Gracze Ubisoftu walczą o dostęp do skradzionych kont. „Uznali, że sprawa jest zamknięta i że nie jestem właścicielką konta”
Odzyskanie skradzionych kont Ubisoftu okazuje się sporym problem dla graczy poszkodowanych wskutek ataków hakerów.

Ubisoft ma problem z graczami, którzy stracili dostęp do swoich kont, o czym doniosła nam polska fanka Rainbow Six Siege.
Polka, która skontaktowała się z naszą redakcją i dostarczyła obszerne dowody, nie jest jedyną osobą, która straciła dostęp do gry i swojego konta Ubisoftu (i nie tylko tego). Jak podała, sprawa bierze swój początek 3 lipca, kiedy to natrafiła na problemy z logowaniem. Szybkie sprawdzenie skrzynki e-mail potwierdziło, że ktoś zalogował się na jej konto z Macedonii.
Użytkowniczka od razu zmieniła hasło i włączyła weryfikację dwuetapową, a do tego skontaktowała się z Ubisoftem, informując wydawcę o włamaniu na konto. Jednakże w nocy doszło do kolejnego ataku. Tym razem złodziejowi udało się zmienić także kod bezpieczeństwa i wyłączyć weryfikację dwuetapową, a później także adres e-mail.
Graczka zorientowała się też w poniewaczasie, że jej komputer „zaczął się dziwnie zachowywać” i sformatowała system. Niestety, na tym nie skończyły się ataki hakerskie na jej sprzęt.
Ubisoft (nie) obsługuje klienta
Polka skontaktowała się z Ubisoftem poprzez usługę odzyskiwania konta, wysyłając wydawcy niezbędne dane, jak również potwierdzenie zakupu gry oraz zrzuty ekranu swojej skrzyki ze wspomnianymi e-mailami. Mimo to Ubisoft uznał, że sprawa jest zamknięta i konto nie należy już do niej.
Mimo moich licznych prób kontaktu z działem wsparcia Ubisoftu nie otrzymałam odpowiedniej pomocy –moja sytuacja została zignorowana, a konto pozostaje zhakowane. Co więcej, incydent wiąże się z poważnymi problemami bezpieczeństwa, które mogą dotknąć także innych graczy.
Co gorsza, jej konto Ubisoftu bylo powiązane z profilami Epic Games Store i Steam, w efekcie czego straciła na tych platformach możliwość grania w gry Ubi. Bohaterka tej historii zgłosiła już sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Jak wspomnieliśmy, nie tylko Polka natrafiła na podobne problemy z obsługą klienta Ubisoftu, niekoniecznie po ataku hakerów. Na Steamie da się znaleźć „recenzje” osób, które również stały się ofiarą cyberwłamania i nie uzyskały pomocy, a opinie na temat firmy w serwisie Trustpilot są tak „pozytywne”, że ponad 2 tysiące ocen złożyło się na średnią 1,1/5. Najwyraźniej Ubisoft nie ułatwia poszkodowanym graczom odzyskiwania skradzionych kont.
