Data wydania: 15 grudnia 1991
Piąta odsłona przygód nieustraszonego chłopca Billy’ego Blaze’a. Tak jak w częściach poprzednich, tak i teraz nasz bohater musi uratować świat przed najeźdźcami z kosmosu. The Armageddon Machine zawiera wszystkie innowacje, jakie zostały wprowadzone do serii w Epizodzie czwartym cyklu. Jedyną nowością są tak naprawdę karty magnetyczne, które należy zdobyć, by dostać się do niektórych lokacji.
Gracze
The Armageddon Machine to kolejny reprezentant produkowanego przez firmę id Software cyklu Commander Keen, zamykający dwuczęściową mini-serię o nazwie Goodbye Galaxy!. Choć gra oficjalnie uznawana jest za piątą odsłonę przygód nieustraszonego chłopca, tak naprawdę powstała dopiero po sfinalizowaniu prac nad „szóstką” – jedynym odcinkiem sagi, który został wydany w pudełku i nie był dystrybuowany w systemie shareware.
Fabuła gry kontynuuje wątek podjęty w czwartej grze, noszącej tytuł Secret of the Oracle. Po uratowaniu członków Rady opiekującej się Wyrocznią, Billy Blaze mógł skorzystać z usług tej ostatniej i dowiedzieć się wszystkiego na temat Shikadi – bezwzględnej rasy obcych, zagrażającej galaktyce. Aby uratować świat przed najeźdźcami, ośmioletni chłopiec musi udać się na pokład stacji kosmicznej Omegamatic i doprowadzić do zniszczenia jej rdzenia. Zanim jednak rywale otrzymają ostateczny cios, trzeba wpierw dezaktywować maszyny blokujące dostępu do głównego szybu windy.
Produkt został zrealizowany w typowym dla serii stylu. Zmagania rozpoczynamy na planszy oglądanej z perspektywy lotu ptaka, która przedstawia obszerny pokład Omegamatica. Tutaj też dokonujemy wyboru etapów, które zrealizowane są w klasycznej, platformókowej konwencji. Celem zmagań na każdym poziomie jest dotarcie do wyjścia lub zniszczenie wspomnianego wcześniej urządzenia. Na drodze do sukcesu stoi oczywiście armia przeciwników, reprezentowanych głównie przez roboty i przedstawicieli rasy Shikadi.
The Armageddon Machine zawiera wszystkie innowacje, jakie zostały wprowadzone do serii w czwartej odsłonie cyklu (m.in. możliwość wchodzenia do pomieszczeń oraz opcję oddawania strzałów z pistoletu energetycznego w czterech różnych kierunkach), jest również podrasowana pod względem wizualnym. Jedyną nowością są tak naprawdę karty magnetyczne, które należy zdobyć, by dostać się do niektórych lokacji.
Autor opisu gry: Agnieszka Borowska-Zasada
Platformy:
PC Windows
Producent: id Software
Wydawca: Apogee Software
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Średnie Oceny:
Średnia z 42 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Fokcuf Pretorianin
Trudno mi oceniać tą część bo w dzieciństwie przychodziłem wszystkie 6 epizodów po kolei i przy tej części już chyba byłem zmęczony :P Niemniej wszystkie części trzymały poziom. Części 4-6 miały w dodatku ulepszoną grafikę względem poprzednich części.