Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 lipca 2017, 14:48

autor: Kamil Zwijacz

Electronic Arts potwierdza - większość pracowników BioWare Montreal trafiła do EA Motive

W maju bieżącego roku w serwisie Kotaku pojawiły się doniesienia, że większość pracowników ze studia BioWare Montreal, odpowiedzialnego za grę Mass Effect: Andromeda, została przeniesiona do EA Motive. Dyrektor finansowy koncernu Electronic Arts potwierdził te informacje.

Electronic Arts potwierdza - większość pracowników BioWare Montreal trafiła do EA Motive - ilustracja #1

W maju źródła serwisu Kotaku poinformowały, że w studiu BioWare Montreal zaszły poważne zmiany. Po średnio udanym (jak na standardy serii) Mass Effect: Andromeda, firma Electronic Arts przeprowadziła restrukturyzację dewelopera przenosząc większość pracowników do EA Motive, a pozostałym zleciła aktualizowanie ostatniej części cyklu Mass Effect. Co prawda już wtedy Yanick Roy, dyrektor oddziału z Montrealu, potwierdził te doniesienia, ale dopiero teraz doczekaliśmy się oficjalnego stanowiska EA.

Blake J. Jorgensen, dyrektor finansowy Electronic Arts, podczas rozmowy z inwestorami (dzięki, TweakTown), powiedział, że jak wszyscy dobrze wiedzą, firma tworzy w Montrealu studio pomagające zespołowi Jade Raymond (szefowa EA Motive) w tworzeniu nowej marki. Do tej ekipy, zgodnie z doniesieniami Kotaku, przeniesiono pracowników BioWare Montreal i teraz „wszyscy razem siedzą w jednym, nowym studiu”.

Co to oznacza dla nas? Właściwie to nic, czego byśmy się nie spodziewali. Seria Mass Effect chyba faktycznie pójdzie w odstawkę i w najbliższych latach raczej nie doczekamy się nowej odsłony. Obecnie główny oddział BioWare – BioWare Edmonton – zajmuje się pracami nad zaplanowanym na przyszły rok Anthem oraz prawdopodobnie nad niezapowiedzianym oficjalnie nowym Dragon Agem. BioWare Montreal funkcjonuje teraz tylko jako niewielka grupka deweloperów aktualizujących Andromedę, a BioWare Austin od lat rozwija MMO Star Wars: The Old Republic i wspomaga pozostałe dwie (w sumie już tylko jedną) ekipy. Poza tym EA ma na głowie gry z serii Star Wars, wydawane co roku produkcje sportowe, cykl Need for Speed, Battlefield czy nową markę tworzoną przez EA Motive. Na brak mocnych projektów koncern z pewnością nie narzeka i może dać odpocząć kosmicznemu cyklowi BioWare.