Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePCXONE
Okładka Space Engineers (PC)

Space Engineers

Sandboksowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez niezależne studio Keen Software House. Akcja Space Engineers toczy się w przestrzeni kosmicznej, a gracze wcielają się w role inżynierów, których zadaniem jest budowanie baz, wydobywanie surowców i zapewnienie przetrwania kolonii.

Symulacje | FPP | TPP | sandbox | kosmiczne | multiplayer | indie | kooperacja | crafting

Space Engineers to drugi z kolei projekt autorstwa założonego w 2010 roku studia Keen Software House, twórców zręcznościowej strzelanki Miner Wars 2081. Kolejny tytuł czeskiego zespołu deweloperskiego jest rasowym sandboksem osadzonym w kosmosie, korzystającym z podobnej technologii, ale rozwijającym ją o parę nowych motywów. Space Engineers został udostępniony na wczesnym etapie produkcji i był regularnie rozwijany o nowe elementy. Z tego powodu nie wszystkie opisane niżej opcje mogą być dostępne w obecnej wersji gry.

Akcja Space Engineers rozgrywa się w przyszłości, ale autorzy gry opierali się na współczesnych osiągnięciach NASA i nie stworzyli niczego, co by nie mogło powstać w najbliższych 60 latach. W grze wcielamy się w inżyniera i zajmujemy się rozbudową stacji kosmicznych, konstruowaniem budowli oraz statków, a także wykorzystujemy zdobyte zasoby i jednostki. Wszystko to robimy przy pomocy paru narzędzi i stosunkowo prostego w obsłudze interfejsu.

Jako że Space Engineers jest reprezentantem gatunku sandbox, gracz otrzymał odpowiednio dużą swobodę w działaniu. To oznacza, że sami konstruujemy stacje, statki i maszyny potrzebne do wydobycia rudy. Każdy ze statków musi otrzymać generator energii, silniki kierunkowe i kokpit. Każdy z nich możemy też własnoręcznie pilotować. Gra oferuje naprawdę spore możliwości – da się w niej zbudować zarówno prosty myśliwiec, jak i gigantyczny frachtowiec.

Najważniejszym trybem rozgrywki w finalnej wersji Space Engineers jest „przetrwanie” – zasoby są w nim ograniczone, więc gracz musi wydobywać rudę z surowców i radzić sobie z zagrożeniami. Gra umożliwia też zabawę w kilka osób, co daje wiele możliwości. Kosmiczni inżynierzy mogą ze sobą współpracować przy budowie stacji lub konkurować i tworzyć maszyny bojowe. Produkcja zawiera więc pełną gamę atrakcji – od spokojnego budowania aż po efektowne walki w kosmosie.

Tytuł został opracowany na autorskim silniku nazwanym VRAGE 2.0. Choć oprawa wizualna prezentuje się naprawdę przyzwoicie, to jednak największym osiągnięciem Czechów jest realistyczny, zaawansowany silnik odpowiadający za fizykę, dzięki któremu można demontować, modyfikować, uszkadzać, a nawet niszczyć poszczególne obiekty. Technologia jest tak zaawansowana, że pozwala chociażby wywiercić dziurę na wylot w asteroidzie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 5,7 / 10 na podstawie 1073 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 89,99 PLN (Early Access)

Gry podobne do Space Engineers

Wymagania wiekowe Space Engineers

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Space Engineers

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5 3.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7 64-bit

Test gry Space Engineers - czy fani Minecrafta odkryją w sobie kosmicznych inżynierów?

Przed premierą 28 listopada 2013, 13:54

Ile zajmuje zbudowanie statku kosmicznego? Pracownik naukowy powiedziałby pewnie, że kilka dobrych lat. Nic bardziej mylnego – w Space Engineers własną maszynę zrobimy w pięć minut lub nawet szybciej. W tak krótkim czasie da się stworzyć coś z niczego i na koniec oblatać nowo powstały pojazd. Jest to możliwe, gdyż gra opiera się na uproszczonym modelu budowania, który kojarzy się z Minecraftem i podobnymi tytułami. Zamiast tworzyć skomplikowany model, składamy go więc z klocków różnych kształtów, do których później dodajemy moduły funkcjonalne. Mały statek musi zawierać kokpit, silniki skierowane w każdą stronę i generator. Po dołożeniu tych elementów jesteśmy gotowi do lotu.

PC
XONE