Elex u 100 tysięcy użytkowników Steama
Elex, najnowsza gra studia Piranha Bytes, znalazła około 100 tysięcy nabywców na platformie Steam w ciągu tygodnia od premiery, która nastąpiła 17 października.
Michał Jodłowski

Elex, najnowsza produkcja niemieckiego studia Piranha Bytes, twórców między innymi kultowej serii Gothic, znalazła około 100 tysięcy nabywców na platformie Steam – tak wynika z danych serwisu SteamSpy. Osiągnięcie takiego wyniku zajęło grze dokładnie tydzień. Jest to rezultat zdecydowanie słabszy od niedawno debiutującego Divinity: Original Sin II, które trafiło do trzykrotnie wyższej liczby użytkowników Steama w zaledwie cztery dni, jak pisaliśmy końcem września (aktualnie tytuł cieszy się ponad 800 tysiącami właścicieli). Wczoraj wspominaliśmy również, że w Zjednoczonym Królestwie „Elexem mało kto się przejmuje” – w rankingu sprzedaży za tydzień między 15 a 21 października produkcja znalazła się dopiero na 25. miejscu. W tym samym okresie na Steamie gra znalazła się na czwartym miejscu bestsellerów.
Po tygodniu od premiery sprawa Elexa powoli się klaruje. Choć nie znamy dokładnych wyników sprzedaży z pozostałych platform, to wiemy, że konsolowe wersje gry spotkały się z dość słabym odbiorem – w serwisie Metacritic wydanie na PlayStation 4 posiada średnią 5,5/10 z 11 recenzji. Edycja na Xboksa One nie ma jeszcze uśrednionej noty, ale z 3 dostępnych werdyktów wychodzi plus minus 6,2/10. Pecetowy Elex poradził sobie zauważalnie lepiej w starciu z recenzentami, gdyż cieszy się średnią na poziomie okrągłego 7/10. Co ciekawe, oceny krytyków i graczy są bardzo zbieżne w przypadku wersji na PC i PS4, gorzej jest w przypadku XONE.
W naszej recenzji produkcja twórców kultowego Gothika otrzymała dobrą ocenę: 7,5/10. Jeśli chodzi o czytelników serwisu gry-online.pl, aktualnie Elex zasługuje według nich na stopień 6,8/10, zdecydowanie poniżej przedpremierowych oczekiwań – 8,9/10.
Warto też zwrócić uwagę na fakt, że gra najwyraźniej nie spodobała się amerykańskiej prasie – serwis IGN, oceniający wydanie na PC, wystawił Eleksowi słabą notę 4,9/10, zaś GameSpot, recenzujący edycję na PS4, ocenił rzeczoną pozycję na jeszcze słabsze 4/10.
Cóż, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Elex nie ma szans na tytuł RPG roku w momencie, gdy Divinity: Original Sin II cieszy się dobrą sprzedażą i doskonałymi ocenami, przekładającymi się na średnią z recenzji 9,3/10 i 8,5/10 z opinii graczy w serwisie Metacritic.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Piranha Bytes
- THQ Nordic
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
Komentarze czytelników
Khael11 Pretorianin
Elex jest lepszy od Skyrima... Wg. Skyrim to taka Nokia 3310. Więcej w tym Hype i Legend niż faktycznego produktu. Skyrim jest słaby i nudny ... Taka prawda ...
SulkierPit7 Junior
Jak to Klocuh powiedział: "Gra jest warta tyle ile za nią dałem czyli za darmość".
Ragn'or Senator

No i zabawa skończona na 41 poziomie. Szkoda że tak krótko, bo historia mnie wciągnęła.
Na pewno będzie część druga.
Szkoda że trzeci i czwarty rozdział poszły tak szybko i nie pojawiały się nowe zadania poboczne w każdym nowym rozdziale, tak jak to było np, w Gothicu. Większość misji pobocznych ukońxzyłem w pierwszym rozdziale, więc było trochę pustawo.
zanonimizowany1146443 Senator
Widzę, że dużo ludzi tutaj ma problem z matematyką. Zakładając, że koszty produkcji pierwszej części były podobne do kosztów produkcji dwójki, na którą Piranie dostały dotację 150 tys. euro, co jest 10% łącznej kwoty potrzebnej na stworzenie kontynuacji, czyli koszt całkowity wyniósł ok. 1,5 mln euro. Odliczając koszty produkcji (1,5 mln euro) zysk brutto wyniósł jakieś 3,5 mln euro, co jak na takie małe studio jest bardzo dobrym wynikiem.
Soulcatcher Legend

Przecież się będzie sprzedawała przez lata i Steam nie jest jedyną platforma dla ELEXa.