Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2009, 10:15

autor: Szymon Liebert

Wakacyjna promocja na Xbox Live Arcade sporym sukcesem

Firma Microsoft ogłosiła, że wakacyjna promocja nieco mniejszych produkcji, dostępnych w dystrybucji elektronicznej w ramach Xbox Live Arcade, zakończyła się sukcesem. Przedsięwzięcie wygenerowało sprzedaż lepszą o 200% w porównaniu z edycją ubiegłoroczną. Dobre wyniki zapewnił przede wszystkim Shadow Complex, wspierany przez Marvel vs Capcom 2 i Trials HD.

Firma Microsoft ogłosiła, że wakacyjna promocja nieco mniejszych produkcji, dostępnych w dystrybucji elektronicznej w ramach Xbox Live Arcade, zakończyła się sukcesem. Przedsięwzięcie wygenerowało sprzedaż lepszą o 200% w porównaniu z edycją ubiegłoroczną. Dobre wyniki zapewnił przede wszystkim Shadow Complex, wspierany przez Marvel vs Capcom 2 i Trials HD.

Promocja znana pod nazwą Summer of Arcade ruszyła ponownie w te wakacje i jeszcze raz spodobała się fanom, którzy kupili sporo gier. Wśród nich wspomniane trzy hity. Warto dodać, że zarówno Marvel vs Capcom 2, Shadow Complex, jak i Trials HD zaliczają się już oficjalnie do grona 5 najlepiej sprzedających się gier z Xbox Live Arcade w ciągu pierwszego tygodnia od premiery.

Tytuły kosztują 1200 punktów Microsoftu (a więc maksimum żądane zwykle za grę z XBLA), więc na pewno firma zarobiła na całej akcji sporo. Atrakcją w wakacje była także darmowa beta 1 vs 100, która została ściągnięta trzy miliony razy. Tytuł, będący po prostu wirtualnym quizem, mógł przyciągać uwagę między innymi ze względu na możliwość wygrania w nim prawdziwych nagród.

Wakacyjna promocja na Xbox Live Arcade sporym sukcesem - ilustracja #1

Można przypuszczać, że na dobre wyniki paradoksalnie wpłynęła nienajlepsza sytuacja ekonomiczna, czyli wspominany wielokrotnie kryzys. Wbrew pozorom mógł on zachęcić wiele osób do kupna mniejszej produkcji, która jest znacznie tańsza od pełnej gry, a przy tym oferuje mnóstwo dobrej zabawy. Takie na pewno są wymienione wyżej tytuły, z Shadow Complex na czele.

Microsoft najwidoczniej eksperymentuje trochę z cenami promowanych przez siebie gier. W ubiegłym roku tytuły z Summer of Arcade kosztowały mniej więcej 10 dolarów. W tym trzy wybrane produkcje można było kupić za 15 dolarów. Cena pewnie będzie pojawiać się w przyszłości (w przypadku XBLA), bo jak widać jej wysokość nie przeszkodziła w osiągnięciu dobrych wyników.