Gry wieloosobowe wykorzystujące Internet XBOX
Rozgrywka przez Internet to najpowszechniejsza forma trybu multiplayer. Polega na łączeniu się z graczami z całego świata przez globalną sieć za pośrednictwem serwerów, za które najczęściej odpowiada producent gry. Te ostatnie mogą być zarówno publiczne, dostępnie dla każdego, jak i prywatne, a więc tylko dla użytkowników zaproszonych przez osobę pełniącą funkcję administratora.

Fallout: Brotherhood of Steel
RPG 13 stycznia 2004
Przygotowane z myślą o graczach konsolowych RPG akcji z gatunku hack-and-slash, będące spin-offową odsłoną popularnej serii gier cRPG firmy Interplay. Akcja Fallout: Brotherhood of Steel rozgrywa się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu, a zadaniem graczy jest praca w służbie tytułowego Bractwa Stali, próbującego zapanować nad chaosem, szerzącym się wśród postapokaliptycznych pustkowi. Podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad drużyną najemników, którzy przemierzając pustynie, zapadłe wioski, zniszczone miasta i tajemnicze kompleksy wojskowe wykonują kolejne zadania fabularne, stawiając jednocześnie czoła hordom zróżnicowanych przeciwników. Całość toczy się w czasie rzeczywistym, a podczas walki mamy też możliwość wykonywania uników i korzystania z broni dalekiego zasięgu. Jak przystało na grę RPG, w miarę postępów rozgrywki członkowie drużyny nabierają doświadczenia, rozwijają swe umiejętności i czynią użytek z szerokiej gamy ekwipunku i rozległego wachlarza ponad 50 typów broni.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

Halo 2
Akcji 8 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej strzelaniny studia Bungie Software, która zadebiutowała w 2001 roku jako jeden z tytułów startowych konsoli Xbox. W grze spotykamy ponownie znanych z pierwowzoru bohaterów, takich jakich Master Chief czy Cortana, którzy spróbują ochronić kolebkę ludzkości przed kolejnym atakiem ze strony agresywnej rasy Covenantów. W grze powielono najlepsze cechy pierwowzoru, przenosząc akcję w zupełnie nowe środowisko, pełne jeszcze ciekawszych i bardziej rozbudowanych lokacji. Zwiększeniu uległ arsenał broni i pojazdów, a wyraźnej poprawie uległa inteligencja komputerowych przeciwników. Pojawiła się również możliwość niszczenia źródeł światła i ukrywania się przed wrogiem w zacienionych miejscach. Podrasowany silnik gry pozwolił na niszczenie elementów otoczenia, co zaowocowało jeszcze większym realizmem i koniecznością stosowania różnych taktyk walki. Poszerzeniu uległy także opcje trybu wieloosobowego, który wzbogacono nowymi wariantami rozgrywki.

Burnout Revenge
Wyścigi 13 września 2005
Czwarta pełnoprawna część bestsellerowego cyklu zręcznościowych wyścigów samochodowych, którego cechą charakterystyczną stał się nacisk na powodowanie widowiskowych kraks w ruchu ulicznym. Opracowana ponownie przez studio Criterion Games gra Burnout Revenge stanowi swoistą kwintesencję wszystkich dotychczasowych odsłon serii, oferując rozbudowaną kampanię World Tour, w której ścigamy się w lokacjach wzorowanych na rzeczywistych miastach (np. Detroit, Tokio i Rzym), a także tryb podzielonego ekranu i wieloosobową grę sieciową. Sprawdzone rozwiązania poprzedniczek wzbogacone zostały nieobecnymi dotąd trybami rozgrywki, ulepszonym modelem jazdy, znakomicie oddającym poczucie prędkości, jeszcze bardziej efektownym systemem zniszczeń oraz wyraźnie lepszą szatą graficzną na silniku zapożyczonym z serii Grand Theft Auto.

Doom 3
Akcji 3 kwietnia 2005
Trzecia odsłona legendarnej serii strzelanin FPS firmy id Software. W połowie lat 90. ubiegłego wieku Doom 3 wyznaczył nowe standardy w rozwoju gatunku. Akcja gry rozgrywa się w tajnym ośrodku badawczym korporacji UAC na Marsie. Wcielamy się w byłego żołnierza piechoty morskiej. Krótko po tym w bazie zaczynają dziać się dziwne rzeczy: kompleks zostaje zaatakowany, łączność z dowództwem zerwana, a napotykani ludzie zmieniają się w krwiożercze potwory. Okazuje się, że w wyniku eksperymentów doszło do otwarcia portalu czasoprzestrzennego, przez który do ośrodka przedostały się demony, a naszą rolą będzie stawić im czoła. W porównaniu do swoich poprzedniczek sprzed dekady, Doom 3 oferuje nie tylko szybką i niezwykle krwawą akcję, ale także całkiem rozbudowaną warstwę fabularną oraz szereg elementów rodem z rasowego horroru. Całość okraszona została wysokiej jakości oprawą graficzną.

Delta Force: Black Hawk Down
Akcji 26 lipca 2005
Kolejna, czwarta gra z serii Delta Force. Akcja oparta została na autentycznych wydarzeniach związanych z operacjami wojskowymi „Restore Hope” oraz „Task Force Ranger”, które miały miejsce w 1993 roku w Somalii

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Akcji 23 marca 2004
Kontynuacja wysoko ocenianej, trzecioosobowej gry akcji studia Ubisoft Montreal, w której wcielaliśmy się w rolę Sama Fishera – tajnego agenta rządowego i członka specjalnej grupy operacyjnej zwanej Trzecim Echelonem. Akcja Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow przenosi nas z terenów silnie zurbanizowanych w tropikalny rejon Indonezji, gdzie czeka nas masa nowych zadań, takich jak sabotaż bazy okrętów podwodnych czy infiltracja lokalnej wioski, w której ukrywane są tajne dokumenty. Podobnie jak w pierwowzorze, kluczem do sukcesu jest tu umiejętność cichego działania za plecami wrogów, gdyż ujawnienie się Fishera ściąga na jego głowę znaczne siły wroga, z którymi konfrontacja nie należy do najprostszych. Pod względem mechaniki, gra wprowadza kilka nowych ruchów i możliwości bohatera, dzięki którym może on łatwiej pozostać niezauważony. Całkowitą nowość stanowi zaś tryb rozgrywki wieloosobowej, starający się możliwie wiernie odtworzyć aspekty współpracy tajnych agentów rządowych.

Call of Duty 3
Akcji 7 listopada 2006
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii Call of Duty. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, za powstanie gry odpowiada studio Treyarch – autorzy konsolowego Call of Duty 2: Big Red One. Akcja rozgrywa się ponownie na kilku różnych frontach II wojny światowej, oferując możliwość pokierowania Amerykanami, Brytyjczykami, Kanadyjczykami i Polakami. W porównaniu z poprzednią odsłoną, mechanika pozostała praktycznie niezmieniona, choć nie obeszło się bez kilku nowości. Twórcy zaimplementowali m.in. zrzuty spadochronowe i pełną obsługę pojazdów oraz łodzi. Wyraźnie zwiększono też interakcję ze środowiskiem oraz realizm – kule zachowują się inaczej w kontakcie z konkretnymi materiałami i podatne są na czynniki atmosferyczne. W grze rozbudowano też wariant rozgrywki wieloosobowej, gdzie gracze mogą podzielić się rolami i porozumiewać za pomocą specjalnych komend.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory
Akcji 28 marca 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona przebojowej serii trzecioosobowych gier akcji z elementami skradanki, opowiadającej o przygodach agenta Sama Fishera. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, w której dochodzi do silnej eskalacji konfliktu na linii Korea Północna – Japonia, dodatkowo podsyconej próbą interwencji Stanów Zjednoczonych. Wtedy to do akcji wkracza nasz niezawodny protagonista, którego zadaniem będzie pogodzenie interesów wszystkich stron konfliktu. W porównaniu do poprzednich części serii, Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory oferuje sporą ilość zmian, zarówno na gruncie oprawy, jak i mechaniki. Poszczególne misje mają teraz nieliniowy przebieg, a do celu dotrzeć możemy na kilka różnych sposobów, wykonując po drodze opcjonalne zadania dodatkowe. Na wyróżnienie zasługuje też wydatnie poszerzony wachlarz ruchów, ciosów i technik walki, a także nowe typy gadżetów oraz broni. Nie zabrakło również sporej gamy wariantów rozgrywki wieloosobowej, na czele z trybem kooperacji.

Burnout 3: Takedown
Wyścigi 7 września 2004
Trzecia odsłona popularnej konsolowej serii wyścigowej, zapoczątkowanej w 2001 roku przez brytyjskie studio Criterion. Burnout 3: Takedown to najbardziej rozbudowana gra cyklu, oferująca imponujący garaż kilkudziesięciu samochodów podzielonych na 12 klas oraz ponad 40 zróżnicowanych tras na trzech kontynentach. Do znanych z poprzedniczek wariantów rozgrywki dołączyły całkiem nowe, co dało w sumie 9 trybów gry dla jednego gracza oraz 7 wieloosobowych, w których bawić może się jednocześnie nawet 16 osób. Największy nacisk położony został oczywiście na będący znakiem rozpoznawczym cyklu tryb Crash, który również poddano pewnym zmianom i ulepszeniom. Wśród nich wymienić warto przede wszystkim możliwość aktywowania dopalacza w dowolnym momencie jazdy, opcję kierowania samochodem podczas kolizji celem spowodowania jeszcze większych uszkodzeń czy też znajdźki, potęgujące dokonane zniszczenia i powiększające końcowy wynik punktowy.

Return to Castle Wolfenstein: Tides of War
Akcji 27 maja 2003
Pierwszoosobowa strzelanina należąca do jednej z najsłynniejszych serii gier wszech czasów. Akcja Return to Castle Wolfenstein: Tides of War została osadzona w alternatywnej wersji II wojny światowej, w której Hitler usiłuje stworzyć armię nieumarłych superżołnierzy. Gracz wciela się w amerykańskiego komandosa B.J. Blazkowicza, którego zadaniem jest wyeliminowanie zagrożenia skupionego w tytułowym zamku Wolfenstein. Konsola Xbox również otrzymała własną edycję RtCW, wzbogaconą o dodatkową misję w Afryce – prolog przedstawiający wydarzenia sprzed pochwycenia głównego bohatera przez nazistów. Pod względem mechaniki Return to Castle Wolfenstein: Tides of War to pełnokrwista strzelanina z elementami skradanki. Blazkowicz dobrze radzi sobie z różnymi rodzajami broni palnej z okresu II wojny światowej, a także z futurystycznymi pukawkami. Na jego drodze pojawia się szereg wrogów: od zwykłych żołnierzy po mutanty, szkielety czy zombie.

Midnight Club II
Wyścigi 3 czerwca 2003
Kolejna część ekscytujących wyścigów ulicznych pochodzących z firmy Rockstar Games. Najlepsi kierowcy co noc spotykają na ulicach trzech olbrzymich metropolii, tj. Los Angeles, Paryża i Tokio, by z ogromnymi prędkościami mknąć ulicami śpiącego miasta.

Conker: Live & Reloaded
Akcji 21 czerwca 2005
Conker: Live & Reloaded to znacząco rozbudowana i ulepszona wersja gry Conker's Bad Fur Day, która ukazała się u schyłku popularności konsoli Nintendo 64, a w obecnej, udoskonalonej inkarnacji dostępna jest na konsolę Xbox.

Bad Day L.A.
Akcji prace wstrzymane
Humorystyczna zręcznościówka będąca parodią codziennego życia amerykanów toczonego po wydarzeniach z 11 września 2001 roku oraz dziesiątek filmów katastroficznych. Jako bezdomny bohater musimy rozprawić się z hordami wrogów, którzy opanowali ulice Los Angeles. W realizacji tego zadania pomaga mu szeroki arsenał broni.

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter
Akcji 7 marca 2006
Trzecia część cyklu taktycznych gier akcji, tworzonych w zespole Red Storm pod okiem popularnego pisarza powieści sensacyjnych - Toma Clancy’ego. Akcja tej produkcji ma miejsce w 2013 roku w Mexico City.

Need for Speed Carbon
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy. Pierwszym z nich są pojedynki w kanionie, podczas których możemy przebić się przez barierki i spaść w przepaść. Druga z nowości to możliwość stworzenia własnego teamu, którego członkowie będą nas wspomagać w niektórych wyścigach np. blokując rywali. W grze nie zabrakło cut-scenek z udziałem żywych aktorów, kilkudziesięciu licencjonowanych modeli samochodów, a także rozbudowanych opcji tuningu, gdzie dzięki specjalnemu modułowi Autosculpt możemy zmodyfikować niemal każdy element nadwozia.

Forza Motorsport (2005)
Wyścigi 3 maja 2005
Przygotowana z myślą o użytkownikach konsoli Xbox symulacyjna gra wyścigowa, za której powstanie odpowiada, będąca częścią firmy Microsoft, ekipa Turn 10 Studios. Stanowiąc swoistą odpowiedź na popularność konkurencyjnej serii Gran Turismo, Forza Motorsport oferuje imponującą liczbę ponad 200 licencjonowanych modeli aut kilkunastu różnych producentów, podzielonych na szereg klas i subklas. Każdy z dostępnych pojazdów możemy poddać gruntownemu tuningowi – nie tylko w aspekcie wizualnym, ale i technicznym. Efekty dokonanych modyfikacji oraz wszelkie odniesione uszkodzenia znajdują zaś swoje odbicie podczas jazdy dzięki specjalnemu systemowi, kalkulującemu w czasie rzeczywistym osiągi naszego samochodu. Rywalizacja toczy się na wielu zróżnicowanych trasach, wśród których znalazły się zarówno fikcyjne odcinki uliczne, jak i rzeczywiste tory wyścigowe z całego świata. Oprócz typowego trybu kariery, w grze nie zabrakło też możliwości zmierzenia się z innymi graczami w trybie online.

Medal of Honor: Airborne
Akcji prace wstrzymane
Po serii spin-offów wydanych na konsole szóstej generacji, popularna seria gier FPS powraca w swej pełnoprawnej, multiplatformowej odsłonie. Zgodnie z podtytułem gry, wydarzenia II wojny światowej obserwujemy tym razem oczami spadochroniarza Boyda Taversa, reprezentującego 82 Dywizję Powietrzno-Desantową armii USA. Ukazane w grze wydarzenia podzielone zostały na sześć kampanii, rozgrywających się w okresie 1943-45 na terenie Sycylii, Normandii, Holandii oraz Niemiec, a wybór miejsca zrzutu determinuje w pewnym stopniu nasze kolejne poczynania. Twórcy nie zapomnieli oczywiście o wiernie odwzorowanej broni z okresu II wojny, które dodatkowo możemy ulepszać, wyposażając je w ekstra uchwyt, magazynek itp. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, Airborne stworzono na silniku Unreal Engine 3, co wpłynęło pozytywnie na jakość oprawy graficznej, animacje i mimikę postaci. Całość uzupełnia zaś rozbudowany tryb multiplayer, przeznaczony do zabawy w trybie kooperacji nawet 12 osób.

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Akcji 24 października 2006
Czwarta część przebojowego cyklu trzecioosobowych skradanek skradanek firmy Ubisoft, których głównym bohaterem jest tajny agent rządowy Sam Fisher. W grze uległ on wyraźnej transformacji, przeobrażając się w gładko ogolonego złoczyńcę, odsiadującego dwudziestoletni wyrok. Wszystko to jednak efekt celowej mistyfikacji, dzięki której nasz protagonista stara się przeniknąć w szeregi groźnej siatki terrorystycznej i rozpracować ją od wewnątrz. Jak przystało na podwójnego agenta, w Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent Sam Fisher wykonuje zarówno misje związane ze swym głównym celem, jak i zadania zlecane przez terrorystów. Ich akcja osadzona została w szeregu zróżnicowanych lokacji, takich jak Azja, Afryka i Stany Zjednoczone. Część misji rozgrywana jest pod wodą czy w trakcie potężnej burzy piaskowej, a nasz protagonista zyskał wachlarz nowych ruchów, broni oraz gadżetów. W grze poszerzono też listę trybów wieloosobowych, wprowadzając m.in. klasyczny Deathmatch i Capture the Flag.

Doom 3: Resurrection of Evil
Akcji 5 października 2005
Opracowane przez studio Nerve Software pod nadzorem twórców oryginału oficjalne rozszerzenie do gry Doom 3. Fabuła dodatku kontynuuje wątki zapoczątkowane w grze podstawowej i przenosi nas ponownie do tajnej bazy badawczej na Marsie. Okazuje się, że pokonanie potężnego Cyberdemona oraz zniszczenie portalu prowadzącego do piekła nie rozwiązało wszystkich problemów korporacji UAC. Wcielając się w rolę bezimiennego komandosa, gracze muszą ponownie stawić czoła hordom demonicznych potworów i zlikwidować głównego sprawcę całego zamieszania – niejakiego Malcolma Betrugera. Poza nowym wątkiem fabularnym oraz zestawem zupełnie nowych poziomów, Doom 3: Resurrection of Evil oferuje także kilku nieznanych wcześniej przeciwników, dwie bronie (klasyczną dwururkę oraz futurystyczny Plasma Levitator), a także potężny artefakt, pozwalający m.in. na spowolnienie czasu. Dodatkowo w grze pojawiły się 4 nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej, w której teraz wziąć może udział nawet do 8 osób.

Midnight Club 3: DUB Edition Remix
Wyścigi 13 marca 2006
Midnight Club 3: DUB Edition Remix to wyścigi ze stajni Rockstar Games, firmy odpowiedzialnej m.in. za kontrowersyjną serię Grand Theft Auto. Zdaniem autorów specjalna edycja MC3 stanowi nagrodę dla wieloletnich fanów serii.

Operation Flashpoint: Elite
Akcji 28 października 2005
Operation Flashpoint: Cold War Crisis, zdobywczyni wielu prestiżowych nagród, w wersji na Xboxa. Mamy do czynienia z kampanią z oryginału, 14 nowymi misjami, a także z edytorem map.

Project: Snowblind
Akcji 23 lutego 2005
Project: Snowblind jest pierwszoosobową strzelaniną (FPS) w realiach science-fiction, za której stworzenie odpowiada ekipa deweloperska studia Crystal Dynamics. Tło fabularne kampanii głównej stanowi wojna domowa w Chinach, a gracz wciela się w jednego z futurystycznych super-żołnierzy biorących udział w tym konflikcie. Poza trybem rozgrywki solowej twórcy przewidzieli możliwość potyczek multiplayer z udziałem maksymalnie 16 uczestników.

Painkiller: Hell Wars
Akcji 25 lipca 2006
Dynamiczna strzelanina FPP opracowana przez polskie studio People Can Fly. Gracze wcielają się w Daniela Garnera, przed którym po śmierci postawiono zadanie powstrzymania piekielnych hord dowodzonych przez samego Lucyfera. Opowiedziana w grze historia ma liniowy przebieg, a kampania fabularna została podzielona na pięć rozdziałów, na które składa się kilkanaście zróżnicowanych poziomów. Rozgrywka polega przede wszystkim na eliminacji całych tabunów przeciwników, wśród których pojawiają się zarówno mniej lub bardziej potężne kreatury występujące w ilościach hurtowych, jak i znacznie potężniejsi bossowie. Na szczęście prowadzony do boju heros nie jest bezbronny – w starciach wykorzystuje wymyślny arsenał pokroju klasycznych strzelb i wyrzutni rakiet, kultowej kołkownicy czy tak zwanego Shuriken-do Guna. Painkiller cechuje się wysokiej jakości oprawą graficzną – produkcja robi użytek z technologii Havok 2 odpowiadającej za fizykę obiektów.