Minecraft na PlayStation 3 sprzedał się w nakładzie przekraczającym milion sztuk

Minecraft, gra studia Mojang AB, święci triumfy na każdej platformie sprzętowej, na jakiej się pojawia. Nie inaczej mogło być w przypadku wersji wydanej na PlayStation 3 – producent tego cieszącego się uznaniem graczy sandboksa poinformował, że sprzedano posiadaczom wspomnianej konsoli przeszło milion egzemplarzy.

Bartosz Woldański

Ekspansja Minecrafta trwa na całego - Minecraft na PlayStation 3 sprzedał się w nakładzie przekraczającym milion sztuk - wiadomość - 2014-01-25
Ekspansja Minecrafta trwa na całego

Markus „Notch” Persson, ojciec Minecrafta, ma kolejne powody do radości – jego najpopularniejsza produkcja osiąga po raz kolejny świetne wyniki sprzedaży. Opublikowana w połowie grudnia minionego roku wersja przeznaczona dla użytkowników konsoli PlayStation 3 uzyskała rezultat na poziomie ponad miliona kopii. Tyle egzemplarzy udało się więc sprzedać w około pięć tygodni. Pomimo dużego sukcesu, to – dla porównania – warto wspomnieć, że edycja na Xboksa 360 radziła sobie jeszcze lepiej. Studio Mojang już tydzień po wydaniu Minecrafta na konsolę firmy Microsoft pochwaliło się, że ich gra przekroczyła barierę miliona egzemplarzy, a w ciągu nawet niespełna miesiąca wynik ten podwojono. To mówi samo za siebie.

Kolejny milion zbliża Minecrafta do osiągnięcia 40 milionów sprzedanych sztuk na wszystkich dostępnych platformach sprzętowych. Pod koniec ubiegłego roku poinformowano, że wersja pecetowa rozeszła się w nakładzie 13 milionów, natomiast xboksowa – przeszło 10 milionów. Podobne wyniki odnotowano w przypadku edycji wydanej na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi Android i iOS (do końca kwietnia 2013 roku sprzedano 10 milionów sztuk). Trzeba przyznać, że liczby robią ogromne wrażenie.

Minecraft to fenomen na skalę światową i pomimo przestarzałej oprawy wizualnej gra zjednała sobie milionów graczy z całego świata, oferując ogromną swobodę w działaniu. Otwarty, losowo generowany świat, który można praktycznie bez ograniczeń eksplorować, możliwość zbudowania broni oraz budynków i regularne aktualizacje to atuty, które przykuwają uwagę graczy. Ekspansja Minecrafta wydaje się nie mieć końca – niedawno pisaliśmy o możliwym debiucie wersji na Wii U latem 2014 roku. Chociaż twórca gry zdementował te doniesienia, stwierdzając, że takowa edycja nie jest na razie w planach studia, to premiera na tę platformę sprzętową nie jest jeszcze przesądzona.

Minecraft

Minecraft

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 18 listopada 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.9

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-01-26
12:47

zanonimizowany916771 Senator

Wyniku xboxa36 nigdy nie dogoni, ale wiadomo że gracze PS3 grają w troszke inne gry.

Komentarz: zanonimizowany916771
2014-01-26
12:48

zanonimizowany425253 Generał

Siwyak

Tylko milion? Ostatni ich multiplatformowy tytuł Fahrenheit zszedł od 2005 roku w 700 000 tysiącach kopii. Beyond wciągu kilku miesięcy już ma milion na jedną tylko platformę. Sprzedaje się szybciej niż Heavy Rain w takim samym czasie i tak powinniśmy mierzyć sukces takiej gry. A nie wziąć porównywać sprzedaż konsoli do danego tytułu. Takie pecety schodzą kwartalnie w setkach milionów a jak gra osiągnie na tej platformie milion kopii to jest wielki sukces, no jak to pecety sprzedają się w setkach milionów i takiego developera zadowala skromny milionik?

Komentarz: zanonimizowany425253
2014-01-26
21:12

Siwyak Centurion

Porównując kampanię marketingową Beyond TS z (powiedzmy) kampanią marketingową Minecrafta (załóżmy, że taka była :D) to TYLKO milion. To jeden z ostatnich exów na PS3, a i tak "magia exa" nie pomogła. Co do Farenheita - w niego nikt kasy w promocję nie pompował, gra nie jest jakoś wybitnie znana, a reklam w TV nigdy nie widziałem. Za Farenheitem nie stał żaden właściciel platformy. Polskiej wersji z "gwiazdami" też nie było.

Komentarz: Siwyak
2014-01-26
21:17

zanonimizowany969923 Legionista

Siwyak - wskaż mi przygodówkę (oprócz Heavy Rain) która sprzedała się lepiej. To zawsze był dosyć niszowy gatunek i zawsze takim pozostanie. A magia exa to niby w którą wg. Ciebie działa? Tzn. co taki szary Kowalski kupi grę bo ma na pudełku napis "exclusive"? Mimo, że kompletnie nie jest zainteresowany tematem? Exclusive ogranicza potencjalny rynek nabywców.
Co kampanii reklamowej to był nie przesadzał. Każdy słyszał o minecrafcie conajmniej kilka razy. Na pewno nie każdy słyszał o Beyond, mimo, agresywniejszej (jak twierdzisz) kampanii reklamowej.

Komentarz: zanonimizowany969923
2014-01-26
21:39

Siwyak Centurion

Co do tej przygodówki, to ciężko mi określić, czy Beyond nią jest, bo grając w to mam do czynienia raczej z interaktywnym filmem (i tak bym to nazwał). Exclusive ogranicza - to fakt. Ale ex ma to do siebie, że zawsze ma ogromne wsparcie właściciela platformy. Co do tego, czy każdy słyszał o Minecrafcie - jestem więcej niż pewny, że ten przytaczany przez Ciebie zwykły Kowalski dowiadujący się o grach z reklam TV wie więcej o Beyond niż o tym Minecrafcie, bo reklamę Beyond mógł zobaczyć, a reklamy Minecrafta raczej nie.
A co do "magii exa" to mówię nie tylko o samym, ogromnym wsparciu właściciela platformy, ale też o patrzeniu na to, jak na ósmy cud świata przez większość posiadaczy maszynek na którą gra wyszła. Często okazuje się, że nic sensownego za tym nie przemawia. Ktoś pyta, jaką konsolę kupić, to pierwszą rzeczą, którą ludzie doradzają jest spojrzenie na exy.
A co do tego, czy ja znam grę będącą przygodówką, która sprzedała się lepiej odpowiem - tak, znam. Nazywa się Myst i zeszło jej co najmniej 6x więcej niż Beyond, a dane są bardzo stare, więc może być jeszcze więcej.

Komentarz: Siwyak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl