Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego deweloperzy na długi czas przestali tworzyć RPG-i w stylu Baldur’s Gate? Okazuje się, że winne były sklepy z grami.
Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment wygłosił ciekawą przemowę na australijskim konwencie GCAP 2025.
Wszystko to zmieniła dystrybucja cyfrowa. Nikt nie zagwarantuje ci w niej, że Twoja gra się dobrze sprzeda, ale przynajmniej trafi na Steam i będzie miała szansę znaleźć odbiorców. To dzięki tej zmianie studio Obsidian mogło powrócić do tworzenia RPG-ów w tym stylu, co zaowocowało opracowaniem Pillars of Eternity.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.