pokusili się o wzbogacenie tytułu o jakąkolwiek formę rozgrywki wieloosobowej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 1185 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,7 / 10 na podstawie 133 głosów czytelników.

Gry podobne do Firewatch

Klasyfikacja PEGI Firewatch

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym.

Wymagania sprzętowe Firewatch

PC Windows

Minimalne: Intel Core i3 2.0 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 450 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit

Recenzja gry Firewatch - pięć godzin z życia leśniczego

Recenzja 8 lutego 2016, 18:55

O stronie wizualnej gry rozpisywano się na długo przed premierą – i całkiem słusznie. Firewatch wygląda absolutnie wyjątkowo, a specyficzny, lekko komiksowy styl całości sprawia, że grafika będzie się wolno starzeć i równie pozytywne wrażenie wywoła za kilka lat. Całość działa na silniku Unity, dzięki czemu wysokie detale i rozdzielczość Full HD oscylują w komfortowych okolicach 30 klatek na sekundę nawet na tak wiekowej karcie, jaką jest Radeon HD 7770 z 1 GB pamięci na pokładzie. Nie uświadczycie tu pełnych detali tekstur i wizualnych fajerwerków z najwyższej półki. Firewatch kusi przede wszystkim oświetleniem i temperaturą barw. Wraz z postępami w historii zmieniają się pory doby, czasami słońce chowa się za horyzontem w sposób niemal niezauważalny (Henry gracz był tak zaabsorbowany wykonywaniem zadań, że z opóźnieniem zwrócił uwagę na fakt, że już się ściemniło – świetny efekt, nawet jeśli tego typu zagrywki są z góry zaplanowane w scenariuszu), a pod koniec zabawy dzieją się rzeczy wzbudzające prawdziwy podziw.

PC
PS4
XONE
Switch