Remedy Entertainment to producent i wydawca gier.
Fińskie studio deweloperskie z siedzibą w Espoo, które tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Międzynarodową sławę przyniosła temu zespołowi seria Max Payne, a jego medialną „twarzą” jest jego dyrektor kreatywny – Sami Antero Järvi, znany jako Sam Lake.
Dzieje Remedy Entertainment oficjalnie rozpoczynają się w sierpniu 1995 roku, kiedy to grupa członków fińskiej demosceny postanowiła założyć własne studio deweloperskie. Pierwszą siedzibą zespołu była piwnica w domu rodziców jednego z jego założycieli – Samuliego Syvähuoko.
Ekipa szybko zabrała się do pracy nad swoim debiutanckim projektem, którym była gra wyścigowa typu vehicular combat, zatytułowana Death Rally. Tytuł został wydany przez firmę Apogee Software, a w rolę lektora wcielił się w nim Sami Antero Järvi, później znany szerszej publiczności jako Sam Lake. Järvi ostatecznie nie tylko zagrzał miejsce w studiu na dłużej, lecz również został jego dyrektorem kreatywnym.
W 1999 roku, po krótkim spięciu z firmą LucasArts, która zarzuciła Remedy Entertainment plagiat logotypu, studio zaprezentowało światu swoje nowe logo, które miało towarzyszyć firmie przez kolejne 24 lata.
Po premierze Death Rally Remedy przystąpiło do pracy nad prototypami swoich następnych projektów, spośród których wybór Scotta Millera z Apogee Software (które miało zostać wydawcą kolejnego dzieła omawianej ekipy) padł na izometryczną strzelankę pod tytułem Dark Justice. Z czasem produkcja doczekała się nie tylko nowego tytułu – Max Payne (choć rozważano nazwę Max Heat) – lecz również zmiany perspektywy na trzecioosobową. Głównemu projektantowi gry – Petriemu Järvilehto – od początku przyświecała myśl, że pozycja będzie czerpać garściami z azjatyckich filmów akcji. Za scenariusz projektu, dla którego źródłem inspiracji były również filmy noir, odpowiadał Sam Lake; ponadto użyczył on głównemu bohaterowi swojej twarzy. Na potrzeby projektu delegacja studia udała się w podróż do Nowego Jorku, gdzie wykonała tysiące zdjęć, by możliwie najlepiej oddać atmosferę tej metropolii.
Max Payne, opowiadający o tytułowym policjancie, prowadzącym prywatne śledztwo w sprawie morderstwa swojej żony i córki, zadebiutował na komputerach osobistych w lipcu 2001 roku. Produkcja odniosła sukces artystyczny oraz komercyjny i szybko zyskała status kultowej. Gdy opracowanie jej konsolowych wersji powierzono zespołowi Rockstar Games, jego firma-matka, czyli Take-Two Interactive, nabyła prawa do marki za 10 milionów dolarów. Nowy wydawca zdecydował się na stworzenie kontynuacji, której opracowanie powierzył ekipie Remedy Entertainment.
Max Payne 2: The Fall of Max Payne trafił do sprzedaży w październiku 2003 roku. Pomimo że tytuł doczekał się wysokich ocen od branżowych krytyków, jego sprzedaż pozostawiała sporo do życzenia. Po tym jak jego wydawca postanowił niejako „zamrozić” markę na kolejne lata, opisywanej ekipie nie pozostało nic innego, jak przystąpić do pracy nad zupełnie nowym projektem.
Tym razem głównym źródłem inspiracji dla deweloperów miały być przede wszystkim powieści Stephena Kinga oraz serial Miasteczko Twin Peaks. Alan Wake, bo takie miano nosiła owa pozycja, opowiadał o tytułowym bohaterze – pisarzu, który przybył do miasteczka Bright Falls, by nabrać sił do napisania swojej kolejnej powieści. Na miejscu sprawy szybko przybrały nieoczekiwany obrót – jego żona została porwana, a on sam odkrył, że w miejscu tym działają mroczne, nadnaturalne siły. Pikanterii temu wszystkiemu dodawał fakt, że wydarzenia, w których centrum znalazł się Lake, wyglądały na żywcem wyjęte z jego ostatniego dzieła.
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Maksa Payne’a, gra miała rozgrywać się w lokacjach inspirowanych prawdziwymi miejscami; tym razem był to północny zachód Stanów Zjednoczonych, a dokładnie – okolice Jeziora Kraterowego w stanie Oregon, gdzie członkowie studia wykonali ponad 40 tysięcy fotografii. Choć początkowo twórcy planowali opracować produkcję z otwartym światem, ostatecznie zdecydowali się na stworzenie liniowej pozycji.
Alan Wake powstawał przez ponad pięć lat, a jego wydawcą została firma Microsoft, która zadbała o jego status ekskluzywny dla konsoli Xbox 360. Tytuł zadebiutował w maju 2010 roku i doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów. W połowie 2011 roku wydawca dał zielone światło na opracowanie jego pecetowego wydania, którego stworzenie powierzono zespołowi Nitro Games; gra trafiła na komputery osobiste w lutym 2012 roku.
Pomimo że Alan Wake znalazł ponad 3 miliony nabywców, jego wyniki sprzedaży nie były na tyle wysokie, by gigant z Redmond był zainteresowany inwestycją w pełnoprawny sequel. Zamiast tego Remedy opracowało skoncentrowany na akcji spin-off, zatytułowany Alan Wake’s American Nightmare, który pojawił się w 2012 roku. Niemniej, autorzy nie dawali za wygraną i próbowali znaleźć innego wydawcę dla Alana Wake’a 2. Niestety – bezskutecznie.
Mimo wszystko Microsoft nie zamierzał kończyć współpracy z omawianym zespołem, który miał opracować pod jego skrzydłami zupełnie nową produkcję. Mowa o Quantum Break, czyli swoistej hybrydzie strzelanki TPP i serialu, której fabuła koncentrowała się na manipulacji czasem. Tytuł, działający w oparciu o nową, autorską technologię studia – silnik Northlight – zadebiutował w 2016 roku na komputerach osobistych oraz Xboksie One i doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów.
W międzyczasie studio eksperymentowało z grami mobilnymi (wypuściło między innymi remake Death Rally), a w kolejnych latach zaczęło poszukiwać innych ścieżek rozwoju. Remedy Entertainment zadebiutowało na fińskiej giełdzie (2017), a także nawiązało współpracę z firmą Smilegate, której owocem była kampania fabularna do gry Crossfire 2 (później przemianowanej na CrossfireX). Niemniej, równolegle deweloperzy pracowali nad następnym dużym projektem.
Mowa o Control, czyli jeszcze jednej strzelance TPP science fiction w portfolio studia. Gra, której wydaniem zajęła się firma 505 Games, zadebiutowała na komputerach osobistych i konsolach w sierpniu 2019 roku. Do marca 2021 roku tytuł trafił w ręce ponad 2 milionów graczy i zdobył szereg branżowych nagród. Co ciekawe, Control był pierwszym od premiery Maksa Payne’a 2 dziełem Remedy Entertainment, które pojawiło się na konsolach PlayStation.
W międzyczasie, bo w sierpniu 2018 roku, ogłoszono, że Alan Wake doczeka się serialowej adaptacji. W czerwcu 2019 roku Remedy Entertainment wykupiło od Microsoftu prawa do marki, z kolei w marcu 2020 roku ogłosiło, że nawiązało szeroko zakrojoną współpracę z firmą Epic Games. Jej owocem miały być dwa projekty, a podczas gdy omawiane studio miało zachować pełną kontrolę nad procesem produkcji i własnością intelektualną, Epic Games miało pokryć koszty stworzenia i wydania tych gier, dzieląc się z deweloperami połową zysków. Z czasem okazało się, że owe enigmatyczne projekty to wyczekiwany przez graczy Alan Wake 2 oraz zremasterowana wersja pierwszej części serii.
W maju 2021 roku chińska firma Tencent nabyła 3,8% udziałów w Remedy Entertainment, z kolei w grudniu ogłoszono, że będzie ona wydawcą nowego dzieła studia – multiplayerowej produkcji noszącej kodowe miano Vanguard. W kwietniu 2022 roku dowiedzieliśmy się natomiast, że Remedy Entertainment nawiązało współpracę z firmą Rockstar Games, której owocem będzie Max Payne Remake, zmierzający na komputery osobiste i konsole dziewiątej generacji. W połowie 2022 zespół otworzył nowe studio deweloperskie w Szwecji.
W kwietniu 2023 roku światło dzienne ujrzało nowe logo studia, które miało lepiej odzwierciedlać jego międzynarodowy charakter oraz pracę nad kilkoma projektami jednocześnie.
Alan Wake 2 zadebiutował w październiku 2023 roku. Produkcja trafiła na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S. Tytuł doczekał się bardzo ciepłego przyjęcia. Według serwisu Metacritic, średnia ocen wystawionych mu przez branżowe media mieściła się w przedziale 89-95/100, zaś średnia not przyznanych mu przez graczy wynosiła 8.6/10. Zadowoleni z takiego obrotu spraw twórcy nie zamierzali spoczywać na laurach i kując żelazo póki gorące, zapowiedzieli dwa duże dodatki do swojego dzieła, czyli The Lake House oraz Night Springs.
W lutym 2024 roku twórcy pochwalili się, że Alan Wake 2 to ich najszybciej sprzedająca się produkcja, ponad trzykrotnie przebijając wynik sprzedaży osiągnięty przez Control w analogicznym okresie po premierze. A skoro mowa o Control – pod koniec lutego 2024 roku Remedy Entertainment poinformowało, że nabyło od firmy 505 Games pełnię praw do tej marki.
W maju 2024 roku Remedy Entertainment ogłosiło, że jego powstająca od listopada 2023 roku, kooperacyjna produkcja o kodowej nazwie Kestrel, której współfinansowaniem miała zająć się firma Tencent, została anulowana. Jak informowali autorzy, podjęcie tej decyzji pozwoliło im uwolnić moce przerobowe na potrzeby innych projektów powstających pod skrzydłami studia. Tymczasem w czerwcu 2024 roku na komputerach osobistych, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S zadebiutowało pierwsze DLC do Alana Wake’a 2, czyli Night Springs, w którym gracze mogli wcielić się w archetypy bohaterów znanych z innych dzieł Remedy Entertainment. W tym samym miesiącu szeregi zespołu opuścił dyrektor finansowy firmy – Terhi Kauppi.
W sierpniu Remedy Entertainment obwieściło nawiązanie współpracy z firmą Annapurna Pictures. Na jej mocy drugi z wymienionych podmiotów miał zająć się współfinansowaniem oraz współprodukcją gry Control 2. Ponadto kooperacja miała zapewnić możliwość powstania filmowych i telewizyjnych adaptacji marek Alan Wake i Control.
Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Remedy Entertainment.
Control 2 - Nieznana - PC, PS5, XSX
Max Payne Remake - Nieznana - PC, PS5, XSX
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Remedy Entertainment.
FBC: Firebreak - 17 czerwca 2025 - PC, XSX, PS5
Alan Wake 2: The Lake House - 22 października 2024 - PC, PS5, XSX
Alan Wake 2: Night Springs - 8 czerwca 2024 - PC, PS5, XSX
Alan Wake 2 - 27 października 2023 - PC, PS5, XSX
CrossfireX - 10 lutego 2022 - XONE, XSX, PC
Alan Wake Remastered - 5 października 2021 - PC, PS4, PS5, XONE, XSX, Switch
Control Ultimate Edition - 27 sierpnia 2020 - XSX, PS5, PC, PS4, XONE, Switch
Control: AWE - 27 sierpnia 2020 - PC, PS4, XONE, XSX, PS5
Control: The Foundation - 26 marca 2020 - PC, PS4, XONE, PS5, XSX
Control - 27 sierpnia 2019 - PC, XONE, PS4, PS5, XSX
Quantum Break - 5 kwietnia 2016 - XONE, PC
Death Rally - 3 sierpnia 2012 - PC
Alan Wake's American Nightmare - 22 lutego 2012 - PC, X360
Alan Wake: The Writer - 12 października 2010 - X360
Alan Wake: The Signal - 27 lipca 2010 - X360
Alan Wake - 14 maja 2010 - X360, PC
Max Payne: Antologia - 8 czerwca 2007 - PC
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - 15 października 2003 - PC, XBOX, PS2
Max Payne - 26 lipca 2001 - PC, PS2, XBOX, PS4, PS3
Death Rally (1996) - 6 września 1996 - PC
Fińskie studio deweloperskie z siedzibą w Espoo, które tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne. Międzynarodową sławę przyniosła temu zespołowi seria Max Payne, a jego medialną „twarzą” jest jego dyrektor kreatywny – Sami Antero Järvi, znany jako Sam Lake.
Dzieje Remedy Entertainment oficjalnie rozpoczynają się w sierpniu 1995 roku, kiedy to grupa członków fińskiej demosceny postanowiła założyć własne studio deweloperskie. Pierwszą siedzibą zespołu była piwnica w domu rodziców jednego z jego założycieli – Samuliego Syvähuoko.
Ekipa szybko zabrała się do pracy nad swoim debiutanckim projektem, którym była gra wyścigowa typu vehicular combat, zatytułowana Death Rally. Tytuł został wydany przez firmę Apogee Software, a w rolę lektora wcielił się w nim Sami Antero Järvi, później znany szerszej publiczności jako Sam Lake. Järvi ostatecznie nie tylko zagrzał miejsce w studiu na dłużej, lecz również został jego dyrektorem kreatywnym.
W 1999 roku, po krótkim spięciu z firmą LucasArts, która zarzuciła Remedy Entertainment plagiat logotypu, studio zaprezentowało światu swoje nowe logo, które miało towarzyszyć firmie przez kolejne 24 lata.
Po premierze Death Rally Remedy przystąpiło do pracy nad prototypami swoich następnych projektów, spośród których wybór Scotta Millera z Apogee Software (które miało zostać wydawcą kolejnego dzieła omawianej ekipy) padł na izometryczną strzelankę pod tytułem Dark Justice. Z czasem produkcja doczekała się nie tylko nowego tytułu – Max Payne (choć rozważano nazwę Max Heat) – lecz również zmiany perspektywy na trzecioosobową. Głównemu projektantowi gry – Petriemu Järvilehto – od początku przyświecała myśl, że pozycja będzie czerpać garściami z azjatyckich filmów akcji. Za scenariusz projektu, dla którego źródłem inspiracji były również filmy noir, odpowiadał Sam Lake; ponadto użyczył on głównemu bohaterowi swojej twarzy. Na potrzeby projektu delegacja studia udała się w podróż do Nowego Jorku, gdzie wykonała tysiące zdjęć, by możliwie najlepiej oddać atmosferę tej metropolii.
Max Payne, opowiadający o tytułowym policjancie, prowadzącym prywatne śledztwo w sprawie morderstwa swojej żony i córki, zadebiutował na komputerach osobistych w lipcu 2001 roku. Produkcja odniosła sukces artystyczny oraz komercyjny i szybko zyskała status kultowej. Gdy opracowanie jej konsolowych wersji powierzono zespołowi Rockstar Games, jego firma-matka, czyli Take-Two Interactive, nabyła prawa do marki za 10 milionów dolarów. Nowy wydawca zdecydował się na stworzenie kontynuacji, której opracowanie powierzył ekipie Remedy Entertainment.
Max Payne 2: The Fall of Max Payne trafił do sprzedaży w październiku 2003 roku. Pomimo że tytuł doczekał się wysokich ocen od branżowych krytyków, jego sprzedaż pozostawiała sporo do życzenia. Po tym jak jego wydawca postanowił niejako „zamrozić” markę na kolejne lata, opisywanej ekipie nie pozostało nic innego, jak przystąpić do pracy nad zupełnie nowym projektem.
Tym razem głównym źródłem inspiracji dla deweloperów miały być przede wszystkim powieści Stephena Kinga oraz serial Miasteczko Twin Peaks. Alan Wake, bo takie miano nosiła owa pozycja, opowiadał o tytułowym bohaterze – pisarzu, który przybył do miasteczka Bright Falls, by nabrać sił do napisania swojej kolejnej powieści. Na miejscu sprawy szybko przybrały nieoczekiwany obrót – jego żona została porwana, a on sam odkrył, że w miejscu tym działają mroczne, nadnaturalne siły. Pikanterii temu wszystkiemu dodawał fakt, że wydarzenia, w których centrum znalazł się Lake, wyglądały na żywcem wyjęte z jego ostatniego dzieła.
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Maksa Payne’a, gra miała rozgrywać się w lokacjach inspirowanych prawdziwymi miejscami; tym razem był to północny zachód Stanów Zjednoczonych, a dokładnie – okolice Jeziora Kraterowego w stanie Oregon, gdzie członkowie studia wykonali ponad 40 tysięcy fotografii. Choć początkowo twórcy planowali opracować produkcję z otwartym światem, ostatecznie zdecydowali się na stworzenie liniowej pozycji.
Alan Wake powstawał przez ponad pięć lat, a jego wydawcą została firma Microsoft, która zadbała o jego status ekskluzywny dla konsoli Xbox 360. Tytuł zadebiutował w maju 2010 roku i doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów. W połowie 2011 roku wydawca dał zielone światło na opracowanie jego pecetowego wydania, którego stworzenie powierzono zespołowi Nitro Games; gra trafiła na komputery osobiste w lutym 2012 roku.
Pomimo że Alan Wake znalazł ponad 3 miliony nabywców, jego wyniki sprzedaży nie były na tyle wysokie, by gigant z Redmond był zainteresowany inwestycją w pełnoprawny sequel. Zamiast tego Remedy opracowało skoncentrowany na akcji spin-off, zatytułowany Alan Wake’s American Nightmare, który pojawił się w 2012 roku. Niemniej, autorzy nie dawali za wygraną i próbowali znaleźć innego wydawcę dla Alana Wake’a 2. Niestety – bezskutecznie.
Mimo wszystko Microsoft nie zamierzał kończyć współpracy z omawianym zespołem, który miał opracować pod jego skrzydłami zupełnie nową produkcję. Mowa o Quantum Break, czyli swoistej hybrydzie strzelanki TPP i serialu, której fabuła koncentrowała się na manipulacji czasem. Tytuł, działający w oparciu o nową, autorską technologię studia – silnik Northlight – zadebiutował w 2016 roku na komputerach osobistych oraz Xboksie One i doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów.
W międzyczasie studio eksperymentowało z grami mobilnymi (wypuściło między innymi remake Death Rally), a w kolejnych latach zaczęło poszukiwać innych ścieżek rozwoju. Remedy Entertainment zadebiutowało na fińskiej giełdzie (2017), a także nawiązało współpracę z firmą Smilegate, której owocem była kampania fabularna do gry Crossfire 2 (później przemianowanej na CrossfireX). Niemniej, równolegle deweloperzy pracowali nad następnym dużym projektem.
Mowa o Control, czyli jeszcze jednej strzelance TPP science fiction w portfolio studia. Gra, której wydaniem zajęła się firma 505 Games, zadebiutowała na komputerach osobistych i konsolach w sierpniu 2019 roku. Do marca 2021 roku tytuł trafił w ręce ponad 2 milionów graczy i zdobył szereg branżowych nagród. Co ciekawe, Control był pierwszym od premiery Maksa Payne’a 2 dziełem Remedy Entertainment, które pojawiło się na konsolach PlayStation.
W międzyczasie, bo w sierpniu 2018 roku, ogłoszono, że Alan Wake doczeka się serialowej adaptacji. W czerwcu 2019 roku Remedy Entertainment wykupiło od Microsoftu prawa do marki, z kolei w marcu 2020 roku ogłosiło, że nawiązało szeroko zakrojoną współpracę z firmą Epic Games. Jej owocem miały być dwa projekty, a podczas gdy omawiane studio miało zachować pełną kontrolę nad procesem produkcji i własnością intelektualną, Epic Games miało pokryć koszty stworzenia i wydania tych gier, dzieląc się z deweloperami połową zysków. Z czasem okazało się, że owe enigmatyczne projekty to wyczekiwany przez graczy Alan Wake 2 oraz zremasterowana wersja pierwszej części serii.
W maju 2021 roku chińska firma Tencent nabyła 3,8% udziałów w Remedy Entertainment, z kolei w grudniu ogłoszono, że będzie ona wydawcą nowego dzieła studia – multiplayerowej produkcji noszącej kodowe miano Vanguard. W kwietniu 2022 roku dowiedzieliśmy się natomiast, że Remedy Entertainment nawiązało współpracę z firmą Rockstar Games, której owocem będzie Max Payne Remake, zmierzający na komputery osobiste i konsole dziewiątej generacji. W połowie 2022 zespół otworzył nowe studio deweloperskie w Szwecji.
W kwietniu 2023 roku światło dzienne ujrzało nowe logo studia, które miało lepiej odzwierciedlać jego międzynarodowy charakter oraz pracę nad kilkoma projektami jednocześnie.
Alan Wake 2 zadebiutował w październiku 2023 roku. Produkcja trafiła na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S. Tytuł doczekał się bardzo ciepłego przyjęcia. Według serwisu Metacritic, średnia ocen wystawionych mu przez branżowe media mieściła się w przedziale 89-95/100, zaś średnia not przyznanych mu przez graczy wynosiła 8.6/10. Zadowoleni z takiego obrotu spraw twórcy nie zamierzali spoczywać na laurach i kując żelazo póki gorące, zapowiedzieli dwa duże dodatki do swojego dzieła, czyli The Lake House oraz Night Springs.
W lutym 2024 roku twórcy pochwalili się, że Alan Wake 2 to ich najszybciej sprzedająca się produkcja, ponad trzykrotnie przebijając wynik sprzedaży osiągnięty przez Control w analogicznym okresie po premierze. A skoro mowa o Control – pod koniec lutego 2024 roku Remedy Entertainment poinformowało, że nabyło od firmy 505 Games pełnię praw do tej marki.
W maju 2024 roku Remedy Entertainment ogłosiło, że jego powstająca od listopada 2023 roku, kooperacyjna produkcja o kodowej nazwie Kestrel, której współfinansowaniem miała zająć się firma Tencent, została anulowana. Jak informowali autorzy, podjęcie tej decyzji pozwoliło im uwolnić moce przerobowe na potrzeby innych projektów powstających pod skrzydłami studia. Tymczasem w czerwcu 2024 roku na komputerach osobistych, PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S zadebiutowało pierwsze DLC do Alana Wake’a 2, czyli Night Springs, w którym gracze mogli wcielić się w archetypy bohaterów znanych z innych dzieł Remedy Entertainment. W tym samym miesiącu szeregi zespołu opuścił dyrektor finansowy firmy – Terhi Kauppi.
W sierpniu Remedy Entertainment obwieściło nawiązanie współpracy z firmą Annapurna Pictures. Na jej mocy drugi z wymienionych podmiotów miał zająć się współfinansowaniem oraz współprodukcją gry Control 2. Ponadto kooperacja miała zapewnić możliwość powstania filmowych i telewizyjnych adaptacji marek Alan Wake i Control.
Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Remedy Entertainment.
Control 2 - Nieznana - PC
Lista wszystkich gier wydanych przez Remedy Entertainment.
Death Rally - 3 sierpnia 2012 - PC
Alan Wake's American Nightmare - 22 lutego 2012 - PC
Wieloletni prezes Remedy Entertainmet, Tero Virtala, ustąpił ze stanowiska po porażce strzelanki FBC Firebreak. Tymczasowym CEO firmy został jej współzałożyciel, Markus Mäki.
gry
Maciej Gaffke
22 października 2025 19:19
Remedy Entertainment obniżyło prognozowaną sprzedaż FBC: Firebreak. Firma spodziewa się, że 2025 rok zakończy ze stratą operacyjną.
gry
Marcin Bukowski
13 października 2025 09:01
Gamingowe horrory mają dużo do zaoferowania, ale takie Silent Hill może być dla niektórych za mocne. Z pomocą przychodzi pisarz biegający po psychodelicznych miasteczkach przy dźwiękach metalowych ballad. Alan Wake stanowi świetny początek przygody z grozą.
opinie
Hubert Sosnowski
11 października 2025 08:00
Podczas dzisiejszego State of Play poznaliśmy ofertę PS Plus Essential na październik 2025 roku. Znalazł się w niej wielki hit od studia Remedy Entertainment.
gry
Maciej Gaffke
24 września 2025 23:34
Studio Remedy omówiło porażkę FBC: Firebreak i odniosło się do postępów w pracach nad nadchodzącymi projektami.
gry
Adrian Werner
12 sierpnia 2025 14:27
FBC: Firebreak, czyli najnowsza strzelanka od studia Remedy Entertainment, nie przypadła do gustu zarówno krytykom. Produkcja otrzymała bardzo przeciętne recenzje, ale, jak się okazuje przyciągnęła sporo graczy, przynajmniej na starcie.
gry
Maciej Gaffke
26 czerwca 2025 20:08
FBC: Firebreak to najnowsze dzieło Remedy Entertainment. Ta kooperacyjna strzelanka FPP doczekała się zwiastuna premierowego oraz wstępnego planu rozwoju.
gry
Krystian Pieniążek
11 czerwca 2025 19:53
W czerwcu oferta PS Plus Extra i Premium powiększy się w sumie o 9 produkcji. Wśród nich znajdzie się między innymi nowość ze stajni Remedy – FBC: Firebreak.
gry
Kamil Kleszyk
11 czerwca 2025 18:55
Ostatnio twórcy z Remedy zaprosili mnie do Finlandii, bym wypróbował ich nową grę, która będzie zupełnie inna od tego, nad czym studio pracowało od lat. Coopowa strzelanka w uniwersum Control? To nie mogło się udać! A może jednak?
opinie
Michał Mańka
14 maja 2025 15:00
Remedy Entertainment ujawniło datę premiery FBC: Firebreak. Nadchodząca kooperacyjna strzelanka będzie kosztować 40 euro i doczeka się zamkniętych testów.
gry
Marcin Bukowski
12 maja 2025 23:58