Apogee Software to producent i wydawca gier.
1 lipca 1991
Zręcznościowe
Duke Nukem: Episode 1 - Shrapnel City
1 listopada 1991
Zręcznościowe
Duke Nukem: Episode 3 - Trapped in the Future
1 listopada 1991
Zręcznościowe
Duke Nukem: Episode 2 - Mission: MoonbaseAmerykański deweloper i wydawca gier wideo, którego siedziba mieściła się w Garland (Teksas). Apogee Software istniało w latach 1987-1996, kiedy to zostało zastąpione przez 3D Realms. W 2008 roku marka Apogee Software została reaktywowana przez studio Apogee Software LLC, które z czasem przemianowano na Apogee Entertainment.
Korzenie firmy sięgają 1987 roku, kiedy to Scott Miller postanowił założyć własne studio deweloperskie. Apogee Software Productions z siedzibą w Garland, w amerykańskim stanie Teksas, tworzyło gry komputerowe, których dystrybucję oparto na modelu shareware. Poszczególne tytuły były podzielone na odcinki; pierwsze oddawano w ręce graczy za darmo, zaś kolejne były im udostępniane po uiszczeniu opłaty.
Pierwszą grą, za której opracowaniem i wydaniem oficjalnie stało Apogee Software, było wydane w listopadzie 1987 roku Kingdom of Kroz. Projekt odniósł sukces komercyjny, zapewniając Millerowi przychody rzędu 80-100 tysięcy dolarów. Niedługo później doszło do fuzji Apogee Software Productions oraz Micro-FX; na czele drugiej z wymienionych firm stał George Broussard, którego Miller poznał jeszcze w czasach liceum.
W kolejnych latach spod skrzydeł Apogee Software wyszła szeroka gama produkcji. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje seria Duke Nukem, która została zapoczątkowana w 1991 roku i na przestrzeni lat przeszła niemałą metamorfozę, płynnie zmieniając gatunek z platformówek akcji na FPS-y. Od 1994 roku deweloperzy zaczęli coraz śmielej poczynać sobie na poletku grafiki trójwymiarowej, co doprowadziło do powstania nowej, alternatywnej marki – 3D Realms.
Pod koniec 1996 roku podjęto decyzję o pełnej zmianie nazwy studia z Apogee Software na 3D Realms, zaś ostatnią produkcją wydaną pod szyldem tego pierwszego miała być gra Stargunner.
W 2008 roku firma 3D Realms udzieliła Terry’emu Nagy’emu licencji na korzystanie z marki Apogee Software. Na tej podstawie założył on własną firmę – Apogee Software LLC. Z czasem została ona przemianowana na Apogee Entertainment.
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Apogee Software.
Stargunner - 19 listopada 1996 - PC
Rise of the Triad: Dark War - 21 grudnia 1994 - PC
Duke Nukem II - 3 grudnia 1993 - PC
Duke Nukem: Episode 2 - Mission: Moonbase - 1 listopada 1991 - PC
Duke Nukem: Episode 3 - Trapped in the Future - 1 listopada 1991 - PC
Duke Nukem: Episode 1 - Shrapnel City - 1 lipca 1991 - PC
Amerykański deweloper i wydawca gier wideo, którego siedziba mieściła się w Garland (Teksas). Apogee Software istniało w latach 1987-1996, kiedy to zostało zastąpione przez 3D Realms. W 2008 roku marka Apogee Software została reaktywowana przez studio Apogee Software LLC, które z czasem przemianowano na Apogee Entertainment.
Korzenie firmy sięgają 1987 roku, kiedy to Scott Miller postanowił założyć własne studio deweloperskie. Apogee Software Productions z siedzibą w Garland, w amerykańskim stanie Teksas, tworzyło gry komputerowe, których dystrybucję oparto na modelu shareware. Poszczególne tytuły były podzielone na odcinki; pierwsze oddawano w ręce graczy za darmo, zaś kolejne były im udostępniane po uiszczeniu opłaty.
Pierwszą grą, za której opracowaniem i wydaniem oficjalnie stało Apogee Software, było wydane w listopadzie 1987 roku Kingdom of Kroz. Projekt odniósł sukces komercyjny, zapewniając Millerowi przychody rzędu 80-100 tysięcy dolarów. Niedługo później doszło do fuzji Apogee Software Productions oraz Micro-FX; na czele drugiej z wymienionych firm stał George Broussard, którego Miller poznał jeszcze w czasach liceum.
W kolejnych latach spod skrzydeł Apogee Software wyszła szeroka gama produkcji. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje seria Duke Nukem, która została zapoczątkowana w 1991 roku i na przestrzeni lat przeszła niemałą metamorfozę, płynnie zmieniając gatunek z platformówek akcji na FPS-y. Od 1994 roku deweloperzy zaczęli coraz śmielej poczynać sobie na poletku grafiki trójwymiarowej, co doprowadziło do powstania nowej, alternatywnej marki – 3D Realms.
Pod koniec 1996 roku podjęto decyzję o pełnej zmianie nazwy studia z Apogee Software na 3D Realms, zaś ostatnią produkcją wydaną pod szyldem tego pierwszego miała być gra Stargunner.
W 2008 roku firma 3D Realms udzieliła Terry’emu Nagy’emu licencji na korzystanie z marki Apogee Software. Na tej podstawie założył on własną firmę – Apogee Software LLC. Z czasem została ona przemianowana na Apogee Entertainment.
Lista wszystkich gier wydanych przez Apogee Software.
Stargunner - 19 listopada 1996 - PC
Death Rally (1996) - 6 września 1996 - PC
Rise of the Triad: Dark War - 21 grudnia 1994 - PC
Boppin' - 15 listopada 1994 - PC
Raptor: Call of the Shadows - 1 kwietnia 1994 - PC
Blake Stone: Aliens of Gold - 5 grudnia 1993 - PC
Duke Nukem II - 3 grudnia 1993 - PC
Alien Carnage - 10 października 1993 - PC
Wolfenstein 3D - 5 maja 1992 - PC
Commander Keen - Episode 4: Secret of the Oracle - 15 grudnia 1991 - PC
Commander Keen - Episode 5: The Armageddon Machine - 15 grudnia 1991 - PC
Duke Nukem: Episode 2 - Mission: Moonbase - 1 listopada 1991 - PC
Duke Nukem: Episode 3 - Trapped in the Future - 1 listopada 1991 - PC
Duke Nukem: Episode 1 - Shrapnel City - 1 lipca 1991 - PC
Commander Keen - Episode One: Marooned on Mars - 14 grudnia 1990 - PC
Commander Keen - Episode Three: Keen Must Die! - 14 grudnia 1990 - PC
Commander Keen - Episode Two: The Earth Explodes - 14 grudnia 1990 - PC
4 miesiące na stworzenie gry było „luksusem” dla studia id Software, gdy zespół Johna Romero pracował nad wówczas rewolucyjnym Wolfensteinem 3D.
gry
Jakub Błażewicz
4 sierpnia 2025 13:40
Po sukcesie Fallouta Amazon nie zwalnia tempa. Platforma przygotowuje serialową adaptację kultowej serii Wolfenstein, w której ponownie rozbrzmi odgłos walki z nazistami.
gry
Kamil Kleszyk
25 lipca 2025 19:53
Ukazała się nowa wersja wyśmienitego moda Brutal Wolfenstein 3D do Dooma II. Projekt odtwarza kampanię klasycznego FPS-a w unowocześnionej i bardziej brutalnej wersji.
Pliki do gier
Adrian Werner
6 maja 2023 09:55
W ramach programu Xbox Insider możemy uzyskać dostęp do klasycznych odsłon serii The Elder Scrolls oraz Wolfenstein.
gry
Krzysiek Kalwasiński
8 lipca 2022 15:27
Z okazji 25 rocznicy istnienia Remedy Entertainment na Steamie udostępniono bezpłatnie pierwszą grę wyprodukowaną przez studio. Akcja nie jest ograniczona czasowo i produkcja już zawsze będzie darmowa.
promocje
Agnieszka Adamus
14 września 2020 16:43