Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka 2Moons (PC)

Dekaron PC

2Moons

2 Moons (znana także pod nazwą Dekaron) to darmowa gra z gatunku MMORPG, opracowana pod przewodnictwem Davida Perry’ego – założyciela słynnego amerykańskiego studia Shiny Entertainment.

RPG | zagraj za darmo

PC Windows
Okładka 2Moons (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30lipca2007

2Moons to skierowana do starszych graczy produkcja typu MMORPG. Została wydana przez firmę Acclaim, a prace nad nią nadzorował David Perry, założyciel Shiny Entertainment. Jest to darmowa gra utrzymana w konwencji fantasy. Tym, co wyróżnia ją od innych tego typu tytułów, jest spora dawka przemocy oraz wulgarne słownictwo, jakiego nie szczędzą bohaterowie niezależni.

Świat przedstawiony w 2Moons nie odbiega zanadto od standardów fantasy. Mamy więc zapieczętowaną przed wiekami bramę prowadzącą do Otchłani – piekielnego, zamieszkanego przez koszmarne i okrutne istoty wymiaru, która ponownie się otwiera. Zło wypełza na świat, a jego mieszkańcy pogrążają się w wojnie licząc na przybycie legendarnej Trieste, Białej Damy, która kiedyś zdołała uporać się z zagrożeniem. Zostało ono ogłoszone w przepowiedni. Ma nastąpić wtedy, kiedy oba księżyce świecące nad światem Haran ustawią się w jednej linii. Do tej pory jednak jedynym obowiązującym prawem jest prawo miecza, a motto życiowe większości mieszkańców brzmi: „Nie ma litości dla słabych, nie ma żalu dla umierających, nie ma łez dla mordowanych”.

Na początku rozgrywki wybieramy postać, którą będziemy grać. Do dyspozycji mamy sześć ras/zawodów. Preferujący walkę mogą zdecydować się na Wojownika Bagi, obdarzonego potężną siłą półczłowieka-półdemona, który potrafi wykorzystać siły natury, by wzbudzić drzemiące w nim furie. Ci, którzy wyznają ideały rycerskie, mogą pokusić się o zostanie wojownikiem Lazurowego Porządku, dumnym obrońcą Harana i wiernym sługą Treste.

Miłośnicy magii mogą zdecydować się na postać należącą do Zakonu Incara. Są to ludzie, którzy dzięki latom medytacji i ćwiczeń posiedli zdolności panowania nad żywiołami. Inną rasą jest Segnale – uciekinierzy z Otchłani, którzy postanowili osiedlić się na Haranie. Znają wiele mrocznych sekretów, a ich moc w większości opiera się na magii krwi – wampiryzmie. „Od krwi, którą zabieramy, do krwi, którą dajemy” – zwykli mawiać o źródle swych umiejętności.

Najbardziej tajemniczymi ludźmi są Summonerzy. Silnie związani z ciemnymi mocami, często wchodzą w porozumienie z mieszkańcami otchłani. To bardzo niebezpieczni wojownicy, którzy zwykli wspierać swe ataki czarną magią.

Ci, którym najbliższy jest kontakt z przyrodą, polowania, walka na odległość i szybkie przemykanie wśród zarośli, z pewnością wybiorą bohatera typu Segita. Są to wytrawni myśliwi i łucznicy.

Sama rozgrywka nie odbiega zanadto od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne tego typu produkcje. Podróżujemy po świecie, wykonujemy zadania, walczymy z potworami i nabieramy doświadczenia. Następnie wykorzystujemy je do podniesienia wartości naszych cech i umiejętności. Wyposażamy się również w coraz to lepsze pancerze i rodzaje broni. Możemy prowadzić z innymi graczami handel, wymieniać się przedmiotami, a także wspólnie brać udział w misjach. Kiedy zmęczymy się walką, możemy poszukać odprężenia, chwycić wędkę, przynęty i ruszyć na ryby.

Gra jest wprawdzie darmowa, ale niektóre elementy wyposażenia można nabyć jedynie za pomocą Acclaim Coins, wirtualnej waluty, którą kupuje się za prawdziwe pieniądze.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 9.3 / 10 na podstawie 2209 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.3 / 10 na podstawie 646 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe 2Moons

16+

Wymagania sprzętowe Dekaron

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5200 lub lepsza), Windows 98/2000/XP, łącze internetowe

Dekaron - test przed premierą

Przed premierą 17 sierpnia 2007, 15:54

Po ciężkim wyborze czas zacząć zwiedzać. Świat gry podzielony jest na mniejsze obszary, dzięki czemu nie sposób się zgubić. Każda kraina różni się od pozostałych, nie znajdziemy tu monotonnych, powtarzających się widoków, ścieżek, a już tym bardziej potworów. Dodatkowo, gracze na niskich poziomach nie muszą się martwić, że zostaną wytępieni przez mocniejszych. W grze zastosowano ograniczenia na przejścia pomiędzy lokacjami, które automatycznie zanikają po osiągnięciu wymaganego levelu. Niestety, w drugą stronę to już nie działa – gracze na wyższych poziomach mogą bez problemu wtargnąć na obszary gęsto zaludnione przez świeżo upieczonych poszukiwaczy przygód. Jednakże akcje, w których ktoś specjalnie rzuca się na słabszych są rzadko spotykane, ale o tym nieco później. Wraz z początkiem gry, wybieramy jeden z dwóch zamków, w którym chcemy zacząć. Tak naprawdę wybór ten nie ma znaczenia, gdyż różnice, jakie posiadają oba zamki, ograniczają się głównie do innego rozmieszczenia NPC-ów oraz potworów, jakie napotkamy. Później tak czy siak wkraczamy na tę samą ścieżkę. Zamki stanowią miejsce handlu między graczami, możliwość zakupu lepszego uzbrojenia, skilli oraz są one źródłem questów.