Pillars of Eternity – aktualizacje, dodatek i nowy Kickstarter w drodze

Udało nam się porozmawiać z Feargusem Urquhartem, szefem studia Obsidian Entertainment, na temat Pillars of Eternity. Omówiliśmy sukces tej klasycznej gry cRPG, a także jej przyszłość w postaci nadchodzącego rozszerzenia i kolejnej zbiórki pieniędzy na Kickstarterze. Poznaliśmy też parę ciekawostek na temat przyjęcia tytułu w Polsce od firmy Cenega.

Krzysztof Mysiak

Ciekawe, jak wyglądałaby rywalizacja o tytuł gry roku 2014, gdyby Pillars of Eternity nie zostało przesunięte na marzec... - Pillars of Eternity – aktualizacje, dodatek i nowy Kickstarter w drodze - wiadomość - 2015-04-02
Ciekawe, jak wyglądałaby rywalizacja o tytuł gry roku 2014, gdyby Pillars of Eternity nie zostało przesunięte na marzec...
Pillars of Eternity w skrócie:
  • Producent: Obsidian Entertainment
  • Wydawca: Paradox Interactive
  • Gatunek: klasyczne cRPG z widokiem izometrycznym w świecie fantasy
  • Platformy sprzętowe: PC
  • Termin premiery: 26 marca 2015
  • Nasza ocena: 9.5 / 10 (Gambrinus)

Choć wszyscy spodziewaliśmy się, że Obsidian Entertainment wysmaży co najmniej dobrego cRPG-a, Pillars of Eternity i tak okazało się niebywałym sukcesem. Gra zgarnia niesamowite oceny – i od „szarych” użytkowników (92% spośród dwóch tysięcy opinii na Steamie jest na „tak”), i od krytyków (średnia ocen z 27 recenzji w serwisie Metacritic wynosi 91%). Wśród tych ostatnich plasujemy się również my – Gambrinus wystawił w naszej recenzji aż 9.5 / 10. Ponadto omawiana produkcja nie schodzi z list bestsellerów, a do tego generuje pokaźne zyski – w ciągu ostatnich trzech tygodni Pillars of Eternity do spółki z Cities: Skylines wygenerowało 18,5 miliona dolarów przychodu. Z tego względu postanowiliśmy podążyć tropem sukcesu najnowszego „rolpleja” Obsidianu, zdobywając nieco nowych informacji o jego przyszłości od samych twórców.

Na pytanie, czy deweloper spodziewał się takiego przyjęcia gry, Feargus Urquhart – prezes firmy Obsidian Entertainment – odpowiedział następująco:

”Obserwowanie reakcji świata na Pillars of Eternity było niesamowite. Wszyscy graliśmy i czuliśmy, że produkcja jest dobra – ale martwisz się, że odbierasz ją w taki sposób dlatego, że jest to Twoja produkcja. Nigdy nie zapomnę, jak Chris Parker – współzałożyciel Obsidianu oraz producent Baldur’s Gate i Baldur’s Gate II w Black Isle Studios – kręcił się na dzień czy dwa przed premierą pierwszego „Baldura” i mówił, że byłby rad, gdyby gra sprzedała się w 200 czy 300 tysiącach egzemplarzy. Nie wiem, ile wynosi teraz sprzedaż Baldur’s Gate, ale stawiam, że mówimy tu o 10- do 20-krotności tamtych liczb.”

Przyszłość Pillars of Eternity

Rzecz jasna, w tej chwili twórcy koncentrują się na usprawnianiu swojego dzieła kolejnymi łatkami i aktualizacjami. Mimo to deweloper nie zapomina o dalszej przyszłości marki i – co dla nas najważniejsze – jest już gotów wstępnie dzielić się swoimi planami. Jak wiadomo od dłuższego czasu (w zasadzie od kampanii na Kickstarterze z 2012 roku), powstaje już dodatek do Pillars of Eternity:

”Rozszerzenie jest w naszych planach zaraz za aktualizowaniem i wspieraniem „podstawki”. Mamy parę fajnych pomysłów i nowych funkcji, ponadto rozmawiamy z kickstarterowymi darczyńcami i naszą społecznością na temat tego, co im się spodobało w grze, a wobec czego mają zastrzeżenia. Co potem? Zobaczymy, ale założę się, iż jesteście w stanie zgadnąć, co chodzi nam po głowie... Jeszcze w kwestii wieści na temat dodatku – sądzę, że pierwszymi informacjami podzielimy się w przyszłym miesiącu. W tej chwili skupiamy się na zbieraniu uwag i dokładaniu starań, by wszyscy bawili się możliwie jak najlepiej z Pillars of Eternity.”

Jest jeszcze wątek kolejnej zbiórki pieniędzy na Kickstarterze – w kwietniu 2014 roku nieistniejący już serwis CVG informował, że Obsidian planuje rozpocząć takową akcję przed końcem 2014 roku, ale, jak wiemy, tak się nie stało. Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie:

”Nadal o tym myślimy i rozważamy, co będzie najlepsze. Wyszliśmy z założenia, że nie powinniśmy rozpoczynać kolejnej zbiórki, dopóki Pillars of Eternity nie będzie ukończone – to jedna z głównych przyczyn opóźnienia. Powiem, że możemy mieć trochę ciekawych wieści związanych z Kickstarterem w ciągu kilku następnych tygodni. Wieści o czymś, co, jak sądzę, już kiedyś sugerowałem, a o czym nie wspominałem przez jakiś czas.”

Najprawdopodobniej chodzi tu o kontynuację Pillars of Eternity, którą sugerowano prawie dwa lata temu i prawie potwierdzono przed paroma tygodniami. Niemniej, biorąc pod uwagę, jak chętnie skaczącym z pomysłu na pomysł studiem jest Obsidian Entertainment, równie dobrze może dotyczyć to zupełnie innego projektu. Jak jest w istocie, przekonamy się już wkrótce.

Polski sukces Pillars of Eternity

Również w Polsce gra została bardzo ciepło przyjęta. Jak informuje Cenega, już w samych pre-orderach wyprzedano połowę nakładu premierowego (zwłaszcza bogatą Edycję Awanturnika), a niedługo po premierze w wielu sklepach wystąpiły problemy z dostępnością gry.

„Możemy potwierdzić, że tłoczenie drugiego nakładu właśnie się odbywa i gra powinna pojawić się na półkach sklepowych pod koniec przyszłego tygodnia” – powiedział nam Przemysław Zalewski z firmy Cenega. – „Tak jak zapowiadaliśmy, tylko premierowy nakład ukazał się w Edycji Awanturnika, a kolejne będą już dostępne w wydaniu standardowym (pudełko typu DVD z grą i instrukcją). Chcielibyśmy jednak zaznaczyć, że przy nowych tytułach gracze na pewno mogą liczyć z naszej strony na kolejne inicjatywy pokroju Edycji Awanturnika Pillars of Eternity czy też Edycji Strażnika Wasteland 2.”

Pillars of Eternity

Pillars of Eternity

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 26 marca 2015

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

8.8

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-04-02
22:57

zanonimizowany668247 Legend

Co niektorym to na prawde ciezko jest sie zastanowic, zanim cos sie napisze. Obsidian nie zbiera pieniedzy na kolejnych Pillarsow, bo kontynuacja i dodatek sa juz zaklepane. Raczej tez nie beda tworzyc konkurencji dla swojej wlasnej gry, wiec na 99.9% bedzie to zupelnie inna gra. Chca zrobic kolejna wlasna gre i bardzo prawdopodobne, ze to bedzie gra bardziej ambitna niz PoE i wymagajaca wiekszego budzetu. Moze chodzi o konkurencje dla Mass Effecta w ich wlasnym wykonaniu?

Nikt nikogo nie zmusza do wspierania projektow na kickstarterze, wiec skad taki placz u was? Ktos sie dorzuci, ktos stworzy gre, ktora moze was zainteresowac badz nie, a narzekania dla jakies ideologii jest co najmniej bzdurne.

I nie zgadzam się też z zarzutem, że "dorobili się" na inwestorach z KS. To nie tak - KS nie był tutaj inwestycją tylko kupieniem kota w worku. Z umowy z backerami Obsidian się wywiązał, więc o co chodzi? Czy to typowe polactwo, tj. zawiść, że komuś się udaje? Newsflash: udział w zbiórce NIE JEST OBOWIĄZKOWY :)
Wiekszosc uzytkownikow tego forum nie potrafi nawet ocenic czy gra im pojdzie, mimo podanych wymagan sprzetowych(a czesto nawet zadaja takie pytania zanim wymagania w ogole zostana podane), to tym bardziej nie maja zielonego pojecia nt. produkcji gier komputerowych. Sami jeszcze nie zaczeli zarabiac, a juz dyktuja ile inni maja dostawac za swoja prace.

Komentarz: zanonimizowany668247
2015-04-02
23:01

Dr_Wycior Pretorianin

[68] skąd? bo polactwo. carry on.

Komentarz: Dr_Wycior
2015-04-03
11:17

Planetar Pretorianin

Planetar

Chciałbym zwrócić uwagę na głupią rzecz: medalion na miejsce płaszcza.

MG: Albo nosisz płaszcz, albo medalion wybieraj.
Gracz: Że co?! Fak that!@

Komentarz: Planetar
2015-04-03
11:58

||Peter|| Konsul

Planetar: serio? to jest jedyna głupia rzecz, która zwróciła twoją uwagę? Nic na temat tego, że tylko dwa pierścionki? w końcu palców jest 10 :)

A tak serio, to takie przyjęli zasady, cóż począć. I bez dodatkowego komplikowania gry jest dośc bugów :)

Komentarz: ||Peter||
2015-04-04
11:02

zanonimizowany794081 Generał

Wybrałem się na Bezkresne ścieżki (czy jakoś tak) ... pamiętacie Lionheart-a .... na 13 poziomie dałem sobie spokój :)

Komentarz: zanonimizowany794081

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl