Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 maja 2015, 10:13

autor: luckie

Star Wars: Battlefront z 12 mapami na starcie – zobacz, jak powstała jedna z nich

Podstawowa wersja Star Wars: Battlefront ma oferować 12 map do trybu multiplayer, plus kilka kolejnych, pojawiających się w tzw. Star Wars: Battlefront Missions. Sprawdź, w jaki sposób studio DICE odtwarza planety ze świata Gwiezdnych Wojen.

Sullust – wulkaniczna planeta zdominowana przez Imperium - Star Wars: Battlefront z 12 mapami na starcie – zobacz, jak powstała jedna z nich - wiadomość - 2015-05-05
Sullust – wulkaniczna planeta zdominowana przez Imperium

Star Wars: Battlefront na wstępie zaoferuje 12 multiplayerowych map, poinformowało studio DICE, dodając, że łączna liczba różnych lokacji będzie jeszcze większa, gdy wziąć pod uwagę nieujawniony dotąd moduł Star Wars: Battlefront Missions. Część z nich będzie dostosowana do bitew o epickiej skali (np. w trybie Walker Assault), podczas gdy inne skupią się na walce w zwarciu.

Mapy w Star Wars: Battlefront powstają przy wykorzystaniu fotogrametrii (źródło: Electronic Arts) - Star Wars: Battlefront z 12 mapami na starcie – zobacz, jak powstała jedna z nich - wiadomość - 2015-05-05
Mapy w Star Wars: Battlefront powstają przy wykorzystaniu fotogrametrii (źródło: Electronic Arts)

Jedną z planet, którą studio DICE zdecydowało się przenieść do Star Wars: Battlefront, jest Sullust – wspomniana jedynie w filmie Powrót Jedi, ale nieobecna w sadze. Jej powierzchnię pokrywają skały poprzecinane rzekami lawy, a tu i ówdzie stoją budynki militarne Imperium – notabene, wzorowane na architekturze filmowej Gwiazdy Śmierci. Aby jak najlepiej oddać atmosferę wulkanicznej planety, deweloperzy wybrali się z wycieczką na Islandię. Tamtejsze skały i pola lawowe znakomicie posłużyły za modele wykorzystane w technice zwanej fotogrametrią (odtworzeniem obiektów na podstawie zdjęć fotograficznych). W przypadku lokacji, pojawiających się w sadze Gwiezdne Wojny, zadanie było nieco prostsze, gdyż wystarczyło odwiedzić autentyczne plany filmowe, udostępnione twórcom gry przez wytwórnię Lucasfilm. Należą do nich m.in. leśna Endor, mroźna Hoth czy pustynna Tatooine. Więcej na temat powstawania poziomów i współpracy DICE z Lucasfilm omówiono w opublikowanym wcześniej filmie z cyklu dziennik dewelopera:

Star Wars: Battlefront, trzecia odsłona udanego cyklu sieciowych strzelanin osadzonych w uniwersum Gwiezdnych Wojen, przygotowywana przez studio EA DICE (twórcy cyklu Battlefield), ukaże się w Polsce 19 listopada 2015 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.

  1. Widzieliśmy grę Star Wars: Battlefront - Moc jest silna w EA DICE
  2. Star Wars: Battlefront - kompendium wiedzy
  3. Oficjalna strona Star Wars: Battlefront