W minionym tygodniu polscy dystrybutorzy zapowiedzieli wydanie kilku gier, wypuszczono raport o stanie rodzimego rynku i poznaliśmy garść nowych konkretów na temat jednej z najbardziej wyczekiwanych produkcji tego roku. Ponadto pojawiło się sporo ciekawych wieści dotyczących zespołów niezależnych.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Firma Cenega poinformowała, że do jej planów dystrybucyjnych dołączyło Sid Meier's Civilization V: Wydanie kompletne. Będzie to zestaw zawierający podstawową wersję gry oraz wszystkie dodatki, czyli dwa duże rozszerzenia Nowy wspaniały świat oraz Bogowie i Królowie, jak również trzynaście mniejszych DLC.
Produkcja trafi do sprzedaży 7 lutego tego roku w sugerowanej cenie detalicznej 139,90 zł.

Cenega pochwaliła się również, że zamierza wydać w naszym kraju grę Evolve, czyli wieloosobową strzelankę od studia Turtle Rock, znanego z wyprodukowania pierwszej części serii Left 4 Dead. Tytuł zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na jesień tego roku.
Ruszyła już przedsprzedaż i osoby, które z niej skorzystają otrzymają w prezencie pakiet Monster Expansion Pack, zawierający skórkę Savage oraz dodatkową postać potwora.

Studio CD Projekt RED ujawniło kilka nowych informacji na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przede wszystkim wersje konsolowe mają nie odstawać wyraźnie od pecetowej, choć posiadacze najmocniejszych komputerów będą mogli uzyskać grafikę trochę ładniejszą od tego, co zobaczymy na PlayStation 4 i Xboksie One.
Pod względem poziomu trudności autorzy inspirują się rozwiązaniami z cyklu Gothic. Oznacza to, że początkowo część terenów będzie niedostępna nie z powodu sztucznych barier, a za przyczyną zamieszkujących je potężnych przeciwników, którym nie damy rady bez odpowiedniego rozwinięcia postaci.
Ponadto poinformowano, że przejście głównego wątku fabularnego powinno zająć około 50 godzin, a drugie tyle wyciśniemy z gry kończąc wszystkie zadania poboczne.
Na crowdfundingowym serwisie Wspieram.to ruszyła zbiórka na Franko 2, czyli kontynuację najsłynniejszej polskiej chodzonej bijatyki. Aby osiągnąć sukces autorzy muszą otrzymać do 21 marca tego roku minimum 34,5 tysiąca złotych. W chwili pisania tej wiadomości zgromadzono już 37% tej kwoty, więc rokowania są bardzo dobre.
Franko 2 powstaje obecnie głównie z myślą o pecetach, ale w późniejszych planach są także wersje mobilne. Twórcy nie wykluczają również edycji konsolowych, ale wszystko zależy od powodzenia akcji na Wspieram.to.
Przygodówka Cinders studia MoaCube stała się kolejnym polskim projektem, który próbuje dostać się na serwis Steam za pomocą usługi Greenlight. Gra należy do gatunku określanego mianem powieści wizualnej, co oznacza, że zabawa polega głównie na śledzeniu fabuły i podejmowaniu decyzji w kluczowych momentach, które ostatecznie doprowadzają opowieść do jednego z kilku alternatywnych zakończeń.
Jeśli chcecie wesprzeć MoaCube, to oddajcie głos na Cinders ramach Steam Greenlight:

W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się także, że zręcznościówka Zombie Driver autorstwa polskiego studia Exor sprzedała się w ponad 500 tysiącach egzemplarzy. Obecnie są pewne problemy z dostępnością wersji konsolowych z powodu bankructwa wydawcy, czyli firmy Cyberfront Corporation, ale mają one zostać rozwiązane w najbliższym czasie. Ponadto twórcy pracują nad edycją na Xboksa One.
Firma analityczna Newzoo opublikowała nowy raport opisujący polski rynek gier. Według niego w 2013 roku w kraju było w sumie 13,4 miliona graczy i aż 98% z nich bawi się na komputerach PC lub Mac. Nie znaczy to jednak, że wszyscy oni ograniczają się tylko do komputerów. Konsole stacjonarne posiada 6,2 miliona rodaków, a przenośne 1,1 miliona. Natomiast 5,6 miliona osób lubi grać na smartfonach, a 1,9 miliona na tabletach.
Polecamy zapoznanie się z pełnym podsumowaniem raportu, gdyż zawarto w nim wiele innych ciekawych statystyk:
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.