Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4WWWXONE
Okładka SUPERHOT (PC)

SUPERHOT

SUPERHOT (Prototype)

Opracowana przez łódzkie studio SUPERHOT team nietypowa strzelanina FPP, której pierwotna wersja stworzona została zaledwie w tydzień na potrzeby konkursu 7DFPS 2013.

Akcji | FPP | FPS | polskie | crowdfunding | indie | eksperymentalne/artystyczne | strzelanki

Okładka SUPERHOT (PC)

producent: SUPERHOT team

wydawca: SUPERHOT team

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

13wrz2013

WWW

25lut2016

PC

3maj2016

XONE

19lip2017

PS4

SUPERHOT to niecodzienna strzelanina FPP przeznaczona na platformę PC, PS4 i XONE. Produkcja została stworzona przez łódzkie studio SUPERHOT team, pod przewodnictwem Piotra Iwanickiego, na potrzeby konkursu 7DFPS (edycja z 2013 roku), jednak pomysł spodobał się graczom tak bardzo, że postanowiono stworzyć dużo bardziej rozbudowaną wersję. Na ten cel zebrano ponad 250 tysięcy dolarów w serwisie Kickstarter, a drugie tyle pozyskano z umów z partnerami.

Mechanika

Wątek fabularny SUPERHOT na PC, PS4 i XONE jest dość nietypowy i skupia się wokół samej gry i zachwyconego nią gracza. Całość podzielono na szereg niewielkich, kolejnych pomieszczeń, w których trzeba po prostu wyeliminować wszystkich przeciwników. W przeciwieństwie do tradycyjnych FPS-ów, akcja nie skupia się wyłącznie na samym strzelaniu, gdyż podstawą zabawy jest czas, który płynie tylko wtedy, gdy poruszamy się postacią. Najlepszym sposobem na osiągnięcie celu jest ocenienie trajektorii lotu pocisków wystrzelonych z broni oponentów i umiejętne lawirowanie pomiędzy nimi, atakując wtedy, gdy pojawi się dogodne “okienko” w czasie. Początkowo bardzo często jesteśmy pozbawieni jakiejkolwiek broni, którą potem podnosimy z ciał poległych wrogów. Dodatkowo, aby nie było za łatwo, liczba sztuk amunicji została odpowiednio ograniczona, a jeden celny strzał sprawia, że giniemy i zaczynamy poziom od początku.

Tryby gry

Zabawa w SUPERHOT odbywa się w trzech głównych trybach – kampanii dla jednego gracza, Endless Mode oraz Wyzwań (Challenges). W pierwszym przypadku rozgrywka podzielona jest na poszczególne misje, w drugim odpieramy kolejne fale nacierających przeciwników w paru nowych poziomach. Tryb wyzwań polega na ponownym przejściu kampanii, tym razem z różnymi modyfikacjami, np. za pomocą miecza, bez żadnej broni lub tylko z jednym życiem.

Wersja językowa

Gra została wydana w naszym kraju w polskiej wersji językowej (napisy).

Kwestie techniczne

SUPERHOT na PC, PS4 i XONE powstało na silniku Unity i oferuje bardzo minimalistyczną oprawę audio-wizualną. Kolorystyka lokacji, podobnie jak chociażby w Mirror’s Edge czy The Unfinished Swan, ogranicza się bowiem tylko do kilku barw z przewagą bieli. Przeciwnicy zostali z kolei wyróżnieni kolorem czerwonym, podobnie jak smuga po wystrzeleniu pocisku.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 682 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8 / 10 na podstawie 188 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 74,90 PLN

Klasyfikacja PEGI SUPERHOT

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe SUPERHOT

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-4440 3.10 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7
Minimalne: Intel Core 2 Quad 2.40 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7

Recenzja gry Superhot - Tron, Matrix i jatka w stylu Tarantino

Recenzja 25 lutego 2016, 14:57

W boju równie skuteczne są pięści, elementy otoczenia, którymi można cisnąć w przeciwnika, wszelkiego rodzaju kije, młotki, pałki oraz siejący prawdziwe spustoszenie, wspomniany miecz samurajski. Mieszanka planowania i widowiskowych walk czyni z Superhota jedynego w swoim rodzaju FPS-a, choć może trafniejszym określeniem byłaby po prostu łamigłówka, którą stanowi każdy poziom w grze. Wszystko dlatego, że mapy są bardzo małe, a liczba oraz rozmieszczenie przeciwników zawsze takie same, przynajmniej w trybie fabularnym. Plusem są za to projekty pomieszczeń, wbrew pozorom całkiem bogate w detale, pomimo minimalistycznego stylu. W biurach, barze, na stacji kolejowej, parkingach i w wielu innych lokacjach znajdziemy pełno klimatycznych smaczków z lat 80. – oprócz wielkich jak cegła komórek czy monitorów CRT są też zaparkowane polonezy, duże fiaty oraz nyski!

PC
WWW
XONE
PS4