Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2011, 13:40

autor: Aleksander Kaczmarek

Twórcy Spellforce'a pracują nad Command & Conquer: Tiberium Alliances

Koncern Electronic Arts zapowiedział przeglądarkową strategię MMO w uniwersum serii Command & Conquer. Prace nad grą Command & Conquer: Tiberium Alliances powierzono niemieckiemu studiu Phenomic, odpowiedzialnemu za takie tytuły jak Spellforce, BattleForge czy Lord of Ultima.

Plany koncernu Electronic Arts związane z marką Command & Conquer nie kończą się na zapowiedzianej niedawno grze Command & Conquer: Generals 2. Należące do wydawniczego giganta niemieckie studio Phenomic, mające w dorobku takie tytuły jak Spellforce, BattleForge i Lord of Ultima, pracuje bowiem nad Command & Conquer: Tiberium Alliances, czyli przeglądarkową strategią MMO w futurystycznym świecie zmagań o tyberium.

Po raz pierwszy o Tiberium Alliances usłyszeliśmy tydzień temu, gdy ujawniona została lista domen internetowych zarejestrowanych przez koncern Electronic Arts. Wczoraj na stronie wydawcy pojawiła się lakoniczna notka na temat nowej gry. Wyczytać z niej można, że chodzi o „epicką strategię MMO”, której akcja osadzona będzie w uniwersum znanym z cyklu Command & Conquer: Tiberium. Zgodnie z zapowiedzią, gra ma być dostępna z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej technologię HTML5.

Twórcy Spellforce'a pracują nad Command & Conquer: Tiberium Alliances - ilustracja #1

Na końcu informacji znalazła się zachęta do udziału w zamkniętych beta-testach. Odsyłacz prowadzi na oficjalną stronę internetową Command & Conquer: Tiberium Alliances, która jest w tej chwili nieaktywna. Pozwala to przypuszczać, że albo nabór kandydatów na betatesterów gry jeszcze się nie rozpoczął, albo lista chętnych została już zamknięta.

Na oficjalnym forum serii Command & Conquer znaleźć można za to sporo niepotwierdzonych doniesień o Command & Conquer: Tiberium Alliances. Internauci twierdzą, że gra znajduje się obecnie w późnej fazie alfa, a sama mechanika rozgrywki mocno przypomina rozwiązania znane z Global Warfare i innych przeglądarkowych strategii MMO. Innymi słowy, gracze budują swoje bazy, wznoszą budynki, prowadzą badania, tworzą armie i najeżdżają sąsiadów. Jedyna grywalna frakcja to w tej chwili siły GDI, a mutanci sterowani są przez komputerową sztuczną inteligencję. W grze rzekomo pojawia się większość jednostek z znanych z C&C3 oraz kilka z C&C4.

Więcej szczegółów dotyczących Command & Conquer: Tiberium Alliances spodziewamy się usłyszeć już niebawem.