Surgeon Simulator. 7 wielkich hitów, które wymyślono w kilka dni
Aleksandra Sokólska
- Błyskawiczne gry – 7 hitów, które wymyślono w kilka dni
- Celeste
- Don’t Starve
- Goat Simulator
- Keep Talking and Nobody Explodes
- Surgeon Simulator
- SUPERHOT
Surgeon Simulator

- Data premiery: 2013
- Gatunek: symulator
- Platformy: PC, PlayStation 4, Android, Nintendo Switch, iOS
Kolejna w tym zestawieniu gra, która zaczynała jako projekt stworzony podczas Global Game Jamu. Ponieważ w trakcie tego eventu dodatkowe punkty przyznawano za wykorzystanie do sterowania minimum dziesięciu klawiszy, autorzy projektu (Tom Jackson, Jack Good, Luke Williams i James Broadley) początkowo myśleli o kontrolowaniu każdego palca osobno, jednak porzucili ten pomysł, bo okazał się zbyt niepraktyczny.
Sami twórcy przyznali, że pod koniec pracy nie byli już pewni, czy gra jest rzeczywiście śmieszna, czy to tylko niedobór snu każe im się śmiać z każdego upuszczonego organu. Dopiero prezentacja prototypu przed publicznością utwierdziła ich w przekonaniu, że kuriozalny Surgeon Simulator istotnie ma w sobie spory potencjał komiczny – i postanowili go rozwinąć.
Dzięki temu, po 48 godzinach spędzonych na tworzeniu prototypu, trzej deweloperzy z Wielkiej Brytanii poświęcili następnie 48 dni na wydanie finalnej wersji symulatora chirurga, w którym największy ubaw budzi popełnianie błędów medycznych, a gracze w równym stopniu cieszą się ze swoich porażek i sukcesów. Fenomen tej gry najlepiej podsumowuje cytat z recenzji w Rock, Paper, Shotgun: „Surgeon Simulator 2013 nie jest świetną grą – ale jest świetnym żartem. W formie gry. To tytuł, który ma ponad 90% więcej miodności niż cokolwiek, co zostanie wydane w tym roku, ponieważ jest aż tak absurdalny”. Żart w postaci gry widocznie przypadł odbiorcom do gustu – tylko w ciągu pierwszych dwóch lat Surgeon Simulator sprzedał się w ponad dwóch milionach egzemplarzy i doczekał masy naśladowców.