Dziś piszemy m.in. o nowym trybie w grze Star Wars: Battlefront, odpowiedzi firmy Microsoft na wycieki materiałów z remake'a Gears of War oraz poprawkach w Rainbow Six: Siege, zasugerowanych przez alfa-testerów. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Łukasz Szliselman
Promocja dnia (do godziny 19:00 w sobotę, 16.5):
Oferta weekendowa (do godziny 19:00 w poniedziałek, 18.5):
Oferty tygodniowe (do godziny 19:00 w poniedziałek, 18.5) – obniżka cen 90 tytułów, WWW
Studio DICE ujawniło tryb Fighter Squadron w nadchodzącym Star Wars: Battlefront, w którym na ogromnych mapach zmierzą się ze sobą piloci myśliwców. Urywki gameplaya z tego modułu ukazano w opublikowanym jakiś czas temu dzienniku dewelopera (patrz niżej). Inną nowością będą wspomniane wcześniej Misje – operacje przeciwko wrogom sterowanym przez komputer, które rozegramy samotnie bądź w kooperacji z innymi graczami. Pierwszy pełnoprawny fragment rozgrywki z nowego Battlefronta zostanie pokazany 15 czerwca na targach E3 2015 podczas konferencji Electronic Arts rozpoczynającej się o godzinie 22:00.
Firma Microsoft ostro odpowiedziała na niedawne przecieki materiałów z niezapowiedzianego remake’a gry Gears of War na Xboksa One, jak donosi sewis Kotaku. Uczestnicy zamkniętych beta-testów, którzy załamali warunki umowy poufności, zostali odcięci od dostępu do usługi Xbox Live. Ich egzemplarze konsoli nadal nadają się do użytku (wbrew temu, co początkowo twierdziła firma testująca VMC), ale wyłącznie w trybie offline. Microsoft rozpatrzy poszczególne przypadki, by ustalić, na jak długo konta internetowe sprawców pozostaną w zawieszeniu.
Twórcy Rainbow Six: Siege wzięli sobie do serca uwagi fanów po testach alfa nowej odsłony cyklu taktycznych strzelanin. W oparciu o sugestie graczy zdecydowano się m.in. usunąć wskaźniki trafienia w cel, zostawiając je jedynie w przypadku ognia przyjacielskiego oraz przy zabiciu wroga. Studio Ubisoft zadba też o lepsze zbalansowanie tempa rozgrywki (pancerze o różnej wadze w odmiennym stopniu wpłyną na mobilność gracza) oraz odrzutu pewnych rodzajów broni. Więcej zmian opisano pod tym adresem, a także w poniższym filmie:
Studio Keen Software House udostępniło kod źródłowy gry Space Enineers, by ułatwić fanom tworzenie modyfikacji. Co więcej, producent tego kosmicznego symulatora zapowiada uruchomienie specjalnego funduszu w wysokości 100 tysięcy dolarów na rzecz największych projektów modderskich opartych na Space Engineers lub silniku VRAGE. Szczegóły na ten temat omówiono w tym miejscu.
Na Kickstarterze wystartowała zbiórka społecznościowa na rzecz Umbra – hack’n’slasha w realiach mrocznego fantasy, stawiającego na bezprecedensową swobodę rozgrywki. Na dokończenie tego ciekawie zapowiadającego się projektu niezależne studio SolarFall Games potrzebuje 225 tysięcy dolarów.
Firma Microsoft ogłosiła, że Candy Crush Saga będzie jednym z tytułów dostępnych za darmo w ramach systemu Windows 10, obok starego dobrego Sapera, Pasjansa i pozostałych standardowych tytułów. Pecetowa wersja zaoferuje możliwość wspólnej zabawy z użytkownikami urządzeń mobilnych (iOS, Android). W przyszłości firma King planuje przenieść na komputery osobiste również inne swoje produkcje.
Konami w przyszłości skupi się przede wszystkim na grach mobilnych, zmniejszając nacisk, jaki do tej pory kładło na produkcje AAA – poinformował Hideki Hayakawa, nowy prezes firmy, w wywiadzie z serwisem Nikkei Trendy Net. Wieści te doszły nas poprzez forum NeoGAF, gdzie zamieszczono tłumaczenie skrótu wspomnianego wywiadu z japońskiego serwisu informacyjnego. O ile szczegóły mogły zostać utracone w przekładzie, to główne przesłanie jest jasne – Konami stawia na rozwojowy rynek mobilny, widząc w nim dochodową przyszłość branży, zwłaszcza jeśli chodzi o produkcje typu pay-as-you-play. Co ciekawe, na tę decyzję częściowo wpłynęła postawa graczy, chętnie kupujących popremierową zawartość do pełnopłatnych tytułów.
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach…
…a także najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic