Dziś piszemy o potwierdzeniu statusu gry Halo Infinite jako sequelu Halo 5, podzieleniu Hi-Rez Studios na trzech nowych deweloperów, planie wydawniczym The Walking Dead: The Final Season, wiezionym na tegoroczny gamescom demie Devil May Cry 5 oraz 34 niezapowiedzianych projektach THQ Nordic. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Krzysztof Sobiepan
3
Jeff Easterling – jeden z pisarskich szefów w firmie 343 Industries – na niedawnym livestreamie potwierdził, że zapowiedziane na targach E3 Halo Infinite powinno być traktowane jak Halo 6. Nie jest to żaden prequel, ani spin-off, a twórcy chcą po prostu przestać używać kolejnych numerków przy produkcji tytułów. Z wcześniejszych informacji wiemy zaś, że najnowszy dodatek do długiej serii będzie po prostu dalszą częścią przygód Master Chiefa z Halo 5: Guardians, choć tym razem nie będzie on dzielił sceny z innymi bohaterami prowadzącymi.
Firma Hi-Rez Studios ogłosiła (via gamesindustry.biz) podział swoich zasobów produkcyjnych na trzy nowe podmioty, każdy z których będzie się zajmował jednym projektem gry usługi. Świeżo powstała trójka zespołów przedstawia się następująco: Titan Forge Games (rozwijające Smite), Evil Mojo Games (zajmujące się Paladins) oraz Heroic Leap Games (Realm Royale). Głównym menadżerem wszystkich ma zostać Chris Larson, wcześniejszy producent wykonawczy dwóch pierwszych tytułów. Taki podział ma zapewnić każdej podgrupie więcej miejsca na rozwój i odrobinę dodatkowej swobody. Firmą matką będzie zaś Hi-Rez Publishing Group, pod parasolem której znajdują się także komórki Skillshot Media (obsługa e-sportu) i Alacrity Arhouse (usługi z zakresu sztuki technicznej).
Studio Telltale Games skromnym tweetem podzieliło się z fanami kalendarzem wydawniczym przygodowego The Walking Dead: Final Season. Pożegnanie z postacią Clementine potrwa prawie do końca roku. 14 sierpnia rozpoczęliśmy przygodę odcinkiem Done Running, a 25 września czeka nas Suffer the Children. Następnie 6 listopada zagramy w Broken Toys, a finał – Take Us Back – nastąpi 18 grudnia. Trudno uwierzyć, że tocząca się od 2012 roku historia zagubionej w apokalipsie zombie sieroty, zmuszonej do przyśpieszonego wejścia w brutalny świat, ma się ku końcowi.

Firma Capcom zakończyła przygotowania do sierpniowych targów gamescom 2018 w Kolonii. Zajmujący się serią Devil May Cry designer Hideaki Itsuno w swym tweecie potwierdził bowiem ukończenie prac nad wersją demonstracyjną Devil May Cry 5 i już odlicza dni do pokazania swojej najnowszej pracy szerszemu gronu odbiorców. Pozostaje tylko czekać na 21 sierpnia i rozpoczęcie niemieckiego festiwalu gier, rozpoczynającego końcoworoczny sezon interaktywnej rozrywki.

Wydawca THQ Nordic podzielił się ostatnio ze swoimi akcjonariuszami wynikami za drugi kwartał obecnego roku rozliczeniowego. Prezentacja opływa oczywiście w różnorodne statystyki finansowe, ale najciekawszym jej elementem jest ogrom różnorodnych projektów, jakie koncern ma obecnie pod swoimi skrzydłami. Z widocznego powyżej slajdu wynika bowiem, że obecnie deweloperzy pracują z Nordic nad 51 różnymi grami, z czego jedynie 17 z nich to znane już produkcje. Oznacza to, że firma ma 34 gry-niespodzianki. Oczywiście nie wszystkie z nich będą inicjatywami AAA, choć nad takimi tytułami pracuje obecnie Volition Entertainment (Saints Row) i Dambuster Studios (Homefront: The Revolution).
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8