Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2010, 14:47

autor: Jiker

Trzecia odsłona Star Wars: Battlefront skasowana?

Z informacji, do których dotarła redakcja bloga Kotaku wynika, że deweloping trzeciej odsłony cyklu Star Wars: Battlefront, określanej kodową nazwą Star Wars: Battlefront Online, został wstrzymany przez firmę LucasArts.

Z informacji, do których dotarła redakcja bloga Kotaku wynika, że deweloping trzeciej odsłony cyklu Star Wars: Battlefront, określanej kodową nazwą Star Wars: Battlefront Online, został wstrzymany przez firmę LucasArts.

Informatorzy Kotaku donoszą, że powyższa decyzja pociągnęła za sobą konieczność przeprowadzenia zwolnień bliżej nieokreślonej liczby pracowników studia deweloperskiego Slant Six (o samym fakcie pisaliśmy wczoraj). Według wieści ze stycznia bieżącego roku, to właśnie producent trzech odsłon cyklu SOCOM - Confrontation na PS3, a także Tactical Strike i Fireteam Bravo 3 na PSP – prowadził prace nad trzecim Battlefrontem.

Trzecia odsłona Star Wars: Battlefront skasowana? - ilustracja #1

Star Wars: Battlefront 2 w wersji na PC.

Z danych pozyskanych przez redakcję Kotaku można wywnioskować, że firma LucasArts zadecydowała o wstrzymaniu produkcji w ubiegłym miesiącu, kiedy okazało się, że studio Slant Six nie da rady ukończyć dewelopingu gry przed końcem 2010 roku. Z uwagi na fakt, że LucasArts zaplanowało już na 2011 rok premiery kilku ważnych gier bazujących na licencji Gwiezdnych Wojen, debiut kolejnej mógłby doprowadzić do przesycenia rynku.

O tym, że trzecia odsłona Battlefronta znajduje się w produkcji wiedzieliśmy nieoficjalnie od grudnia 2009 roku. Wówczas to informacjami sugerującymi taki obrót sprawy podzielił się Chris Merazzo, aktor pracujący nad serią. Nieco ponad miesiąc później w Sieci pojawiły się plotki, że projektowaniem Battlefront Online zajęło się Slant Six.

Dwie poprzednie odsłony Battlefronta zostały wydane odpowiednio w 2004 oraz 2005 roku. W obu przypadkach gry dopuszczały możliwość jednoczesnej rywalizacji sieciowej nawet 64 osobom (do 32 w przypadku edycji konsolowych) i cieszyły się sporą popularnością (na serwerach do dzisiaj można spotkać największych zapaleńców). Studia pracujące nad produkcjami, czyli Pandemic i Free Radical, już nie istnieją. Pierwsze z nich zostało zamknięte po licznych zwolnieniach (część pracowników przeniesiono do EA Los Angeles, gdzie kontynuują prace nad Mercs Inc). Drugi producent poważne kłopoty finansowe i w efekcie został wykupiony przez firmę Crytek.

gry