Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić

Tim Cain zdradził, że w 1996 roku firma Interplay mocno naciskała, aby zmienić pierwszego Fallouta w grę bliższą przebojowemu Diablo.

Adrian Werner

3
Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić, źródło grafiki: Interplay.
Pierwszy Fallout mógł wyglądać zupełnie inaczej, ale nie znalazł się nikt, kto chciałby za to zapłacić Źródło: Interplay.

Wydana w 1997 roku pierwsza część serii Fallout na zawsze zmieniła pecetowe RPG-i. Okazuje się jednak, że gra mogła mocno różnić się od tego, co ostatecznie trafiło na rynek. Dowiedzieliśmy się tego z nowego materiału opublikowanego w serwisie YouTube przez Tima Caina, czyli jednego z ojców tej serii.

  1. Cain zdradził, że w 1996 roku dział marketingu firmy Interplay zaczął mocno naciskać na twórców Fallouta, aby Ci zmienili system walki na rozgrywany w czasie rzeczywistym.
  2. Powodem tych nacisków był wielki sukces wydanego w tamtym roku pierwszego Diablo. Interplay po prostu chciał mieć własną grę tego typu.
  3. Timowi Cainowi nie spodobał się ten pomysł. Zawsze wolał on bowiem turowe systemy walki, gdyż według niego pozwalają one na łatwiejsze zorientowanie się w przebiegu potyczek.
  4. Ostatecznie Cain obronił swoją wizję argumentami finansowymi – przerobienie Fallouta na grę w stylu Diablo byłoby po prostu tak drogie i czasochłonne, że Interplay zrezygnowało z tego pomysłu.

Tim Cain podkreślił również, że ewentualny remake pierwszego Fallouta koniecznie powinien zachować turowy system walki, bo tylko w ten sposób mógłby pozostać wierny pierwowzorowi. Twórca wielokrotnie rozważał, jak w takiej produkcji mogłyby się sprawdzić alternatywne rozwiązania, ale ostatecznie zawsze dochodził do wniosku, że turowe potyczki byłyby lepszym rozwiązaniem przy odświeżaniu tej klasyki.

Warto na koniec wspomnieć, że ostatecznie Interplay po wielu latach zrobił wreszcie grę w tym stylu w postaci wydanego w 2004 roku hack’n’slasha Fallout: Brotherhood of Steel. Produkcja nie odniosła jednak sukcesu.

  1. Spokojnie, to tylko koniec świata – jak Fallout wyśmiewa postapokaliptyczne lęki
Fallout

Fallout

PC
Data wydania: 30 września 1997
Fallout - Encyklopedia Gier
8.6

GRYOnline

8.9

Gracze

9.4

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Oblivion Remastered oficjalnie potwierdzony. Być może poznaliśmy godzinę premiery

Następny
Oblivion Remastered oficjalnie potwierdzony. Być może poznaliśmy godzinę premiery

W reboocie z jednego najbardziej kultowych seriali sci-fi w historii może pojawić się gwiazda oryginału. Reżyser zapowiada „przerażające odcinki” nowego Z archiwum X

Poprzedni
W reboocie z jednego najbardziej kultowych seriali sci-fi w historii może pojawić się gwiazda oryginału. Reżyser zapowiada „przerażające odcinki” nowego Z archiwum X

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl