Pillars of Eternity i Cities: Skylines przyniosły 18,5 mln USD przychodu
Pillars of Eternity oraz Cities: Skylines okazują się być jednymi z najlepiej sprzedających się gier ostatnich miesięcy. I jak to bywa w takich przypadkach, ogromna popularność idzie w parze z wielomilionowym przychodem. W przypadku tych dwóch wspomnianych produkcji mówimy o 18,5 mln dolarów, które wygenerowane zostały w ciągu zaledwie trzech ostatnich tygodni.
Krzysztof Nieradko

Zarówno debiutujące na początku miesiąca Cities: Skylines, jak i opublikowane zaledwie kilka dni temu Pillars of Eternity to produkcje, na których premierę z niecierpliwością czekały tysiące graczy z całego świata. Oba tytuły zajmują w tym momencie miejsce jednych z najlepiej sprzedających się gier w ciągu ostatnich miesięcy, generując ich wydawcy, szwedzkiej firmie Paradox Interactive, jak i producentom spore pieniądze. Okazuje się, że oba wspomniane tytuły w ciągu zaledwie trzech minionych tygodni wygenerowały przychód opiewający na sumę 160 milionów szwedzkich koron, czyli w przeliczeniu 18,5 miliona dolarów.
Zaczęło się od premiery Cities: Skylines, które sprzedało się w liczbie pół miliona egzemplarzy w zaledwie dwa tygodnie, twardo okupując przez dłuższy czas najwyższe miejsce na liście najbardziej rozchwytywanych tytułów w serwisie Steam. Strategiczno-ekonomiczna gra od twórców serii Cities in Motion w ciągu zaledwie dziewięciu dni przyniosła 11,5 miliona dolarów dochodu. Natomiast druga ze wspomnianych produkcji, Pillars of Eternity, całkowicie niezależny projekt studia Obsidian Entertainment, najpierw uzyskała aprobatę społeczności graczy podczas kickstarterowej zbiórki pieniędzy, aby później otrzymać wydawnicze wsparcie od firmy Paradox i bić w tym momencie rekordy popularności zarówno pod względem poziomu sprzedaży, jak i ocen wystawianych przez serwisy branżowe. Popularność obu tych gier stanowi niezbity dowód na to, że, wbrew powszechnej i rzadko sensownie uargumentowywanej opinii, rynek pecetów trzyma się całkiem nieźle.
Warto wspomnieć, że informacja na temat dochodów ze sprzedaży obu omawianych tytułów ujawniona została przez dyrektora generalnego z Paradox Interactive, Fredrika Westera, na łamach szwedzkiego serwisu IDG. Tłumaczenia na język angielski podjął się zaś jeden z użytkowników forum Reddit o pseudonimie Meneth.
- Oficjalna strona internetowa gry Pillars of Eternity
- Oficjalna strona internetowa gry Cities: Skylines

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- Paradox Interactive
- Colossal Order
- wyniki sprzedaży (gry)
- Avowed / Pillars of Eternity (marka)
- PC
Komentarze czytelników
XineX Generał

Ale mnie śmieszy ta fanbojowa debilarnia "hurr durr, na konsolach by się lepiej sprzedało!" No shit, wiemy, nie musisz tego powtarzać pod każdym newsem. "EA zarobiło 150 razy wincej!" No shit. Co to za porównanie. Firma zatrudniająca tysiące pracowników i idąca w maksymalizację przychodów vs. mała firma próbująca zapełnić niszę. Zarąbiste porównanie. (chociaż nie jestem pewien czy to drugie to nie był sarkazm. :P)
typical hater: Widziałeś coś o tym codziennie? Widziałeś reklamy w telewizji, billboardy, reklamy zakrywające pół strony i specjalne kampanie marketingowe korzystające z youtuberów? Ja nic takiego nie widziałem. To że przeczytałeś newsa na stronie o grach, to nie znaczy, że każdy wie o tej grze. Oczywiście jakąś tam kampanię mieli (specjalny stream na Twitchu GOGa, to chyba jedyna rzecz jaką kojarzę), bo Paradox ma jakieś tam pieniądze, ale to nie jest NIGDZIE w pobliżu tego co firmy typu EA wydają.
zanonimizowany307509 Legend
@XineX -> Cytat: "Co to za porównanie. Firma zatrudniająca tysiące pracowników i idąca w maksymalizację przychodów vs. mała firma próbująca zapełnić niszę. Zarąbiste porównanie." -> Dokładnie. XD
Aldarar Chorąży
Mnie również cieszy fakt wysokich sprzedaży wymienionych tytułów, a przede wszystkim to, ze rynek gier PC zobaczy, że jak się wyda naprawdę dobre gry to te gry się sprzedadzą, a nie, że szybko, szybko, bo data premiery wychodzi i trzeba wydać niedokończony produkt (AC Unity), bo trzeba zarobić. Nie mniej bardzo się cieszę z powrotu staroszkolnych RPGów, co również potwierdziło Divine Divinity Original Sin. Bardzo mnie to cieszy :)
gerth Konsul
Bardzo optymistyczna wiadomość. Oznacza dalsze prace i dodatki do tych fantastycznych gier. Okazuje się że i nieco ambitniejsze rodzaje gier znajdą nabywców. Brawo Paradox!
Altran01 Junior
Bardzo się cieszę z dobrych wyników sprzedaży tych tytułów.
BTW - Meneth to nie losowa osoba z reddita tylko pracownik paradoxu.