Josh Sawyer Ostatnie wiadomości

Gry RPG w stylu Baldur’s Gate na długo przestały powstawać, bo twórcy zostali oszukani lub wprowadzeni w błąd. „Powiedzieli, żebyśmy im zaufali”

Gry RPG w stylu Baldur’s Gate na długo przestały powstawać, bo twórcy zostali oszukani lub wprowadzeni w błąd. „Powiedzieli, żebyśmy im zaufali”

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego deweloperzy na długi czas przestali tworzyć RPG-i w stylu Baldur’s Gate? Okazuje się, że winne były sklepy z grami.

gry

Adrian Werner

11 października 2025

Gry RPG w stylu Baldur’s Gate na długo przestały powstawać, bo twórcy zostali oszukani lub wprowadzeni w błąd. „Powiedzieli, żebyśmy im zaufali”
To największy błąd twórców RPG. Reżyser Fallout: New Vegas ostrzega przed rezygnacją z głębi na rzecz przystępności

To największy błąd twórców RPG. Reżyser Fallout: New Vegas ostrzega przed rezygnacją z głębi na rzecz przystępności

Josh Sawyer uważa, że złożoność to jeden z najważniejszych elementów RPG, z którego nie należy rezygnować. Jego zdaniem można osiągnąć przystępność bez przesadnego uproszczania gry.

gry

Marcin Bukowski

2 lipca 2025

To największy błąd twórców RPG. Reżyser Fallout: New Vegas ostrzega przed rezygnacją z głębi na rzecz przystępności
„Jeśli na czymś miałbym oprzeć romanse, to prawdopodobnie byłoby to”. Ten element Cyberpunka 2077 szczególnie przypadł do gustu legendarnemu twórcy RPG

„Jeśli na czymś miałbym oprzeć romanse, to prawdopodobnie byłoby to”. Ten element Cyberpunka 2077 szczególnie przypadł do gustu legendarnemu twórcy RPG

Josh Sawyer nie jest fanem romansów w grach wideo, ale jeśli miałby je dodać w kolejnej grze, to prawdopodobnie wzorowałby się na Cyberpunku 2077.

gry

Jakub Błażewicz

18 czerwca 2025

„Jeśli na czymś miałbym oprzeć romanse, to prawdopodobnie byłoby to”. Ten element Cyberpunka 2077 szczególnie przypadł do gustu legendarnemu twórcy RPG
Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór

Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór

Podczas rozmowy z naszym redaktorem na imprezie Digital Dragons Josh Sawyer opowiedział o tym, z jakich elementów Pillars of Eternity 2 jest dumny, a jakich żałuje.

gry

Adrian Werner

14 czerwca 2025

Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór
Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie

Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie

Josh Sawyer zapewnia, że wiele osób w studiu Obsidian Entertainment wciąż chce stworzyć Pillars of Eternity w stylu Fallout Tactics, ale jest jeden problem.

gry

Jakub Błażewicz

24 lutego 2025

Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie
Josh Sawyer broni bohaterów z „czystą kartą”. W toku dyskusji zapytano go, co sądzi o V z Cyberpunka 2077

Josh Sawyer broni bohaterów z „czystą kartą”. W toku dyskusji zapytano go, co sądzi o V z Cyberpunka 2077

Josh Sawyer nie zgadza się z nazywaniem bohaterów z „czystymi kartami” nudnymi, a w każdym razie nie uznaje ich za przejaw lenistwa twórców.

gry

Jakub Błażewicz

30 stycznia 2025

Josh Sawyer broni bohaterów z „czystą kartą”. W toku dyskusji zapytano go, co sądzi o V z Cyberpunka 2077
Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry

Josh Sawyer przerwał długi okres milczenia i opublikował kilka screenów z prac nad papierową wersją RPG Pillars of Eternity.

gry

Michał Harat

16 stycznia 2025

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry
Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”

Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”

Nowy filmik Josha Sawyera przyniósł ciekawostki na temat popremierowych patchy, graczy niekończących wielkich gier oraz kulis powstania lokacji w serii Icewind Dale.

gry

Jakub Błażewicz

13 stycznia 2025

Josh Sawyer lubi wielkie wirtualne światy, ale nie widzi sensu w grach „8 razy większych od Wiedźmina 3”
Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer

Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer

Reżyser Fallout: New Vegas nie wyklucza powrotu do Pillars of Eternity, ale chętniej zająłby się czymś zupełnie nowym.

gry

Jakub Błażewicz

26 listopada 2024

Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer
„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3

„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3

Sukces Baldur's Gate 3 ożywił fanów RPG, ale uświadomił też twórcy z Obsidian Entertainment - Joshowi Sawyerowi - że chyba nie powinien odpowiadać za ewentualne Pillars of Eternity 3.

gry

Jakub Błażewicz

13 sierpnia 2024

„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3
„To demoralizuje deweloperów”. Projektant Fallout New Vegas krytykuje ustalanie nierealistycznych dat premier

„To demoralizuje deweloperów”. Projektant Fallout New Vegas krytykuje ustalanie nierealistycznych dat premier

Znany projektant Josh Sawyer skrytykował praktykę ustanawiania nierealistycznych terminów premier dla gier.

gry

Adrian Werner

30 lipca 2024

„To demoralizuje deweloperów”. Projektant Fallout New Vegas krytykuje ustalanie nierealistycznych dat premier
Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"

Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.

gry

Kamil Kleszyk

11 kwietnia 2024

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"
Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian

Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.

gry

Kamil Kleszyk

31 stycznia 2024

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian
Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych

Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych

Weterani Josh Sawyer i David Gaider opowiedzieli o tym, co ich zdaniem doprowadziło do zaniku na długi czas izometrycznych dwuwymiarowych RPG-ów na PC.

gry

Adrian Werner

8 stycznia 2024

Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych
Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach

Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach

Drogi na skróty do New Vegas nie były „błędem” starego Fallouta, lecz rzekomym sprawdzianem zdolności graczy. Przynajmniej tak zapewnia reżyser gry.

gry

Jakub Błażewicz

13 października 2023

Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach
Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń

Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń

Czy trzecia część Pillars of Eternity powstanie? Być może pieniądze od Microsoftu pomogą przy pracach nad grą, a dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3 wzrośnie zainteresowanie nią wśród graczy.

gry

Zuzanna Domeradzka

2 października 2023

Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń
„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity

„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity

Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity, po latach wspomina prace nad serią, która mimo pewnych wad, obrosła niemałym kultem. „To było bardzo dziwne doświadczenie, ale nadal jestem dumny z tych gier”.

gry

Jakub Tarchała

24 kwietnia 2023

„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity
Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”

Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”

Twórca Fallout New Vegas myśli o powrocie do gier historycznych po sukcesie Pentiment, ale stawia pewne warunki.

gol originals

Jakub Błażewicz

4 marca 2023

Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”
Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass

Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass

Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradził, że bez usługi Game Pass wyśmienita gra Pentiment prawdopodobnie nigdy by nie powstała.

gry

Adrian Werner

18 listopada 2022

Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass
Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą

Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą

Josh Sawyer, główny projektant w studiu Obsidian Entertainment, zdradził na Twitterze, że reżyseruje swój własny projekt, którym nie jest Avowed. Szczegóły na jego temat nie są jak na razie znane.

gry

Miłosz Szubert

5 sierpnia 2020

Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl