MMO twórców World of Warcraft ewoluuje

W 2005 roku kilku pracowników Blizzarda głęboko zaangażowanych w tworzenie World of Warcraft odeszło z macierzystej firmy by spróbować szczęścia pod nowym szyldem Red 5 Studios. A nad czym pracują? Nad MMO, oczywiście.

Filip Grabski

W 2005 roku kilku pracowników Blizzarda głęboko zaangażowanych w tworzenie World of Warcraft odeszło z macierzystej firmy by spróbować szczęścia pod nowym szyldem Red 5 Studios. A nad czym pracują? Nad MMO, oczywiście.

Kilka nieśmiałych informacji na ten temat pojawiło się w 2006 roku, ale generalnie szefostwo bardzo dba, by żadne doniesienia na temat tworzonej gry nie ujrzały światła dziennego. Niedawno jednak założyciele Red 5, Mark Kern i Michael Weingartner, udzielili wywiadu serwisowi Gamasutra, w którym zostały poruszone kwestie związane z powstającym w przepastnych katakumbach studia tytułem.

Tajemnicza gra powstaje już od 3 lat (obecnie zespół twórczy liczy około 100 osób) i ciągle jest w stadium nie pozwalającym na pokazanie jej szerszemu gronu. Wiemy jednak, że głównym założeniem tego fantasy MMO jest możliwość zmiany świata gry przez użytkowników. Chcemy by gracze mogli wpływać na stan gry w trakcie jej trwania. Czas jest bardzo ważnym elementem koncepcji naszej gry,” powiedział Kern. „Chodzi nam bardziej o to jak świat gry ewoluuje w czasie, niż to jak duży mógłby on być.”

Tytuł ma zostać ujawniony w ciągu nadchodzących miesięcy i (wedle słów autorów, którzy pracują jednocześnie w USA i w Chinach) ma być on grą równie atrakcyjną dla graczy z Zachodu, jak i Wschodu. Przy okazji została poruszona kwestia konkurencji na rynku gier MMO i niepodzielnie panującego na nim World of Warcraft. Podobno Age of Conan, Tabula Rasa i Warhammer Online (które, delikatnie mówiąc, nie odniosły sukcesu) to gry z zupełnie innej ligi, niż nadchodzące MMO Red 5 i jego twórcy absolutnie nie obawiają się o przyszłość swego dziecka. „Uważamy, że ciągle jest miejsce na mocną grę klasy AAA. I chyba żaden z wymienionych tytułów nie poszedł w takim kierunku, w którym udajemy się my… Czyli obecny trend raczej nas nie martwi.” Czy faktycznie doświadczenie w połączeniu z pasją i nowymi pomysłami pomoże stworzyć prawdziwego konkurenta dla WoW – przekonamy się za jakiś czas.

MMO twórców World of Warcraft ewoluuje - ilustracja #1

Projekt studia Red 5 jest tak tajemniczy, że nawet nie wiem czy ten artwork jeszcze ma z nim cokolwiek wspólnego…

Podobało się?

0

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-01-06
13:24

sekret_mnicha Senator

sekret_mnicha

Conath > napisałem, że nie odniosły sukcesu... bo taka jest prawda. Wszyscy mierzą w WoWa i choć 11 milionów jest na pewno poza zasięgiem, to szybko topniejące ilości kont w Conanie, czy rychłe zamknięcie Tabula Rasa nie wyglądają najlepiej :)

Tym niemniej - niczego zlego nie miałem na myśli, konkurencja to zdrowa rzecz i niech się starają wszyscy zdetronizowac Wowa :)

Komentarz: sekret_mnicha
2009-01-06
14:27

zanonimizowany52907 Senator

eh, to jeszcze trzeba doprecyzowac czym jest sukces dla mmo, bo np. 800 000 oplaconych kont w 3 miesiace po premierze to juz calkiem niezle. ale "sukces" mozna tez rozumiec jako sytuacje kiedy dane MMO stanowi realne zagrozenie dla WoW`a, ale takiej gry chyba nie dozyjemy;)

Komentarz: zanonimizowany52907
2009-01-06
15:44

zanonimizowany566741 Senator

czy ma ktoś jakieś informacje co do ilośći sprzedanych egzemplarzy lotro????

Komentarz: zanonimizowany566741
2009-01-06
17:32

Raziel Legend

conath --> ale o czym ty mowisz. Jaki sukces? conan to porażka ubiegłego roku, ta garsta kont o których mówisz to jedynie reakcja na "nowość". Statystki doskonale obrazują stan age of conan - najpierw wszyscy się rzucili bo myśleli, że to coś ciekawego, a potem zawiedli się i zaczęli odchodzić. Nie zdziwię się jakby w niedługim czasie to mmo po prostu upadło. Nie rzucam słów na wiatr - produkcja prawdziwego, światowego MMO wymaga wyłożenia ogromnych funduszy. Bodajże nawet blizzard zaczął zarabiać na Wowie dopiero po 2 latach istnienia z tego co się orientuję. Z uwagi na to prawdopodobnie conan nie zarabia na siebie i długo nie pożyje.

Komentarz: Raziel
2009-01-13
15:36

zanonimizowany588659 Konsul

No może to będzie jedyne MMO w które zagram od początku istnienia

Komentarz: zanonimizowany588659

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl