Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Josh Sawyer - newsy i ciekawostki

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier
Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"

Kamil Kleszyk, 11 kwietnia 2024, 15:53

Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian
Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian

Kamil Kleszyk, 31 stycznia 2024, 10:52

Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.

Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych
Weterani gatunku RPG wyjaśnili, w jaki sposób sklepy przyczyniły się do śmierci izometrycznych gier fabularnych

Adrian Werner, 8 stycznia 2024, 13:22

Weterani Josh Sawyer i David Gaider opowiedzieli o tym, co ich zdaniem doprowadziło do zaniku na długi czas izometrycznych dwuwymiarowych RPG-ów na PC.

Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach
Reżyser Fallout: New Vegas w kilka chwil rozprawił się z 13-letnim mitem o lokacjach

Jakub Błażewicz, 13 października 2023, 14:00

Drogi na skróty do New Vegas nie były „błędem” starego Fallouta, lecz rzekomym sprawdzianem zdolności graczy. Przynajmniej tak zapewnia reżyser gry.

Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń
Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń

Zuzanna Domeradzka, 2 października 2023, 15:49

Czy trzecia część Pillars of Eternity powstanie? Być może pieniądze od Microsoftu pomogą przy pracach nad grą, a dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3 wzrośnie zainteresowanie nią wśród graczy.

„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity
„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity

Jakub Tarchała, 24 kwietnia 2023, 12:18

Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity, po latach wspomina prace nad serią, która mimo pewnych wad, obrosła niemałym kultem. „To było bardzo dziwne doświadczenie, ale nadal jestem dumny z tych gier”.

Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”
Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”

Jakub Błażewicz, 4 marca 2023, 15:00

Twórca Fallout New Vegas myśli o powrocie do gier historycznych po sukcesie Pentiment, ale stawia pewne warunki.

Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass
Obsidian nie stworzyłby tej wyjątkowej gry, gdyby nie Xbox Game Pass

Adrian Werner, 18 listopada 2022, 13:04

Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradził, że bez usługi Game Pass wyśmienita gra Pentiment prawdopodobnie nigdy by nie powstała.

Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą
Obsidian - reżyser Fallout: New Vegas pracuje nad niezapowiedzianą grą

Miłosz Szubert, 5 sierpnia 2020, 14:35

Josh Sawyer, główny projektant w studiu Obsidian Entertainment, zdradził na Twitterze, że reżyseruje swój własny projekt, którym nie jest Avowed. Szczegóły na jego temat nie są jak na razie znane.

Pillars of Eternity 3 z niewielkimi szansami na powstanie
Pillars of Eternity 3 z niewielkimi szansami na powstanie

Adrian Werner, 11 listopada 2019, 09:55

Josh Sawyer, główny projektant serii Pillars of Eternity, wyznał, że szanse na powstanie trzeciej części są niewielkie. Powodem jest nie tylko porażka finansowa Pillars of Eternity II: Deadfire, ale również fakt, że twórcy nie rozumieją powodów tej klapy.

Josh Sawyer ze studia Obisidian zdradza, czemu skasowano RPG w świecie Obcego
Josh Sawyer ze studia Obisidian zdradza, czemu skasowano RPG w świecie Obcego

Bartosz Świątek, 26 czerwca 2018, 14:53

W wywiadzie dla serwisu IGN Josh Sawyer ze studia Obsidian Entertainment zdradza, na czym miała się skupiać tworzona niegdyś przez jego firmę gra RPG w świecie Obcego – i dlaczego nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Pillars of Eternity – ponad godzina gameplayu
Pillars of Eternity – ponad godzina gameplayu

Michał Jodłowski, 16 stycznia 2015, 14:10

W serwisie Twitch pojawił się ponad godzinny gameplay z nadchodzącej klasycznej gry cRPG Pillars of Eternity. Całość opatrzona jest komentarzem Josha Sawyera, kierownika projektu.

Pillars of Eternity – 25-minutowy zapis rozgrywki
Pillars of Eternity – 25-minutowy zapis rozgrywki

Michał Kułakowski, 24 lipca 2014, 20:40

W sieci ukazał się 25-minutowy zapis rozgrywki z gry Pillars of Eternity. Dzięki filmowi, któremu towarzyszy komentarz dewelopera, zobaczymy w akcji najważniejsze elementy gameplayu, takie jak eksploracja i walka. Przyjrzymy się także oprawie graficznej, kreatorowi postaci oraz ekranowi ekwipunku.

Nowe wskazówki odnośnie kolejnego cRPG studia Obsidian Entertainment
Nowe wskazówki odnośnie kolejnego cRPG studia Obsidian Entertainment

Adrian Werner, 12 września 2012, 11:17

Na oficjalnej stronie studia Obsidian Entertainment opublikowano kolejny mały teaser zapowiadający rychłe ujawnienie nowego cRPG-a tego zespołu. Pojawiły się również plotki, według których głównym projektantem gry jest Josh Sawyer, który pełnił tę samą rolę przy produkcji Fallout: New Vegas oraz IceWind Dale II.