MMO twórców World of Warcraft ewoluuje
W 2005 roku kilku pracowników Blizzarda głęboko zaangażowanych w tworzenie World of Warcraft odeszło z macierzystej firmy by spróbować szczęścia pod nowym szyldem Red 5 Studios. A nad czym pracują? Nad MMO, oczywiście.
W 2005 roku kilku pracowników Blizzarda głęboko zaangażowanych w tworzenie World of Warcraft odeszło z macierzystej firmy by spróbować szczęścia pod nowym szyldem Red 5 Studios. A nad czym pracują? Nad MMO, oczywiście.
Kilka nieśmiałych informacji na ten temat pojawiło się w 2006 roku, ale generalnie szefostwo bardzo dba, by żadne doniesienia na temat tworzonej gry nie ujrzały światła dziennego. Niedawno jednak założyciele Red 5, Mark Kern i Michael Weingartner, udzielili wywiadu serwisowi Gamasutra, w którym zostały poruszone kwestie związane z powstającym w przepastnych katakumbach studia tytułem.
Tajemnicza gra powstaje już od 3 lat (obecnie zespół twórczy liczy około 100 osób) i ciągle jest w stadium nie pozwalającym na pokazanie jej szerszemu gronu. Wiemy jednak, że głównym założeniem tego fantasy MMO jest możliwość zmiany świata gry przez użytkowników. „ Chcemy by gracze mogli wpływać na stan gry w trakcie jej trwania. Czas jest bardzo ważnym elementem koncepcji naszej gry,” powiedział Kern. „Chodzi nam bardziej o to jak świat gry ewoluuje w czasie, niż to jak duży mógłby on być.”
Tytuł ma zostać ujawniony w ciągu nadchodzących miesięcy i (wedle słów autorów, którzy pracują jednocześnie w USA i w Chinach) ma być on grą równie atrakcyjną dla graczy z Zachodu, jak i Wschodu. Przy okazji została poruszona kwestia konkurencji na rynku gier MMO i niepodzielnie panującego na nim World of Warcraft. Podobno Age of Conan, Tabula Rasa i Warhammer Online (które, delikatnie mówiąc, nie odniosły sukcesu) to gry z zupełnie innej ligi, niż nadchodzące MMO Red 5 i jego twórcy absolutnie nie obawiają się o przyszłość swego dziecka. „Uważamy, że ciągle jest miejsce na mocną grę klasy AAA. I chyba żaden z wymienionych tytułów nie poszedł w takim kierunku, w którym udajemy się my… Czyli obecny trend raczej nas nie martwi.” Czy faktycznie doświadczenie w połączeniu z pasją i nowymi pomysłami pomoże stworzyć prawdziwego konkurenta dla WoW – przekonamy się za jakiś czas.

Projekt studia Red 5 jest tak tajemniczy, że nawet nie wiem czy ten artwork jeszcze ma z nim cokolwiek wspólnego…
Więcej:Wywołujący nostalgię city builder w klimacie lat 90., Metropolis 1998, zalicza opóźnienie
Komentarze czytelników
sekret_mnicha Senator

Conath > napisałem, że nie odniosły sukcesu... bo taka jest prawda. Wszyscy mierzą w WoWa i choć 11 milionów jest na pewno poza zasięgiem, to szybko topniejące ilości kont w Conanie, czy rychłe zamknięcie Tabula Rasa nie wyglądają najlepiej :)
Tym niemniej - niczego zlego nie miałem na myśli, konkurencja to zdrowa rzecz i niech się starają wszyscy zdetronizowac Wowa :)
zanonimizowany52907 Senator
eh, to jeszcze trzeba doprecyzowac czym jest sukces dla mmo, bo np. 800 000 oplaconych kont w 3 miesiace po premierze to juz calkiem niezle. ale "sukces" mozna tez rozumiec jako sytuacje kiedy dane MMO stanowi realne zagrozenie dla WoW`a, ale takiej gry chyba nie dozyjemy;)
zanonimizowany566741 Senator
czy ma ktoś jakieś informacje co do ilośći sprzedanych egzemplarzy lotro????
Raziel Legend
conath --> ale o czym ty mowisz. Jaki sukces? conan to porażka ubiegłego roku, ta garsta kont o których mówisz to jedynie reakcja na "nowość". Statystki doskonale obrazują stan age of conan - najpierw wszyscy się rzucili bo myśleli, że to coś ciekawego, a potem zawiedli się i zaczęli odchodzić. Nie zdziwię się jakby w niedługim czasie to mmo po prostu upadło. Nie rzucam słów na wiatr - produkcja prawdziwego, światowego MMO wymaga wyłożenia ogromnych funduszy. Bodajże nawet blizzard zaczął zarabiać na Wowie dopiero po 2 latach istnienia z tego co się orientuję. Z uwagi na to prawdopodobnie conan nie zarabia na siebie i długo nie pożyje.
zanonimizowany588659 Konsul
No może to będzie jedyne MMO w które zagram od początku istnienia