Don’t Starve. 7 wielkich hitów, które wymyślono w kilka dni
Aleksandra Sokólska
- Błyskawiczne gry – 7 hitów, które wymyślono w kilka dni
- Celeste
- Don’t Starve
- Goat Simulator
- Keep Talking and Nobody Explodes
- Surgeon Simulator
- SUPERHOT
Don’t Starve

- Data premiery: 2013
- Gatunek: survival, open world
- Platformy: PC, Android, Nintendo Switch, PlayStation 4, iOS, Xbox One, PlayStation 3, Wii U
Don’t Starve wystartowało jako efekt 48-godzinnego game jamu, po czym, mimo sympatii jaką żywili doń twórcy, gra trafiła na dwa lata na półkę, ponieważ deweloperzy nie mieli wcześniej możliwości jej rozwijania. Wrócili do tego projektu dopiero w 2012, kiedy ich rodzime studio Klei Entertainment kończyło prace nad znajdującą się wówczas na warsztacie grą Mark of Ninja.
Ponownemu zainteresowaniu Don’t Starve sprzyjała moda na survivale, w których gracze muszą sami odkrywać zasady rządzące światem. Zresztą twórcy wśród inspiracji wymieniają Minecrafta, charakterystyczny zaś, mroczny klimat powstał z fascynacji filmami Tima Burtona i książkami H.P. Lovecrafta.
Gra została udostępniona jeszcze w 2012 roku w formie darmowej bety. Społeczność przyczyniła się do poprawienia błędów i dodania kilku zmian, m.in. mechaniki psucia się jedzenia. W tym czasie twórcy debatowali nad tym, czy Don’t Starve powinno być produkcją free-to-play, jednak ostatecznie zrezygnowali z tego pomysłu, a ich dzieło trafiło do dystrybucji w kwietniu 2013 roku i odniosło spektakularny sukces. Dość powiedzieć, że do końca premierowego roku Klei Entertainment sprzedało ponad milion kopii gry, a później Don’t Starve doczekało się wielu dodatków oraz wersji multiplayer wydanej w 2014 roku – Don’t Starve Together.