Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2005, 13:29

autor: Maciej Myrcha

Metal Gear Solid 4 "wsiądzie" graczom na psychikę

Można chyba powiedzieć, iż najnowsza odsłona cyklu Metal Gear Solid, z 4 w tytule, jest czymś w rodzaju przełomu. No bo po pierwsze, jest ona przygotowywana z myślą o konsoli PlayStation 3 a po drugie jest to pożegnanie z serią zasłużonego dla niej, Hideo Kojimy. Jednak "na odchodne" ów słynny developer postanowił sprawić graczom niespodziankę w postaci "psychologicznych" aspektów rozgrywki.

Można chyba powiedzieć, iż najnowsza odsłona cyklu Metal Gear Solid, z 4 w tytule, jest czymś w rodzaju przełomu. No bo po pierwsze, jest ona przygotowywana z myślą o konsoli PlayStation 3 a po drugie jest to pożegnanie z serią zasłużonego dla niej, Hideo Kojimy. Jednak "na odchodne" ów słynny developer postanowił sprawić graczom niespodziankę w postaci "psychologicznych" aspektów rozgrywki.

W grudniowym numerze Game Informer ukazał się wywiad z Hideo Kojima przeprowadzony przez redaktorów tego magazynu, dotyczący właśnie Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. W wywiadzie tym Hideo powiedział, iż algorytmy sztucznej inteligencji w grze będą tak zaawansowane, iż każda postać reagować będzie "po ludzku", czyli tak, jak zachowałby się człowiek postawiony w konkretnej sytuacji. Nasi przeciwnicy będą na przykład chcieli nas oszukać i uśpić naszą czujność.

Metal Gear Solid 4 'wsiądzie' graczom na psychikę - ilustracja #1

W przeciwieństwie do produkcji, których twórcy usiłują uzyskać efekt paranoi u gracza (trzęsący się, zamazany ekran, itp.), wrogowie w MGS4 będą chcieli omamić nasze zmysły, sugerując m.in. pozorne bezpieczeństwo. Hideo Kojima podał taki przykład: "W trailerze widzimy nowy rodzaj Metal Gear - gdy zbliży się do gracza będzie wydawał odgłosy świerszcza. Dla większości Japończyków, takie odgłosy kojarzą się z dzieciństwem, gdy przebywali na łące i łapali świerszcze. Co więcej, chód Metal Geara będzie brzmiał podobnie do stukotu końskich kopyt - w trailerze słyszymy też odgłosy wydawane przez krowę. Wszystkie te elementy połączone ze sobą spowodują, iż osoba, która je usłyszy poczuje się bezpiecznie i rozluźni się, ponieważ w pewien sposób przypomni sobie dzieciństwo. Wtedy na niespodziewającego się niczego gracza spadnie Metal Gear," zakończył Hideo.

Trzeba przyznać, iż jest to dość oryginalny sposób (zapewne jeden z wielu) na zmylenie czujności gracza, jednak kto powróci do czasów dzieciństwa widząc spadającego z nieba mechanicznego potwora wydającego z siebie odgłosy świerszcza, konia i krowy? No, kto? Ręka do góry:)