Pillars of Eternity z poważnym błędem – twórcy ostrzegają i pracują nad rozwiązaniem
Twórcy Pillars of Eternity ostrzegają przed błędem usuwającym pasywne zdolności postaci w momencie podwójnego kliknięcia na przedmiot w ekwipunku. Istnieje kilka sposobów na obejście problemu, a deweloper już pracuje nad stosowną łatką.
Łukasz Szliselman
- Podwójne kliknięcie na przedmiot w ekwipunku na stałe usuwa pasywne bonusy postaci
- Wczytanie save’a „naprawia” głównego bohatera – towarzyszy wystarczy odesłać i przyłączyć z powrotem do drużyny
- Przeciąganie przedmiotów na sylwetkę postaci nie wywołuje błędu
- Twórcy pracują nad poprawką błędu działającą wstecz
Jeśli od czwartku zagrywacie się w Pillars of Eternity, być może zdążyliście natknąć się na nieprzyjemny błąd występujący w najnowszej produkcji cRPG od studia Obsidian Entertainment, na który skarży się wielu graczy. Otóż podwójne kliknięcie na przedmiot w ekwipunku w celu jego założenia sprawia, że wszelkie umiejętności i bonusy pasywne bohatera przepadają bezpowrotnie. W przypadku towarzyszy podobno wystarczy ich odesłać i z powrotem dołączyć do drużyny, aby przywrócić im utracone cechy, ale jeśli chodzi o głównego bohatera, konieczne może być wczytanie poprzedniego stanu gry. Według niektórych, mimo że niewidoczne, bonusy te wciąż działają, ale jest to niepotwierdzona informacja.
Twórcy uspokajają, że mają już gotowe rozwiązanie tego problemu, teraz pracują tylko nad tym, aby działało ono wstecz – na wszystkie dotychczas dotknięte nim postaci. W międzyczasie zaleca się przeciąganie przedmiotów na sylwetkę bohatera, zamiast podwójnego klikania. Łatka naprawiająca tę usterkę powinna pojawić się w najbliższej przyszłości.
Pillars of Eternity to wydane w zeszłym tygodniu na PC nowe cRPG doświadczonego studia Obsidian Entertainment (twórcy m.in. Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas). Tytuł został (słusznie!) okrzyknięty mianem duchowego spadkobiercy Baldur’s Gate z domieszką Planescape Torment i Icewind Dale, dorównując tamtym kultowym produkcjom pod względem fabuły, klimatu oraz grywalności. Pillars of Eternity zdobyło znakomite oceny na całym świecie – w naszej recenzji gra zgarnęła imponujące 9,5/10.
- Recenzja gry Pillars of Eternity - wybitnego RPG, opus magnum Obsidianu
- Pillars of Eternity – kompendium wiedzy
- Oficjalna strona gry Pillars of Eternity

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- patche i aktualizacje
- Obsidian Entertainment
- bugi / problemy techniczne (gry)
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany812014 Konsul
Gracie z podwyższonymi statami (w różnym stopniu) Alotha i Edera i nawet o tym nie wiecie. Grajcie sobie dalej ale tak naprawdę to nie będziecie mogli pisać, że ukończyliście grę z prawidłowym balansem i zamysłem. ot z pomocą bug-czita.
zanonimizowany668247 Legend
szkoda komentować, szczególnie kawałek o recenzentach i "wybitności" gry - za dwa lata jak wyjdzie Boulder Dash z grafiką HD też nie zejdźcie z zachwytu na zawał jak będziecie mu dawać noty 11/10 . A tak na marginesie o tym programowaniu - posłużę się cytatem : " Taka dygresja, nie uzywaj pojec, ktorych nie znasz." to samo się tyczy testowania gier.
Zgadzac sie z tym nie musisz. Masz do tego pelne prawo. Kwestia bezsprzeczna jest fakt, ze to jest OPUS MAGNUM OBSIDIANU. Przy testowaniu gier nie da sie wylapac wszystkich bugow. Bledy gry moga zostac wywolane na kilka sposobow - swiadomego lub nieswiadomego dzialania uzytkownika, losowo lub regularnie bez wplywu uzytkownika. Porownujac programowanie gier cRPG do RTS'ow jest mocno naciagane. Zupelnie rozne poziomy skomplikowania.
PS: Boulder Dash nie byl zbyt ambitna gra, nawet jak na gry na NES'a,
zanonimizowany307509 Legend
@Blackthorn -> Owszem, Boulder Dash nie jest ambitna, ale za to jest bardzo grywalny, a etapy są wymagające. :) Mała uwaga. Najpierw pojawił się na platformy Apple II, MSX oraz domowe komputery ZX Spectrum, Commodore 64 czy Atari 400/800, a później na NES i PC. :)
zanonimizowany668247 Legend
Sir Xan -> Znam Boulder Dasha i gralem tez na C64. Takie gry jak Boulder Dash czy Dig Dug jako remake moglyby juz nie dawac takiej frajdy jak 20 lat temu. Ale to nie o to tu chodzi. Pillars of Eternity to nie jest "remake HD infinity engine", a zwykla pelnoprawna produkcja. W takich grach jak Baldur's Gate, Planescape Torment, Fallout czy Pillars of Eternity najwazniejsza czescia mechaniki jest tresc i klimat. W PoE nawet interaktywne przerywniki sa zrobione w stylu tekstowych czy tradycyjnych gier RPG. Osoby, ktore wymagaja od gier pieknej grafiki, dynamiki i akcji tego nie zrozumieja.
Planetar Pretorianin

No właśnie znalazłem rękawiczki, które miały leczyć, a nie dawały mi tego skilla więc je sprzedałem. Teraz widzę że musiałem na nie kliknąć i je zepsuć. Eh... Bugów jest trochę, sam mógłbym dorzucić kilka. Uzbierało się ich trochę. Dawać pacza!