Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2025, 13:50

Gracze Ubisoftu walczą o dostęp do skradzionych kont. „Uznali, że sprawa jest zamknięta i że nie jestem właścicielką konta”

Odzyskanie skradzionych kont Ubisoftu okazuje się sporym problem dla graczy poszkodowanych wskutek ataków hakerów.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Ubisoft ma problem z graczami, którzy stracili dostęp do swoich kont, o czym doniosła nam polska fanka Rainbow Six Siege.

Polka, która skontaktowała się z naszą redakcją i dostarczyła obszerne dowody, nie jest jedyną osobą, która straciła dostęp do gry i swojego konta Ubisoftu (i nie tylko tego). Jak podała, sprawa bierze swój początek 3 lipca, kiedy to natrafiła na problemy z logowaniem. Szybkie sprawdzenie skrzynki e-mail potwierdziło, że ktoś zalogował się na jej konto z Macedonii.

Użytkowniczka od razu zmieniła hasło i włączyła weryfikację dwuetapową, a do tego skontaktowała się z Ubisoftem, informując wydawcę o włamaniu na konto. Jednakże w nocy doszło do kolejnego ataku. Tym razem złodziejowi udało się zmienić także kod bezpieczeństwa i wyłączyć weryfikację dwuetapową, a później także adres e-mail.

Graczka zorientowała się też w poniewaczasie, że jej komputer „zaczął się dziwnie zachowywać” i sformatowała system. Niestety, na tym nie skończyły się ataki hakerskie na jej sprzęt.

Ubisoft (nie) obsługuje klienta

Polka skontaktowała się z Ubisoftem poprzez usługę odzyskiwania konta, wysyłając wydawcy niezbędne dane, jak również potwierdzenie zakupu gry oraz zrzuty ekranu swojej skrzyki ze wspomnianymi e-mailami. Mimo to Ubisoft uznał, że sprawa jest zamknięta i konto nie należy już do niej.

Mimo moich licznych prób kontaktu z działem wsparcia Ubisoftu nie otrzymałam odpowiedniej pomocy –moja sytuacja została zignorowana, a konto pozostaje zhakowane. Co więcej, incydent wiąże się z poważnymi problemami bezpieczeństwa, które mogą dotknąć także innych graczy.

Co gorsza, jej konto Ubisoftu bylo powiązane z profilami Epic Games Store i Steam, w efekcie czego straciła na tych platformach możliwość grania w gry Ubi. Bohaterka tej historii zgłosiła już sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Jak wspomnieliśmy, nie tylko Polka natrafiła na podobne problemy z obsługą klienta Ubisoftu, niekoniecznie po ataku hakerów. Na Steamie da się znaleźć „recenzje” osób, które również stały się ofiarą cyberwłamania i nie uzyskały pomocy, a opinie na temat firmy w serwisie Trustpilot są tak „pozytywne”, że ponad 2 tysiące ocen złożyło się na średnią 1,1/5. Najwyraźniej Ubisoft nie ułatwia poszkodowanym graczom odzyskiwania skradzionych kont.

Poziom zaufania do Ubisoftu okiem użytkowników serwisu Trustpilot.Źródło: Trustpilot

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej