Twórca Fallouta potwierdził, że to Chiny rozpętały wojnę nuklearną. Wyjaśnił też, dlaczego to zrobiły, wskazując palcem USA

Chiny rozpętały wojnę nuklearną, lecz do ataku skłoniły je nielegalne działania Stanów Zjednoczonych – Tim Cain ujawnił niekanoniczną genezę konfliktu z pierwszego Fallouta.

Krzysztof Kałuziński

Twórca Fallouta potwierdził, że to Chiny rozpętały wojnę nuklearną. Wyjaśnił też, dlaczego to zrobiły, wskazując palcem USA, źródło grafiki: Bethesda Softworks..
Twórca Fallouta potwierdził, że to Chiny rozpętały wojnę nuklearną. Wyjaśnił też, dlaczego to zrobiły, wskazując palcem USA Źródło: Bethesda Softworks..

Tim Cain podzielił się kolejną ciekawostką dotyczącą pierwszego Falloutaznany producent nie tylko przyznał, że to Chiny pierwsze wysłały bomby atomowe, ale też zdradził, jaki miały ku temu powód. Ponadto opowiedział o losach predefinowanych bohaterów oraz o genezie smakołyków doskonale znanych fanom cyklu.

Rola Chin, USA i Rosji w pierwszym Falloucie

Choć informacji na ten temat nie znajdziemy bezpośrednio w grze ani w dokumentach projektowych, dla zespołu Caina zawsze było jasne, że to właśnie Chiny rozpętały wojnę nuklearną. Zostały sprowokowane przez Stany Zjednoczone, które kontynuowały badania nad bronią biologiczną, pomimo że zabraniał tego traktat ONZ. Kiedy zawiodły dyplomacja oraz szpiegostwo, Państwo Środka zdecydowało się na atak, rząd USA nie pozostał dłużny, a potem bomby atomowe zrzuciły też inne kraje.

Producent wyjaśnił również marginalną rolę Rosji w konflikcie – twórcy założyli, że rozpadła się ona na mniejsze, skłócone ze sobą państwa. Cain podkreślił jednak, iż wszystkie podane przez niego informacje nie są kanoniczne, ponieważ o tym decyduje Bethesda, czyli obecny właściciel praw do marki.

Bohaterowie Fallouta i cukrowe bomby

Ciekawa jest również rola predefiniowanych postaci, które mogliśmy wybrać w Falloucie zamiast tworzyć własne alter ego. Cain twierdzi, że miały one pecha i wyciągnęły najkrótszą słomkę, dlatego otrzymały misję zdobycia hydroprocesora. Co więcej, podobna loteria przyczyniła się do śmierci nieszczęśnika, na którego zwłoki natrafiamy od razu po opuszczeniu Krypty 13.

Pozbycie się każdej z tych person byłoby na rękę nadzorcy ze względu na ich cechy. Max Stone był silny, ale głupi, więc nie dawał powodu, by zatrzymywać go w puli genetycznej. Z kolei Natalia Dubrovhsky słynęła z kradzieży, a Albert Cole to przebiegły manipulant.

Źródło: Interplay / Bethesda.
Źródło: Interplay / Bethesda.

Na koniec ciekawostka – Cain zdradził, że cukrowe bomby to nawiązanie do komiksów z serii Calvin i Hobbes, w której bohaterowie zajadają się czekoladowymi, lukrowanymi bombami cukrowymi (ang. chocolate frosted sugar bombs). Prywatnie producent jest fanem tego cyklu, ale choć owe bomby zostały zaprojektowane, nie pojawiły się ani w pierwszej, ani w drugiej odsłonie – zadebiutowały dopiero w Falloucie 3 autorstwa Bethesdy.

Fallout to postapokaliptyczna produkcja RPG, która ujrzała światło dzienne 30 września 1997 roku. Jej pomysłodawcą i pierwszym projektantem był właśnie Tim Cain.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Fallout

Fallout

PC
po premierze

Data wydania: 30 września 1997

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.9

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl