Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Wolcen: Lords of Mayhem (PC)

Wolcen: Lords of Mayhem PC

Umbra

Opracowane przez Wolcen Studio RPG akcji w realiach dark fantasy, w którym szczególny nacisk położono na swobodę rozgrywki i rozwoju bohatera. Wolcen: Lords of Mayhem łączy klasykę gatunku hack’n’slash z szeregiem autorskich rozwiązań znacząco urozmaicających grę.

RPG | fantasy | hack'and'slash | widok izometryczny | crowdfunding | indie | kooperacja | RPG akcji

PC Windows
Okładka Wolcen: Lords of Mayhem (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24marca2016

wczesny dostęp

13lutego202023dni

13lutego2020

Steam

Wolcen: Lords Of Mayhem to rozgrywające się w otwartym świecie RPG akcji utrzymane w ponurej stylistyce dark fantasy. Za powstanie gry odpowiada debiutujące francuskie Wolcen Studio, złożone z młodych deweloperów, których połączyła pasja oraz doświadczenie w pracy z silnikiem CryEngine. Tytuł został sfinansowany w znacznej mierze dzięki udanej kampanii crowdfundingowej na serwisie Kickstarter.

Fabuła

W Wolcen: Lords Of Mayhem gracz wciela się w postać (kobietę lub mężczyznę) ocaloną w dzieciństwie przez oficera Zjednoczonej Republiki Ludzi Geralda Heimlocka. Po tym wydarzeniu protagonista wraz ze swoimi przyjaciółmi - Valerią and Edrikiem - wstępuje do akademii wojskowej. Tam grupa poddawana jest wyjątkowo wyczerpującemu szkoleniu.

Z czasem cała trójka staje się potężnymi wojownikami. W momencie, gdy Republika Ludzi toczy wojnę z Bractwem Świtu, ekipa zostaje przydzielona do oddziałów Geralda Heimlocka, których celem jest przejęcie stolicy przeciwnika – Stormfall. Tam jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem – podziemne istoty znane jako Svriir niemal całkowicie zniszczyły miasto.

Dodatkowo na horyzoncie pojawia się nowy przeciwnik – Przymierze Niewidomych – pragnące przywrócić władzę upadłemu księciu furii Ahrimanowi. Jeśli Republika Ludzi zostanie pokonana, świat zmieni się nie do poznania.

Mechanika

W ogólnych założeniach rozgrywki Wolcen: Lords Of Mayhem nie odbiega znacząco od standardów wyznaczanych przez współczesne produkcje spod znaku hack’n’slash. Akcję gry obserwujemy w perspektywie izometrycznej, a podczas eksploracji wykonujemy całą masę zadań głównych i pobocznych, z których większość koncentruje się na walce z potworami oraz innymi przeciwnikami. Podczas potyczek korzystamy zaś z szerokiego arsenału broni (każdy z dostępnych modeli oręża wyróżnia się inną mechaniką działania i dostępnymi combosami), zbroi oraz zdolności magicznych.

Twórcy ze studia Wolcen Studio wprowadzili jednak do rozgrywki kilka rozwiązań, które wprowadziły nieco świeżości do utartych schematów gatunku. Jedną z nich stanowi system asymetrycznej zbroi, pozwalający m.in. na noszenie różnych rodzajów pancerza na lewym i prawym ramieniu. W grze zrezygnowano też z typowych drzewek umiejętności. Zamiast tego zdolności pasywne rozmieszczone są na obrotowej tarczy, przez co można łączyć ze sobą skille z rozmaitych kategorii, tworząc unikalne synergie. Pozwala to na szeroką możliwość personalizowania ścieżki rozwoju bohatera.

Tryby gry

Wolcen: Lords Of Mayhem pozwala na zabawę w pojedynkę lub w kooperacji.

Kwestie techniczne

Mocną stroną Wolcen: Lords Of Mayhem jest stojąca na bardzo wysokim poziomie oprawa graficzna, uzyskana dzięki wykorzystaniu najnowszej generacji zaawansowanego silnika CryEngine 3.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.3 / 10 na podstawie 291 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 107,99 PLN

Gry podobne do Wolcen: Lords of Mayhem

Wymagania wiekowe Wolcen: Lords of Mayhem

16+

Wymagania sprzętowe Wolcen: Lords of Mayhem

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-4770S 3.1 GHz/AMD FX-8320 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki NVIDIA GeForce GTX 1060/AMD Radeon RX 570, 18 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-4570T 2.9 GHz/AMD FX-6100 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki NVIDIA GeForce GTX 560 Ti / AMD Radeon HD 6850, 18 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Umbra - nowy RPG akcji na Cry Engine i z otwartym światem
Umbra - nowy RPG akcji na Cry Engine i z otwartym światem

Przed premierą 19 maja 2015, 15:28

Podczas gry olśniewać nas mają jednak nie tylko rozmiary świata czy pełna swoboda w wyborze dalszego kierunku, ale także oprawa graficzna. Faktycznie, na pierwszych materiałach tytuł prezentuje się wręcz obłędnie – SolarFall Games skorzystało w tym przypadku z wielu nowoczesnych technologii, ale główną zasługą takiej, a nie innej prezencji dzieła studia jest oparcie go na silniku CryEngine 3. Efekty czarów wyglądają wybitnie, gra świateł i cieni zwala z nóg, podobnie jak poziom szczegółów flory oraz reszty otoczenia. Otwartą kwestią pozostaje jednak to, jak zoptymalizować tytuł, by działał bez zarzutu – w przypadku gier nastawionych na akcję płynność rozgrywki i dynamika są niezwykle istotne i jeśli twórcy przesadzą z detalami, posiadacze słabszego sprzętu o Umbrze będą mogli co najwyżej pomarzyć. Póki co nie wiemy na ten temat niczego konkretnego, nie pozostaje więc nic innego jak powzdychać do naprawdę świetnie prezentujących się screenshotów.