Ogromny sukces Call of Duty Elite. Activison dementuje wcześniejsze dane o popularności Modern Warfare 3
Activision chwali się tym, że tylko w przeciągu 6 dni od zaoferowania płatnego dostępu do usługi Call of Duty Elite wykupiło go milion graczy.
Michał Kułakowski
Firma Activison chwali się tym, że tylko w przeciągu 6 dni od chwili zaoferowania płatnego dostępu do usługi Call of Duty Elite, zarejestrowało się w niej milion graczy, którzy opłacili roczny abonament. Dla porównania, pułap miliona płacących klientów najpopularniejsze serwisy abonamentowe dostępne na konsolach, takie jak Xbox Live, Netflix czy Hulu Plus, osiągnęły dopiero po roku działalności. Co więcej, według danych koncernu w chwili obecnej usługą zainteresowały się już cztery miliony osób, które od czasu premiery Call of Duty Modern Warfare 3 założyły 80 tysięcy klanów oraz stworzyły około 100 tysięcy filmów, które trafiły na serwery Elite. W ciągu każdego dnia do serwisu logować ma się średnio trzy miliony osób.
Boby Kotick, prezes Activision jak zwykle chętnie skomentował opublikowane dane:
"Odpowiedź graczy na płatną ofertę Call of Duty Elite przerosła nasze oczekiwania. Dlatego też chcemy podziękować miłośnikom Call of Duty z całego świata, za ich wielki entuzjazm i wsparcie. Liczba graczy, którzy zarejestrowali się w Call of Duty Elite udowadnia nam w jak dużym stopniu serwis ten na nowo definiuje gaming i ustanawia kolejną poprzeczkę dla interaktywnej rozrywki."

Usługa Call od Duty Elite, która oficjalnie wystartowała 8 listopada tego roku, jest internetową platformą mającą łączyć graczy w Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3 oraz w przyszłe tytuły z serii. Jest ona dostępna w dwóch wersjach, darmowej i płatnej. W ramach tej drugiej otrzymujemy dodatki DLC, możliwość korzystania z Elite TV, dodatkowe emblematy, tagi itd. Startowi serwisu towarzyszyło wiele zgrzytów. Przez wiele dni, niektórzy gracze nie mogli zalogować się na założone tam konta oraz mieli problemy ze stabilnością całej platformy. Za wszystkie usterki techniczne przeprosił Eric Hirshberg, prezes Activision Publishing:
„Na starcie, przez kilka pierwszych dni chętnych do skorzystania z Elite były tak wielu, że serwis nie był w stanie sprostać ustalonym przez nas standardom. Chciałbym osobiście podziękować fanom za ich cierpliwość. Nasze zespoły pracowały non-stop by zwiększyć przepustowość usługi i sprostać zapotrzebowaniu.”
Warto jeszcze dodać, że Activison nadal nie uruchomiło wersji serwisu dla użytkowników pecetów, która według planów ma być zubożona względem konsol, nie oferując możliwości wykupienia abonamentu. Co gorsza, ostatnie informacje stawiają w ogóle pod znakiem zapytania losy Elite na PC.
Popularność i finansowe osiągnięcia Modern Warfare 3 czy Call of Duty Elite, którymi ostatnio byliśmy bombardowani dzięki PR-owej maszynie Activison, robią ogromne wrażenie, ale powinniśmy podchodzić do nich z dużą rezerwą. Dowodem na to jest notka wystosowana przez amerykański koncern, która dementuje wcześniej opublikowane informacje o jednym z historycznych dokonań Modern Warfare 3. Początkowe wyliczenia producenta mówiły o tym, że gra ustanowiła nowy rekord liczby unikalnych i aktywnych użytkowników w ciągu jednego dnia na Xbox Live, który wyniósł 3,3 miliona osób. Jak się okazuje, pracownicy firmy w wyliczeniach pomylili się o „zaledwie” 1,9 miliona osób.
Więcej:Wypowiedzieli wojnę Battlefieldowi 6. CoD: Black Ops 6 będzie darmowe w weekend premiery rywala

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Apokalipsis Senator

Co się dziwić.. wszystko co ma z nazwie Call of Duty się świetnie sprzeda (nie mówię, że Elite jest nieprzydatne..). Kondomy też.. :)
Dzienciou Generał

@Econochrist no przywracanie jakości zużytej formie to specjalność Acti :)
PS. wybaczcie ortografa roku - wyedytować niestety już nie mogę :)
Kazioo Senator
Ogromny sukces MW3 i Elite to prawdziwa KATASTROFA dla branży gier. Teraz może być już tylko gorzej. Odgrzewanie kotletów wejdzie na niespotykaną dotąd skalę. Dojenie kasy najbardziej nędznymi sposobami bez większego ryzyka i wysiłku udało się doskonale, a to najgorszy możliwy znak dla całej konkurencji. Branża już próbuje naśladować COD-a co daje opłakane efekty (np. kampania single w BF3), a będzie próbować jeszcze bardziej. Największe hity będą pewnie niegrywalnymi, filmowymi gniotami.
Całe szczęście, że jeszcze są takie ogromne hity jak GTA czy TES, bo to są przykłady gier w prawdziwym, klasycznym rozumowaniu. Fenomen Minecrafta w tym wypadku to też bardzo pozytywna sprawa.
dolek_17 Generał

CoD niedlugo tym skrotem bedziemy okreslac gre znienawidzoną i kochaną jednoczesnie przez miliony
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Kazioo - wczesniej byl Homefront ktory jako tako sukcesem nie byl ale sprzedal sie bardzo dobrze, krotko mowiac COD z pojazdami bo mechanika strasznie prosta, grajac drugi mecz zdobyte 1 miejsce mowi samo za siebie, wczesniej spotkalismy sredniego MOHa ktory mial pare fajnych pomyslow w multi ale cala swoja mechanika przypominal CODa. Ofk sam BC2 skorzystal bardzo duzo na rozwiazaniach z COD bo jak pamietam BC1 na konsolach to by kogos zabic nie raz trzeba bylo wpakowac 1,5-2 magazynki.