Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2019, 22:07

Rośnie sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji; świetna forma Rainbow Six Siege

Najnowszy raport grupy SuperData przynosi ciekawe informacje na temat kondycji dystrybucji cyfrowej. Wynika z niego, że pomimo blisko czterech lat na karku gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege wciąż trzyma się świetnie, a Crash Team Racing Nitro-Fueled zaliczyło doskonały start.

Grupa analityczna SuperData podzieliła się raportem z czerwcowymi wynikami dystrybucji cyfrowej (mowa zarówno o sprzedawanych produkcjach, jak i o mikropłatnościach oraz abonamentach) na światowym rynku. Jak się okazuje, w porównaniu z szóstym miesiącem 2018 roku, w tej kategorii mieliśmy do czynienia z 2-procentowym wzrostem przychodów, które wyniosły 9,2 mld dolarów.

Rynek mobilny zanotował przy tym wynik o 7% lepszy, niż miało to miejsce w analogicznym miesiącu zeszłego roku, podczas gdy konsole poradziły sobie o 2% gorzej, z kolei komputery osobiste – o 9%. Winę za taki stan rzeczy ponosi słabnąca kondycja takich gier, jak Fortnite i Overwatch, a także serii Grand Theft Auto czy Call of Duty.

Gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege trzyma się doskonale, nawet pomimo tego, że od jej premiery mija już czwarty rok. - Rośnie sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji; świetna forma Rainbow Six Siege - wiadomość - 2019-07-23
Gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege trzyma się doskonale, nawet pomimo tego, że od jej premiery mija już czwarty rok.

Ponadto ujawniono, że doskonały debiut zaliczyła produkcja Crash Team Racing Nitro-Fueled, która w czerwcu trafiła w ręce 552 tysięcy graczy. Sprawia to, że pod względem sprzedaży w miesiącu debiutu, jest ona drugą w historii grą wyścigową wydaną na konsole; pierwsze miejsce dzierży The Crew 2 od Ubisoftu.

Poza tym należy zauważyć, że w doskonałej formie jest Tom Clancy's Rainbow Six: Siege – czerwiec był dla tego tytułu najlepszym miesiącem pod względem liczby aktywnych graczy i szóstym pod względem przychodów wygenerowanych przez mikrotransakcje; te ostatnie wzrosły w czerwcu o 50% w porównaniu z majem bieżącego roku i o 9% – z czerwcem 2018. Łączny przychód z mikropłatnościi wygenerowany przez tę pozycję wynosi obecnie 36,8 mln dolarów.

Z drugiej strony mamy Overwatcha, którego łączne przychody z mikropłatności przekroczyły już miliard dolarów, co dotychczas udało się sześćdziesięciu czterem tytułom, w tym sześciu sygnowanym logo firmy Activision Blizzard.

Poniżej prezentujemy zestawienia gier, które w czerwcu wygenerowały największy przychód w dystrybucji cyfrowej.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

League of Legends

2.

Dungeon Fighter Online

3.

Fantasy Westward Journey Online II

4.

Crossfire

5.

Fortnite

6.

World of Tanks

7.

World of Warcraft

8.

FIFA Online 3

9.

Dota 2

10.

Roblox

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

Fortnite

2.

FIFA 19

3.

Call of Duty: Black Ops III

4.

NBA 2K19

5.

Grand Theft Auto V

6.

Mortal Kombat 11

7.

MLB The Show 19

8.

Devil May Cry 5

9.

Tom Clancy’s The Division 2

10.

Days Gone

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Honour of Kings

2.

Pokemon GO

3.

Clash of Clans

4.

Candy Crash Saga

5.

Perfect World

6.

Game for Peace

7.

Monster Strike

8.

Homescapes

9.

Puzzle & Dragons

10.

Clash Royale

  1. SuperData – oficjalna strona internetowa
  2. Poradnik do gry Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej