Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Kylotonn

Firma producent

Kylotonn jest studiem deweloperskim założonym w 2002 roku przez Romana Vincenta. Firma koncentruje się na tworzeniu gier przeznaczonych na komputery osobiste i konsole stacjonarne, a przez lata jej dzieła zasiliły przede wszystkim katalogi strzelanin FPP, gier akcji oraz wyścigowych.

Historia

Studio Kylotonn zostało założone w 2002 roku przez Romana Vincenta; pierwsze dzieło nowo powstałej firmy ujrzało światło dzienne trzy lata później. Wydany w 2005 roku Bet on Soldier: Krwawy Sport to oryginalna strzelanina FPP, w której gracze brali udział w brutalnym telwizyjnym show. Na tle innych gier tego typu produkcję wyróżniał system hazardowy, pozwalający na obstawianie wyników kolejnych walk. Tytuł spotkał się z na tyle ciepłym przyjęciem ze strony graczy, że w ciągu kolejnego roku studio wydało dwa rozszerzeniaBet on Soldier: Blood of Sahara oraz Bet on Soldier: Black-out Saigon. 2006 rok to również moment, kiedy Vincent połączył siły z Yannem Tambellinim – byłym członkiem zespołu 4X Studio, który dostarczył popularne Iron Storm.

Na owoce tej współpracy nie trzeba było długo czekać. Rok 2007 przyniósł premierę Speedball 2: Tournament – oryginalnej hybrydy gry akcji i sportowej, będącej swoistą wariacją na temat piłki ręcznej czy footballu amerykańskiego. Kolejne dwa lata upłynęły deweloperom na pracy nad Little Folk of Faery, czyli nietypowej symulacji życia w fantastycznym świecie, wydanej na komputerach osobistych w 2009 roku.

W 2011 roku do sprzedaży trafiło The Cursed Crusade – trzecioosobowa gra akcji osadzona w XII-wiecznej Europie. Produkcja nie spotkała się ze szczególnie ciepłym przyjęciem ze strony graczy i recenzentów, zatem nie odniosła większego sukcesu komercyjnego. W latach 2011-2013 autorzy skoncentrowali się natomiast na rozwoju Hunter's Trophy – pierwszoosobowych symulacji myśliwskich, w których gracze mogli próbować swoich sił w polowaniach na dziką zwierzynę zamieszkującą rozmaite zakątki świata (od Europy, po Amerykę i Australię).

Rok 2013 natomiast upłynął dla Kylotonn pod znakiem Truck Racera – dynamicznej gry wyścigowej skoncentrowanej na zmaganiach kilkunastotonowych ciężarówek. Jedną z cech charakterystycznych gry był realistyczny model uszkodzeń. W ten sposób firma obrała nową ścieżkę rozwoju, którą miała podążać przez kolejne lata. W 2014 na konsole stacjonarne i komputery osobiste trafił Motorcycle Club, czyli zręcznościowe wyścigi, gdzie – zgodnie z tytułem – gracz stawał na czele klubu motocyklowego.

Wydawcą gry była firma BigBen Interactive, która niedługo później złożyła w ręce deweloperów rozwój serii WRC. Efektem tej decyzji były WRC 5 i WRC 6, wydane kolejno w 2015 i 2016 roku. W 2017 roku ekipa dostarczyła czwartą odsłonę cyklu FlatOut, o podtytule Total Insanity. Zespół mógł się pochwalić dobrze wykonaną pracą – tytuł stanowił swego rodzaju odrodzenie popularnej niegdyś serii, której trzecia część, opracowana przez Team6 Game Studios, nie sprostała wymaganiom fanów.