Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2010, 14:33

autor: Aleksander Kaczmarek

Prepaid obok kart kredytowych w PSN

Firma Sony Computer Entertainment Polska poinformowała o planach wprowadzenia do sprzedaży specjalnych kart przedpłatowych (prepaid), które pozwolą na zakup produktów i usług w PlayStation Network. Tym samym zniknie często kłopotliwa konieczność dokonywania płatności kartami kredytowymi.

Firma Sony Computer Entertainment Polska poinformowała o planach wprowadzenia do sprzedaży specjalnych kart przedpłatowych (prepaid), które pozwolą na zakup produktów i usług w PlayStation Network. Tym samym zniknie często kłopotliwa konieczność dokonywania płatności kartami kredytowymi.

Karty prepaid do PlayStation Network to pomysł żywo przypominający popularne doładowania telefoniczne. Wystarczy w sklepie z grami kupić kartę o jednym z dwóch dostępnych nominałów – 100 lub 200 zł, wprowadzić odpowiedni kod w PlayStation Store i stosowna kwota od razu pojawi się na koncie użytkownika. Środki będą mogły zostać wykorzystane do zakupu gier oraz płatnych usług przeznaczonych na konsole PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Portable Go.

Karty PSN pojawią się w sklepach już 14 kwietnia. Firma zapewnia, że z ich osiągalnością nie powinno być żadnych problemów.

Prepaid obok kart kredytowych w PSN - ilustracja #1

Wprowadzona przez Sony Computer Entertainment Polska nowość to niewątpliwie ukłon w stronę tych graczy, którzy z różnych przyczyn (chociażby wieku), nie mogą wzorem swoich zachodnich kolegów korzystać z kart kredytowych. Przedpłatowe karty PSN stanową też znakomity pomysł na prezent, o którego przeznaczeniu obdarowany sam będzie mógł zadecydować.

Przypomnijmy, że związane z grami karty prepaid nie są nowością na naszym rynku. Przedpłaty wymagane są m.in. przy korzystaniu z płatnych subskrypcji wielu tytułów z gatunku MMO. Niestety, nie zawsze takie rozwiązania się sprawdzają. Przekonała się o tym na przykład firma Acclaim, która swego czasu prepaidy do sieciowych sklepików w swoich grach (9Dragons, 2Moons i inne) oferowała w sieci popularnych „Żabek”. Dystrybucja kart do PSN w oparciu sklepy z grami wydaje się znacznie rozsądniejszym posunięciem.