Peter Molyneux i kolejne szczegóły dotyczące Fable III

Wczoraj informowaliśmy o prezentacji gry Fable III, jakiej podczas trwającej Konferencji Deweloperów Gier (GDC) dokonał Peter Molyneux. Dzisiaj serwis IGN opublikował materiały wideo z fragmentami wystąpienia szefa i założyciela Lionhead Studios.

Aleksander Kaczmarek

Wczoraj informowaliśmy o prezentacji gry Fable III, jakiej podczas trwającej Konferencji Deweloperów Gier (GDC) dokonał Peter Molyneux. Dzisiaj serwis IGN opublikował materiały wideo z fragmentami wystąpienia szefa i założyciela Lionhead Studios.

Tłem dla Petera Molyneux był duży ekran telewizora, na którym wyświetlano obszerne fragmenty gameplay'a Fable III. Niestety, materiał wideo tylko częściowo ilustrował to, o czym mówił główny projektant gry podczas swej prezentacji.

Peter Molyneux i kolejne szczegóły dotyczące Fable III - ilustracja #1

Uwagę przykuwa przede wszystkim nowatorski interfejs. Twórcy Lionhead Studios postanowili odejść od długich list broni i ekwipunku znanych z dwóch wcześniejszych odsłon Fable. Molyneux stwierdził, że interfejs Fable III w porównaniu z tym we wcześniejszych częściach różni się niczym Windows od DOS-a. Zamiast wertowania kolejnych list dostępnego wyposażenia, główny bohater odwiedzać będzie odpowiednie komnaty swojego zamku. Znajdą się w nim m.in. zbrojownia, garderoba i skarbiec. W doborze odpowiedniego stroju czy broni służyć będzie oddany lokaj, któremu głosu użyczy znany brytyjski komik John Cleese. Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, jeśli członek słynnej grupy Monty Python, od czasu do czasu dorzuci jakiś dowcipny komentarz.

Peter Molyneux i kolejne szczegóły dotyczące Fable III - ilustracja #2

Ciekawie zapowiada się także mapa. Peter Molyneux otwarcie przyznał, że nie była ona mocną częścią Fable I i II. Tym razem ma być inaczej. Rozpostarta na stole w jednej z zamkowych komnat mapa będzie żywa, a jej możliwości mają być dostosowane do etapu rozwoju głównego bohatera. O ile na początku niewiele będzie się ona różnić od zwykłego dokumentu, o tyle z czasem dzięki mapie można będzie np. śledzić przyjaciół. Największe możliwości ujawnią się dopiero po sięgnięciu po władzę w królestwie Albionu. Posługując się mapą główny bohater będzie mógł nie tylko obserwować to, co dzieje się w jego królestwie, ale także zarządzać nim np. wydając sądy lub nakładając podatki. Nie oznacza to, że Fable III stanie się RTS-em. Zarządzanie królestwem poprzez mapę ma jedynie pomóc graczom lepiej wczuć się w rolę władców.

Peter Molyneux i kolejne szczegóły dotyczące Fable III - ilustracja #3

Zmiany w grze nie ominą także mechanizmu relacji społecznych i systemu walki. W trzeciej części Fable większe znaczenie będą miały np. składane obietnice (także te bez pokrycia) i zawierane małżeństwa.

Mocną stroną gry wydaje się nowy system walki, którego elementy były najczęściej pokazywane w gameplay'u. Twórcy Fable III postanowili odejść od klasycznych rozwiązań znanych z gier RPG, a ich inspiracją stały się takie serie jak Street Fighter czy Soul Calibur. Oznacza to, że walka będzie bardziej emocjonująca, z elementami zręcznościowymi.

Fragmenty prezentacji Fable III na GDC dostępne są w serwisie IGN.

Część I

Część II

Część III

Fable: The Lost Chapters

Fable: Zapomniane Opowieści

Fable: The Lost Chapters

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 20 września 2005

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Belsavis - kolejna planeta, którą zwiedzimy w Star Wars: The Old Republic

Następny
Belsavis - kolejna planeta, którą zwiedzimy w Star Wars: The Old Republic

Codemasters pracuje nad trzecią częścią Colin McRae: DiRT

Poprzedni
Codemasters pracuje nad trzecią częścią Colin McRae: DiRT

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl