
Dodatek do gry SUPERHOT
Data wydania: 16 lipca 2020
Duży samodzielny dodatek do strzelanki SUPERHOT, w której czas płynie tylko, gdy poruszamy postacią. Rozszerzenie Mind Control Delete wzbogaca zabawę o elementy roguelike i oferuje nowe wyzwania i grywalne postacie z unikalnymi cechami wpływającymi na rozgrywkę.
GRYOnline
Gracze
Steam
SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE to dodatek do gry akcji SUPERHOT z 2016 roku. Jest to rozszerzanie samodzielne więc do działania nie wymaga podstawowej wersji gry. Projekt dostępny jest za darmo dla posiadaczy pierwowzoru i obie produkcje opracowało zlokalizowane w Łodzi studio SUPERHOT Team.
Dodatek zbudowano na fundamentach znanych z podstawki. Ponownie dostajemy więc grę akcji, w której wydarzenia obserwujemy z oczu bohatera, a zabawa sprowadza się do walki z grupami przeciwników za pomocą broni palnej i białej. Powraca także znak rozpoznawczy marki, czyli mechanika w ramach której czas płynie tylko wtedy, gdy poruszamy postacią. Pozwala to na spokojnie analizować sytuacje, tworzyć skomplikowane plany walki, a potem realizować je z chirurgiczną precyzją.
SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE oferuje pokaźny zestaw nowych map. Ponadto do sprawdzonych rozwiązań pierwowzoru dodane zostały nowe elementy zainspirowane gatunkiem roguelike. Obejmują one m.in. system proceduralnej generacji niektórych aspektów wyzwań, co pozwoliło autorom na tworzenie dłuższych i bardziej skomplikowanych historii.
Ponadto SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE oferuje nowe typy uzbrojenia oraz przeciwników. W czasie rozgrywki możemy odblokować nowe zdolności oraz dodatkowe postacie, dysponujące unikalnymi cechami. Wraz ze wzrostem siły gracza wzmacniani są także wrogowie.
Tak jak w przypadku pierwowzoru, cechą wyróżniającą SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE jest nietypowy styl graficzny. Lokacje są ascetyczne, wykonane głównie z płaskich brył o jasnych barwach z przewagą bieli. Natomiast wrogowie oraz smugi pozostawiane przez wystrzelone pociski mają kolor czerwony.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Xbox OnePolskie napisy
PlayStation 4Polskie napisy
Gry podobne:
SUPERHOT Team oficjalnie ogłosił datę premiery samodzielnego dodatku Mind Control Delete do gry SUPERHOT. Tytuł będzie można uruchomić już za tydzień – 16 lipca. Każdy posiadacz oryginału otrzyma rozszerzenie za darmo.
gry
Karol Laska
9 lipca 2020 19:20
Zapowiedziano SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE, czyli samodzielny dodatek do polskiego przeboju z 2016 roku. Rozszerzenie udostępnione zostanie za darmo posiadaczom pełnej wersji gry, reszta będzie mogła zapoznać się z nim już od jutra za pośrednictwem programu Steam Early Access.
gry
Adrian Werner
6 grudnia 2017 09:17
Wymagania sprzętowe gry SUPERHOT: Mind Control Delete:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4440 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 80 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 12272 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
May_Day
Ekspert
2020.12.22
MCD udanie rozwija formułę pierwowzoru na wszelkie możliwe sposoby - wszystkiego jest tu więcej. Map, rodzajów przeciwników, broni, a nawet fabuły. Tylko czemu po ukończeniu gry mamy bez sensu czekać na "odzyskanie plików"? Gra każe nam czekać 2,5h, żeby móc dalej grać. Zapewne jest to w imię pointy pod tytułem "idź na pole zamiast tylko siedzieć i grać w komputer", ale nie robi się tak. Przez to Superhot zrobił się bardzo ahhhhtystyczny. Tylko po co? Fabuła w Superhocie jest tak potrzebna, jak sutki na napierśniku.
pieterkov
Ekspert
2020.07.19
Dodatek to ciekawe przedłużenie podstawki. Niestety piekielnie trudne, zwłaszcza na późniejszych etapach - i na dłuższą metę nudne przez powtarzalność. Podstawka była na 1h, a dodatek jest na 6.Poruszamy się tutaj po „mapie” i wybieramy sobie „sektory” w których musimy przejść coraz to dłuższe serie poziomów. Odblokowując coraz dalsze sektory mapy dostajemy nowe ulepszenia, które możemy wylosować do użycia w seriach poziomów.Zazwyczaj wygląda to tak, że przechodzimy 2-3 poziomy, potem mamy 1 z 2 ulepszeń do wyboru (np. silniejszy rzut, szybszy strzał czy uzdrowienie), potem znowu 2-3 poziomy itd. aż do końca serii w danym sektorze – bo wtedy z powrotem tracimy wszystkie ulepszenia. Na danym poziomie musimy zabić kilku przeciwników, bowiem respią się oni w nieskończoność. Zabijesz tylu ilu trzeba, poziom się kończy i przechodzisz do następnego lub wybierasz ulepszenie. I tak aż do końca serii.Wspomniałem wyżej o uleczeniu – do gry dodano bowiem serduszka życia. Nie jest to jednak wcale ułatwienie, a utrudnienie, bo te 2-4 serduszka muszą nam wystarczyć na całą serię poziomów. Czyli np. na 10 poziomów możecie tylko raz dostać kulkę, bo drugi raz was zabija i musicie powtarzać całą serię od nowa. Brakuje mi tu jakiegoś ułatwienia – ja np. cztery razy przechodziłem jedną serię za każdym razem ginąć w 8 z 10 poziomów. Szkoda, że przy kolejnych porażkach gra nie dawała mi więcej ulepszeń lub nie skracała tej serii do 9, a potem 8 poziomów. Ale jak to się mówi – git gud. Powtarzasz, aż zrobisz.W grze dodano też przeciwników najeżonych kolcami którzy wybuchają po śmierci i mogą ranić gracza (aczkolwiek nie pamiętam czy to nie było już przypadkiem w podstawce) oraz „wybielonych”, których 5 z 6 części ciała jest nietykalnych i np. tylko lewa ręka jest podatna na trafienie.Kolejność poziomów w danej serii jest losowa, natomiast ich liczba jest przypisana do sektora – jedne są krótsze, inne dłuższe. Niestety szybko wychodzi tu wada mechaniki – na otwartych przestrzeniach jesteśmy łatwym celem, a w zamkniętych – prawie nietykalni. Wystarczy wchodzić i wychodzić za ścianę rozwalając wszystko co na nas wyjdzie. Dlatego też nasz sukces lub porażka są mocno losowe – jak wylosuje nam otwartą mapę np. więzienie czy serwerownia to mamy przekichane. A w zamkniętych np. yakuza czy dojo idzie dużo łatwiej. Każda mapa ma jednak dobre miejscówki które są w miarę otoczona ścianami i można tam kampić.Do gry wprowadzono też nowe bronie i przeszkody np. miny zbliżeniowe na mapie czy niezabijalnego przeciwnika (trzeba zabijać pozostałych zanim on dorwie nas). Są także przeciwnicy z czerwoną bronią, czyli taką która „ginie” razem z nimi i nie można jej podnieść.Jest też kilka nowych map ale ogólnie wałkuje się w kółko to samo.Mi niestety nie podobały się długie sekwencje od 3 rozdziału gry, gdzie trzeba było 10 poziomów przejść mając tylko 2-3 życia. Odbierało mi to frajdę z gry i zamieniało ją w nudny grind. W 4 rozdziale było to już 15 poziomów. Umówmy się, że superhot nie jest produkcją w której wszystko zależy od gracza, bo czasem giniemy od niespodziewanego strzału w plecy, więc powtarzanie tej samej sekwencji po kilkanaście razy by przejść dalej nie było dla mnie żadną przyjemnością. Często dochodziło też do sytuacji, gdzie musieliśmy zabić kolczastego wroga bo inaczej strzeliłby w nas i zabił (był za blisko by się odsunąć) i ginęliśmy po jego śmierci, bowiem eksplodował pociskami we wszystkie strony.Na szczęście grę można ukończyć pomijając niektóre poziomy. Ja pominąłem jeden składający się z 15 sekwencji, bo już miałem dość (to był chyba 3 z rzędu z 15 poziomami). Jedyne co się traci to bezwartościowe „notatki” odblokowywane po sekwencjach. Utknąłem jednak na zakończeniu gdzie trzeba przejść 15 poziomów ciągiem bez mocy, bez leczenia, bez ulepszeń, bez czegokolwiek. Zakończenie obejrzałem na yt - gra się kasuje (nigdy nie miała sensu i nadal go nie ma) i trzeba czekać 8 godzin czasu rzeczywistego, żeby... grać od nowa.P.S. Polecam w ustawieniach dostępności zmniejszyć max. wypaczenie poziomu na niskie bo inaczej można się urzygać i utrudnia to ocenę odległości (gdy przesuwamy się o metr gra rozciąga obraz tak, jakby przybliżała do nas ścianę odległą o 10 metrów, coś jak ekstremalna wersja rybiego oka).
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2024.07.20
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2022.05.27
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2020.11.07