Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie wyglądał podobnie na PC, PS4 i Xboksie One. Poznaj nowe szczegóły na temat polskiego RPG-a
Studio CD Projekt RED zdradziło kilka interesujących szczegółów na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Polski RPG zajmie nam 50-120 godzin, w zależności od zaangażowania w misje dodatkowe, a także zaoferuje 36 zakończeń. Jeśli chodzi o walkę, twórcy inspirują się nieco na grze Batman: Arkham Asylum. Zdradzają też, że Wiedźmin 3 w obecnym kształcie nie mógłby zostać zrealizowany na PlayStation 3 i Xboksa 360.
Łukasz Szliselman
Kilka nowych smaczków na temat polskiego RPG-a Wiedźmin 3: Dziki Gon udało się wyciągnąć przedstawicielowi serwisu IGN od Marcina Iwińskiego ze studia CD Projekt RED. Wywiad poruszył takie kwestie, jak rozwiązania fabularne, system walki oraz możliwości sprzętowe nowych konsol.
Główny wątek a misje poboczne
- Producent: CD Projekt RED
- Gatunek: RPG akcji
- Data wydania: 2014 rok
- Platformy docelowe: PC, PS4, XONE
Raz jeszcze twórcy Wiedźmina 3 zapewnili, że wszystkie zadania poboczne będą w pewnym stopniu unikalne, a sposób i czas wykonania niektórych z nich w jakiś sposób wpłynie na główny wątek fabularny. REDzi zdają sobie sprawę, że gracze nie lubią być odcinani od zawartości, dlatego do niemal wszystkich misji drugoplanowych będzie się dało podejść w dowolnym momencie, a przynajmniej przed ostatecznym ukończeniem gry. W odróżnieniu od wielu współczesnych sandboksów raczej nie będzie sposobności zwiedzania świata po obejrzeniu napisów końcowych. Iwiński nie potwierdził, czy zapisy stanu gry z poprzednich odsłon serii wpłyną na kształt zawartości „trójki”, ale zapewnił, że studio nie chce pod tym względem rozczarować pecetowców, którzy liczą na zaimplementowanie tego szczegółu.
Historia przewodnia będzie czymś bardzo ważnym – rdzeniem gry, a nie zbędnym dodatkiem do kolorowego świata. Poznanie samego głównego wątku zajmie jakieś 50 godzin – co najmniej drugie tyle spędzimy polując na potwory, eksplorując świat i na różne inne sposoby odwlekając finał gry. A kiedy wreszcie po kilkudziesięciu godzinach zabawy nastąpi, co nieuniknione, zobaczymy jedno z 36 zakończeń. Miejmy nadzieję, że tym razem będzie to coś więcej niż inna kombinacja scenek podsumowujących nasze dotychczasowe wybory.
System walki i poziom trudności
Wiedźmin 3 nie pójdzie śladami Demon’s Souls w kwestii poziomu trudności. Oznacza to, że gracze, którzy nie są orłami w tego typu produkcjach, nie będą skazani na wczytywanie save’a co pięć minut. CD Projekt RED zastosuje jednak rozwiązanie rodem z pierwszych odsłon serii Gothic. Pewne obszary będą w naturalny sposób niedostępne na początku gry, a wszystko przez zamieszkujące je niebezpieczne potwory. To właśnie z nimi będą mogli zmierzyć się gracze szukający wyzwania. Natomiast dla największych masochistów przygotowany zostanie tryb Hardcore. Iwiński zapewnił też, że nie będzie się dało przekształcić Geralta w niepokonaną maszynę do zabijania, której niestraszny żaden przeciwnik.
Co ciekawe, inspiracją dla mechaniki starć w trzecim Wiedźminie były najnowsze gry o Batmanie, które notabene wyznaczyły kierunek rozwoju tego systemu dla wielu deweloperów. Nie oznacza to, że twórcy Wiedźmina 3 skopiują walkę z trylogii Arkham, ale na pewno nie zobaczymy już konieczności blokowania celowniczka na pojedynczym przeciwniku.
Nowa generacja pełną gębą
Iwiński z uznaniem wypowiedział się na temat nowych konsol firm Sony i Microsoft. PlayStation 4 oraz Xbox One oferują ogromną moc obliczeniową, w związku z czym twórcy nie musieli poświęcać zawartości gry z powodu ograniczeń sprzętowych. Jak twierdzi CD Projekt RED, Wiedźmin 3 nie wykorzysta ich mocy w pełni, ale dość mocno zbliży się do limitu. Twórcy szacują, że gdyby przyszło im wydać Wiedźmina 3 na PlayStation 3 i Xboksa 360, prawie połowa gry musiałaby pójść do kosza.
A zatem nowa generacja przyszła w samą porę dla finału przygód Geralta. Póki co nie przewiduje się dużych różnic w grafice pomiędzy poszczególnymi wydaniami. Gra będzie wyglądała podobnie zarówno w wersji na PC, jak i na konsole. Iwiński nazwał PS4 i XONE „mocnymi pecetami”, choć zasugerował jednocześnie, że najpotężniejsze blaszaki wyświetlą najładniejszą grafikę. Nie zwiastuje to jednak zbyt niskich wymagań sprzętowych dla wersji PC. Zapytany o konfigurację, jaką będzie trzeba posiadać, by swobodnie zagrać w Wiedźmina 3 na maksymalnych detalach, Iwiński ze śmiechem odparł, że informacja ta wkrótce zostanie ujawniona, ale już teraz warto zacząć zbierać na nowe podzespoły.
Iwiński uspokoił również czarnowidzów, którzy wieszczyli niechybną obsuwę premiery gry. Twórcy zapewniają, że Wiedźmin 3 ukaże się w 2014 roku, choć wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie to nastąpi.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- sandbox
- CD Projekt RED
- gry RPG
- Wiedźmin (marka)
- ósma generacja
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany705796 Senator
"Iwiński nie potwierdził, czy zapisy stanu gry z poprzednich odsłon serii wpłyną na kształt zawartości „trójki”, ale zapewnił"no raczej musi tak byc
"Miejmy nadzieję, że tym razem będzie to coś więcej niż inna kombinacja scenek podsumowujących nasze dotychczasowe wybory."watpie zeby byly jakos mega urozmaicone te zakonczenia
Co do wymagan, ja musze zmienic kompa boze, ale dla tej gry zrobie wszystko :P
paul oren's Generał
a mnie druga część zawiodła brak tego niepowtarzalnego klimatu co w jedynce,polecam wiedzmina gold edition więcej tekstów(pytania ,odpowiedzi),zadań pobocznych i kilka nowych postaci,mam nadzieje że w 3 też będzie si wylewał klimat z ekranu oby nie było do 2 podobne.
xand Konsul

@alpha_lyr . Niedawno panowie CDPR faktycznie powiedzieli, że będzie można odpalić na słabszym komputerze z grafiką NIEODBIEGAJĄCĄ od tego co zobaczymy na konsolach, dokładniej mówili o 2 letnim komputerze wcale nie z wysokiej półki, co daje nam powiedzmy gtx 560-570 (lub odpowiednik Radka) + wczesna wersja i5. Wprowadziłem w błąd ostatnim wpisem nie czytając wypowiedzi freak_man ale Ty także nie wykazałeś się specjalną umiejętnością czytania ze zrozumieniem . Owszem nie napisał On całkowitej prawdy ale też nie było tam mowy ani o serii 300, a już na pewno nie pisał o 'pierdziawce za 2-3 stówki'. Jeśli faktycznie mówili także coś o serii 300 nie neguję tego ale nie wpychaj ludziom czegoś czego nie powiedzieli... i dotyczy to także innych tematów nie tylko tego.
Sam uważam, że na dzisiejszym średnio-mocnym sprzęcie będziemy mogli przesunąć troszkę wajchę w prawo przy ustawieniach, ale nie będzie jakiś zauważalnych zmian w grafice w porównaniu do konsol. Dopiero przy komputerze z wyższej półki zobaczymy trochę więcej niż trochę, ale do takich fajerwerków jak realistyczne futerko będzie trzeba naprawdę mieć potworka w swojej puszce. Wyświetlając na pokazie kilka wilków na Titanie z tym właśnie efektem liczba klatek spadła drastycznie w dół, animacja nadal była bardzo płynna ale kiedy dodadzą do tego całe otoczenie... oj będzie się działo.
zanonimizowany916771 Senator
xand - na litość boską, oni nigdy nie powiedzieli czym dla nich jest słabszy komputer, jedynie do któregokolwiek sprzętu do jakiego się odnieśli liczbowo, to był gtx series 300, bo teoretycznie i na takim sprzecie można ustawić suwaki na max ale płynnie już wtedy nie zagrasz. Także wszelkie wywody o tym co można na słabszym komputerze i jak go tutaj nie porównywać do równie słabych konsol nowej generacji, uważam za bezsensowne kiedy sama ekipa tworząca mówi, że konsole to "nowe i mocne PCty". Nawet logika podpowiada że to nie ma związku ze "słabszymi sprzetami", ale widze że niektórzy uzytkownicy "pierdziawek" mogą się pocieszać niesprecyzowanymi wypowiedziami CDPRu i w głębokim i mokrym snie snuć nadzieje na ładną i płynną grafikę.
xand Konsul

@alpha_lyr jakbyś nie ograniczał się tylko do jednej strony to wiedziałbyś, że wypowiedzieli się odrobinę więcej na temat sprzętu, a specyfikację podałem od siebie na oko wg. mojego własnego uznania i doświadczenia jakie mam ze sprzętem komputerowym. No i czegoś takiego jak GTX serii 300 nie ma (jeśli mamy już się czepiać szczegółów). Zauważ też że nie nazwałem nowej generacji słabą, a to co napisałem zaczynając od zdania "Sam uważam, że..." są to moje prywatne spostrzeżenia nieoparte "na niesprecyzowanych wypowiedziach CDPR" a na tym co już sam widziałem i doświadczyłem. Mogę mieć chyba własne zdanie, prawda? Jak każdy inny tutaj, ale Ty po raz kolejny starasz się wykłócać o kilka słów i je jeszcze przekręcasz by zwiększyć siłę wypowiedzi, udowadniając rzekomą głupotę oponenta dobitnie. Nie wiem czy specjalnie, czy masz jakąś manię wyższości? Jak tylko pojawia się wypowiedź, która zakłada, że konsola jest słabsza to Ciebie człowieku dopada nerwica i za wszelką cenę musisz coś napisać nawet jeśli miałyby być to bzdury przy czym musisz dodatkowo w jakiś sposób obrazić kogoś.