
Data wydania: 14 sierpnia 2018
Opracowane przez niezależne amerykańskie studio White Rabbit oldskulowe, dwuwymiarowe RPG akcji, nawiązujące zarówno do klasyki pokroju Castlevanii czy Shadow of the Colossus, jak i nowszych produkcji w stylu konsolowego Demon’s Souls. W grze Death’s Gambit wcielamy się w rolę wysłannika śmierci, a naszym zadaniem jest oczyszczenie świata z nieśmiertelnych.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Death’s Gambit to oldskulowe, dwuwymiarowe RPG akcji, czerpiące inspiracje zarówno z klasyki pokroju Castlevanii, jak i współczesnych produkcji typu konsolowego Demon’s Souls. Za stworzenie gry odpowiedzialne jest niezależne amerykańskie studio White Rabbit.
W grze wcielamy się w wysłannika śmierci imieniem Gambit, a naszym zadaniem jest oczyszczenie świata z nieśmiertelnych. Z naszą misją trafiamy na utrzymaną w stylistyce średniowiecznej obcą planetę, gdzie przyjdzie nam stawić czoła zastępom rycerzy, nieumarłych i innych różnej maści potworów. Od czasu do czasu na naszej drodze staną też potężne monstra, których pokonanie wymagać będzie wspięcia się na korpus oprawcy i znalezienia jego słabych punktów. Ten element rozgrywki budzić może z kolei dość oczywiste skojarzenia z kultowym Shadow of the Colossus z konsoli PlayStation 2.
Rozgrywka koncentruje się głównie na elementach akcji i podobnie jak wspomniane Demon’s Souls kładzie nacisk na wysoki poziom trudności, wymagający od graczy konieczności przemyślanego działania i nieszablonowych sposobów myślenia. W grze nie zabrakło jednak prostych elementów RPG, jak system levelowania i rozwoju postaci oraz całkiem spory zasób dostępnych broni oraz ekwipunku. W danej chwili nasza postać może być wyposażona w trzy różne umiejętności specjalne (magiczne), jeden amulet leczący oraz dwa odmienne typy broni (w tym miecze, łuki, a nawet broń palną).
Autorzy gry postawili na modną wśród twórców niezależnych, pikselowatą stylistykę retro. Całość przedstawiona została w dwuwymiarowej perspektywie z boku, przypominającej klasyczne platformówki czy pierwsze produkcje typu action RPG z cyklu Castlevania. Mimo to klimatyczna oprawa gry prezentuje się atrakcyjnie i nie razi swą oldskulowością, zaś atmosferę rozgrywki dodatkowo podkręca typowo filmowa ścieżka dźwiękowa autorstwa Kyle’a Hnedaka.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
Xbox One 26 maja 2022Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 14 sierpnia 2018Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 14 sierpnia 2018Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 30 września 2021Angielskie napisy i dialogi
Producent: White Rabbit
Wydawca: Adult Swim Games
Gry podobne:
Miłośnicy gier niezależnych posiadający konsole PlayStation otrzymają w nadchodzących miesiącach rozmaite produkcje niezależne, w tym Ronin, Firewatch i Death's Gambit.
gry
Kamil Zwijacz
16 czerwca 2015 13:48
Fani serii Dark Souls, Castlevania oraz gry Shadow of the Colossus w przyszłości otrzymają miły prezent od amerykańskiego studia White Rabbit. Deweloper zapowiedział bowiem Death's Gambit - tytuł łączący w jedno wymienione wcześniej produkcje.
gry
Kamil Zwijacz
1 marca 2015 17:22
Popularne pliki do pobrania do gry Death's Gambit.
Wymagania sprzętowe gry Death's Gambit:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E7500 2.93 GHz / AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.9 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 9600 GT / Radeon HD 6450 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 520 / Radeon HD 6670 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 40 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 4131 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
mastarops
Ekspert
2020.02.19
Dark Souls minus jeden wymiar, mniej możliwości walki. Jak ktoś naprawdę potrzebuje DS w 2D to są inne podobno lepsze alternatywy. Nie wciągnęła mnie
Vlad Tepes
Ekspert
2018.10.14
Właśnie skończyłem zabawę z tym tytułem - na ng+2 zdobyłem max 250lev Akolitą i mam przed sobą walkę z Soul of the Phoenix in Heroic, ale po wielu zgonach zdecydowałem odpuścić. Grało się umiarkowanie przyjemnie, ponieważ broni i umiejętności jest mało, rozwój bohatera ograniczony do danego poziomu ng, a gra dość krótka. Z każdym nowym ng wzrasta znacznie poziom trudności, niestety nie idzie to w parze z możliwością osiągnięcia przyzwoitego dps (przynajmniej kosą Akolity). Grafika i dźwięk są w porządku, ale z czasem nie wiedzieć czemu, zaczęły mi się parę sekundowe zwiechy, mimo że mam kompa, na którym mogę grać w Wieśka na ultra ustawieniach... Generalnie ten tytuł mnie trochę wymęczył i muszę powiedzieć, że lepiej bawiłem się przy również dość świeżym Immortal - Unchained....
SULIK
Ekspert
2020.03.01
Ocena OpenCritic
40% rekomendacji (51)
PC Gamer
Samuel Horti
Destructoid
Jordan Devore
We Got This Covered
David Morgan
COGconnected
Michael Chow
Push Square
Gabriella Petty
PiotrPan Chorąży
Nareszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i w erze gier 3D ważących po 100GB zrobił prostą satysfakcjonującą platformówkę. Oczywiście z tego co widzę nie jest to bezmyślny slasher w stylu Diablo, a gameplay przypomina bardziej Dark Souls, z trudnym systemem walki. Zapowiada się ciekawie
Vlad Tepes Pretorianin
Właśnie skończyłem zabawę z tym tytułem - na ng+2 zdobyłem max 250lev Akolitą i mam przed sobą walkę z Soul of the Phoenix in Heroic, ale po wielu zgonach zdecydowałem odpuścić. Grało się umiarkowanie przyjemnie, ponieważ broni i umiejętności jest mało, rozwój bohatera ograniczony do danego poziomu ng, a gra dość krótka. Z każdym nowym ng wzrasta znacznie poziom trudności, niestety nie idzie to w parze z możliwością osiągnięcia przyzwoitego dps (przynajmniej kosą Akolity). Grafika i dźwięk są w porządku, ale z czasem nie wiedzieć czemu, zaczęły mi się parę sekundowe zwiechy, mimo że mam kompa, na którym mogę grać w Wieśka na ultra ustawieniach... Generalnie ten tytuł mnie trochę wymęczył i muszę powiedzieć, że lepiej bawiłem się przy również dość świeżym Immortal - Unchained....
MrocznyWędrowiec Generał
Po ukończeniu jestem bardzo zawiedziony - uwielbiam gry typu "soulslike", ale ta jest po prostu niedopracowana - mała ilość przedmiotów, umiejętności i generalnie rozwój postaci leży. No i bugów cała masa;( Jedyne co można pochwalić to niektóre walki z bossami. Do poziomu Salt and Sanctuary niestety jest jej jak stąd na księżyc ...
mastarops Generał
Dark Souls minus jeden wymiar, mniej możliwości walki. Jak ktoś naprawdę potrzebuje DS w 2D to są inne podobno lepsze alternatywy. Nie wciągnęła mnie
toyminator Senator
Spróbowałem, bo za epic za darmo dawał. A każdą tego typu produkcję, chcę sprawdzić. A może mnie ten gatunek ruszy, i będę miał wystarczającą ilość chęci, żeby się wkurzać. Gram w wersję Afterlife..i jeśli tam jest poprawione sterowanie, to jak słabe jest w tej wersji?
Wiedziałem że gra będzie trudna, bo te gry takie są. Ale nie aż kurde tak..praktycznie każda gra tego typu, ale w takiej grafice, bardzo szybko mnie zniechęca. I na każdej takiej, odpadam po 2 godzinach.(dlatego nie kupuję Ori, i jeszcze jednej takiej) Gram godzinkę, jest fajnie, i potem dostaję w pysk poziomem trudności ;D A to ledwie normal. No niestety wkurza mnie to, że z każdą smiercią traci się pióra feniksa, i wszystko co zużyłem w walce...wiem, tak to ma wyglądać, ale co jak stracę wszystkie pióra? Gram od nowa? Jestem przy pierwszym bossie...i no nie widzę opcji, żebym go pokonał. Po prostu nie. Zacząłem magiem, to mnie dziabie 2-3 razy i koniec. Główny zarzut mam to sterowania. Jak zawsze w grach w tym stylu. Wkurza mnie unik, bo czuję normalnie jakbym ważył tonę. Wkurza mnie to, że mag przy rzucaniu zaklęć, porusza się do przodu. Strasznie to wkurza. Wkurza mnie to, że jak gram klawiatura i myszka, to postać nie obraca się automatycznie np w lewo, gdzie mam kursor żeby zaczął strzelać, tylko i tak muszę się obrócić na klawiaturze. Irytujące to jest. W ogóle czuję jakby sterowanie było nieresponsywne. No ale zacisnę zęby, i spróbuję jeszcze parę razy. Ale wątpię żebym pograł w to chociaż 5 godzin. Nie jestem chyba jednak fanem tego typu gier(szczególnie w tym stylu) I po prostu nie lubię aż tak trudnych gier. Szkoda mi na to czasu, i powtarzania tysiąc razy tego samego...młodszy ja pewnie by to ogarnął, i miał więcej czasu na to. Ale ja chyba odpadnę na drugim bossie XD A szkoda, bo gra wydaje się ogółem ciekawa.