Wyszukiwarka gier
Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 8 maja 2018

RPG, Fantasy, Turowe, Widok izometryczny, Crowdfunding, Statki, Indie, Klasyczne RPG, Xbox Game Pass Ultimate, Romanse, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium

Kontynuacja klasycznej, izometrycznej gry RPG opracowanej przez zespół Obsidian Entertainment w 2015 roku. Opowiedziana w grze historia kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej odsłonie cyklu – Eothas, czyli bóg światła i odrodzenia, powraca do życia, wcielając się w posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty warownią. Pomimo że twierdza zostaje zniszczona, bohater uchodzi z życiem.

8.8

GRYOnline

8.6

Gracze

8.8

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Pillars of Eternity II: Deadfire na PC, PS4 itd. to kontynuacja udanej gry RPG Pillars of Eternity z 2015 roku. Za produkcję odpowiedzialne jest studio Obsidian Entertainment – jeden z najbardziej znanych specjalistów od gier fabularnych. Założona w 2003 roku firma, zatrudniająca na początku działalności przede wszystkim byłych pracowników Black Isle Studios, ma na koncie takie tytuły jak Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas czy też South Park: Kijek Prawdy. Firma współtworzyła także m.in. Armored Warfare, będące konkurencją dla popularnej gry free-to-play World of Tanks.

Fabuła

Akcja toczy się kilka lat po wydarzeniach z „jedynki” i bezpośrednio je kontynuuje. Uznany za martwego Eothas, bóg światła i odrodzenia, powraca do życia i wciela się w gigantyczny posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty – zwanego Widzącym – warownią Caed Nua. Niszczy to twierdzę, ale dzięki interwencji innych bóstw bohaterowi udaje się ujść z życiem. By spłacić dług i ocalić swą duszę, Widzący musi poszukać odpowiedzi na pytania, które mogą zaburzyć dotychczasową równowagę między światami bogów i śmiertelników. Oczywiście droga do tego celu wiedzie poprzez konfrontację z Eothasem, a pościg za nim wiedzie bohatera i jego towarzyszy aż na kraniec świata…

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 8 maja 2018Polskie napisy

Xbox One

Xbox One 28 stycznia 2020Polskie napisy

Nintendo Switch

Nintendo Switch AnulowanaPolskie napisy

PlayStation 4

PlayStation 4 28 stycznia 2020Polskie napisy

Producent: Obsidian Entertainment / Red Cerberus (PS4) / Red Cerberus (XONE) / Red Cerberus (Switch)

Wydawca: Versus Evil

Polski Wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

2GRY

Gry z serii Pillars of Eternity

Pillars of Eternity to seria gier RPG w rzucie izometrycznym, mocno nawiązująca do takich klasyków gatunku jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Gracz przemierza autorski świat fantasy, dowodząc drużyną barwnych postaci. Na czele kompanii stoi protagonista, którego cechy można dowolnie dostosować na początku zabawy. Bogaty w opisy i historie, starannie wykreowany świat oferuje całe szeregi opcji dialogowych i możliwości interakcji z postaciami niezależnymi. Nie zabrakło też oczywiście walk, które toczone są w czasie rzeczywistym (z opcją aktywnej pauzy). W miarę wykonywania kolejnych zadań nasza drużyna rośnie w siłę, ucząc się nowych umiejętności i zdobywając coraz lepszy sprzęt.

Gry z serii Pillars of Eternity

Publicystyka

9.5
świetna

Recenzja GRYOnline

Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire łączy klasyczny rozmach Baldur’s Gate 2 i swobodę eksploracji rodem z Fallouta, oferując graczowi nowoczesną, niejednoznaczną opowieść z rewelacyjną drużyną. W zasadzie wszystko zrobiono tu lepiej niż poprzednim razem. Panie, panowie – oto nowy czempion wśród klasycznych gier RPG.

Recenzja gry Pillars of Eternity 2 – RPG na miarę Baldur's Gate 2
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
8 maja 2018
Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 17 sierpnia 2018

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

W poradniku do Pillars of Eternity 2 znajdziesz wszystko co najważniejsze do ukończenia gry m.in. solucję zawierającą wszystkie zadania główne i poboczne, opis wszystkich klas, porady dotyczące walki czy rozwoju postaci i wiele więcej.

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
Opinie

13 czerwca 2025

„Mniej mnie obchodzi, jak duża będzie moja następna gra, o ile mój zespół czuje radość z pracy” - rozmawiamy z Joshem Sawyerem

„Cenię trudne wybory i słodko-gorzkie zakończenia,” powiedział Josh Sawyer, gdy spotkaliśmy się na Digital Dragons. Z współtwórcą kultowego Fallout New Vegas porozmawialiśmy o RPG, planach na Pillars of Eternity 3 oraz o niewesołej kondycji branży.

„Mniej mnie obchodzi, jak duża będzie moja następna gra, o ile mój zespół czuje radość z pracy” - rozmawiamy z Joshem Sawyerem
„Mniej mnie obchodzi, jak duża będzie moja następna gra, o ile mój zespół czuje radość z pracy” - rozmawiamy z Joshem Sawyerem
Opinie

4 kwietnia 2025

Najlepsze gry cRPG ostatniej dekady. Top 12 klasycznych gier fabularnych

Klasyczne gry fabularne wcale nie odeszły; gracze wciąż łakną rozbudowanego systemu rozwoju postaci i bogatej warstwy narracyjnej. Jeśli i Wy jesteście w tym gronie, zapraszamy na przegląd 12 najlepszych klasycznych gier RPG ostatnich 10 lat.

Najlepsze gry cRPG ostatniej dekady. Top 12 klasycznych gier fabularnych
Najlepsze gry cRPG ostatniej dekady. Top 12 klasycznych gier fabularnych
Opinie

30 maja 2021

Niezłe gry RPG, w których kontynuacje raczej nie zagramy

Wiele gier czy serii RPG zasługiwało na porządne kontynuacje, a od lat kurzy się na półce z marnymi perspektywami na przyszłość. Oto smutne przypomnienie świetnych produkcji tego typu, na których sequele raczej się nie zanosi.

Niezłe gry RPG, w których kontynuacje raczej nie zagramy
Niezłe gry RPG, w których kontynuacje raczej nie zagramy
Opinie

7 czerwca 2019

Dokąd zmierzają gry RPG – przyszłość to Wiedźmin, Pillarsy czy historyczne RPG?

Wiedźmin 3 króluje wśród RPG, Bioware tworzy loot shootery, seria Assassin’s Creed stara się przypodobać fanom gier fabularnych, a w tym czasie ci sami fani zastanawiają się, dokąd to wszystko zmierza. Postanowiliśmy podyskutować na ten temat z ekspertem.

Dokąd zmierzają gry RPG – przyszłość to Wiedźmin, Pillarsy czy historyczne RPG?
Dokąd zmierzają gry RPG – przyszłość to Wiedźmin, Pillarsy czy historyczne RPG?
Opinie

7 stycznia 2019

Pecety w opałach. Czy granie na komputerach jest już w kryzysie?

Jedno nieudane dwanaście miesięcy to może za wcześnie, by mówić o kryzysie interaktywnej rozrywki na PC, ale w 2018 roku kilka zjawisk sprawiło, że zaczęliśmy martwić się o granie na komputerach osobistych.

Pecety w opałach. Czy granie na komputerach jest już w kryzysie?
Pecety w opałach. Czy granie na komputerach jest już w kryzysie?

Wiadomości

Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór

Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór

Podczas rozmowy z naszym redaktorem na imprezie Digital Dragons Josh Sawyer opowiedział o tym, z jakich elementów Pillars of Eternity 2 jest dumny, a jakich żałuje.

gry

Adrian Werner

14 czerwca 2025 10:03

Legenda RPG potwierdza: to był największy błąd kontynuacji kultowego Pillars of Eternity. Baldur’s Gate 3 wskazane jako wzór
Gracze nie chcą „głupich RPG". Baldur's Gate 3 zmieniło sposób, w jaki patrzymy na gry, twierdzi założyciel New Blood Interactive

Gracze nie chcą „głupich RPG". Baldur's Gate 3 zmieniło sposób, w jaki patrzymy na gry, twierdzi założyciel New Blood Interactive

Dave Oshry z New Blood Interactive uważa, że „żyjemy w świecie po Baldur’s Gate 3”, w którym wydawcy powinni zdawać sobie sprawę, że gracze nie chcą „spłyconych RPG”.

gry

Jakub Błażewicz

21 kwietnia 2025 14:32

Gracze nie chcą „głupich RPG". Baldur's Gate 3 zmieniło sposób, w jaki patrzymy na gry, twierdzi założyciel New Blood Interactive
Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie

Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie

Josh Sawyer zapewnia, że wiele osób w studiu Obsidian Entertainment wciąż chce stworzyć Pillars of Eternity w stylu Fallout Tactics, ale jest jeden problem.

gry

Jakub Błażewicz

24 lutego 2025 12:26

Strategia w świecie RPG-a Pillars of Eternity to coś, czego chce wielu deweloperów w Obsidianie. Josh Sawyer mówi, co stoi na przeszkodzie
Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry

Josh Sawyer przerwał długi okres milczenia i opublikował kilka screenów z prac nad papierową wersją RPG Pillars of Eternity.

gry

Michał Harat

16 stycznia 2025 18:34

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry
Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer

Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer

Reżyser Fallout: New Vegas nie wyklucza powrotu do Pillars of Eternity, ale chętniej zająłby się czymś zupełnie nowym.

gry

Jakub Błażewicz

26 listopada 2024 13:48

Od Pillars of Eternity 3 wolałby stworzyć zupełnie nową markę. „Zobaczymy, dokąd zaprowadzi mnie przyszłość”, mówi Josh Sawyer
„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3

„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3

Sukces Baldur's Gate 3 ożywił fanów RPG, ale uświadomił też twórcy z Obsidian Entertainment - Joshowi Sawyerowi - że chyba nie powinien odpowiadać za ewentualne Pillars of Eternity 3.

gry

Jakub Błażewicz

13 sierpnia 2024 12:20

„Nie nadążam za tym i trudno mi to zrozumieć”. Reżyser Pillars of Eternity stwierdził ze smutkiem, że nie byłby w stanie powtórzyć sukcesu Baldur's Gate 3
Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian

Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.

gry

Kamil Kleszyk

31 stycznia 2024 10:52

Pillarsy lepsze dzięki Baldur's Gate 3? Josh Sawyer chętnie zapożyczyłby kilka mechanik z hitu Larian
Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń

Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń

Czy trzecia część Pillars of Eternity powstanie? Być może pieniądze od Microsoftu pomogą przy pracach nad grą, a dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3 wzrośnie zainteresowanie nią wśród graczy.

gry

Zuzanna Domeradzka

2 października 2023 15:49

Sukces Baldur's Gate 3 pomoże Pillars of Eternity? Twórca popularnego RPG nie ma złudzeń
„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity

„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity

Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity, po latach wspomina prace nad serią, która mimo pewnych wad, obrosła niemałym kultem. „To było bardzo dziwne doświadczenie, ale nadal jestem dumny z tych gier”.

gry

Jakub Tarchała

24 kwietnia 2023 12:18

„Czułem się, jakbym robił słabszą grę, by przypodobać się odbiorcom” - Josh Sawyer szczerze o pracy nad Pillars of Eternity
W RPG liczy się przygoda, a twórcy chcą ze mnie zrobić managera

W RPG liczy się przygoda, a twórcy chcą ze mnie zrobić managera

Nie ma jak w domu, prawda? To podejście przeniknęło też do gier RPG. Większość współczesnych przedstawicieli gatunku zapewnia naszym bohaterom tę czy inną formę schronienia. Problem w tym, że te „domy” stały się obciążeniem dla rozgrywki.

opinie

Hubert Sosnowski

17 stycznia 2023 18:10

W RPG liczy się przygoda, a twórcy chcą ze mnie zrobić managera

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Pillars of Eternity II: Deadfire.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Pillars of Eternity II: Deadfire:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100T 2.5 GHz / AMD Phenom II X3 B73 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 9600 GT / Radeon HD 4850 lub lepsza, 45 GB HDD, Windows Vista 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD Phenom II X6 1100T 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 45 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Dodatki

Lista dodatków do gry Pillars of Eternity II: Deadfire:

Pillars of Eternity II: Deadfire - The Forgotten Sanctum

Pillars of Eternity II: Deadfire - The Forgotten Sanctum

PC

Dodatek

13 grudnia 2018

RPG

Trzecie DLC do gry Pillars of Eternity II: Deadfire. W dodatku zatytułowanym The Forgotten Sanctum zadaniem graczy jest odkrycie prastarych sekretów; mogą tego dokonać, zarówno pomagając najpotężniejszym magom Eory, jak i opowiadając się przeciwko nim.

6.5

GRYOnline

7.8

Gracze

Pillars of Eternity II: Deadfire - The Forgotten Sanctum
Pillars of Eternity II: Deadfire - Seeker, Slayer, Survivor

Pillars of Eternity II: Deadfire - Seeker, Slayer, Survivor

PC

Dodatek

25 września 2018

RPG

Drugie DLC do gry Pillars of Eternity II: Deadfire. W Seeker, Slayer, Survivor bohaterowie trafiają na wyspę, gdzie są poddawani rozmaitym próbom testującym ich zdolności bojowe. Wszystko po to, by wydrzeć starożytne relikty z rąk najsilniejszych wojowników Eory.

6.0

GRYOnline

7.1

Gracze

Pillars of Eternity II: Deadfire - Seeker, Slayer, Survivor
Pillars of Eternity II: Deadfire - Beast Of Winter

Pillars of Eternity II: Deadfire - Beast Of Winter

PC

Dodatek

2 sierpnia 2018

RPG

Pierwsze rozszerzenie do gry Pillars of Eternity II: Deadfire, stworzone przez studio Obsidian Entertainment. Add-on zabiera nas w podróż na tajemniczą mroźną wyspę, a naszym zadaniem jest poznanie sekretu skrywanego przez czcicieli złowrogiego boga Rymrganda.

7.7

GRYOnline

7.1

OpenCritic

8.0

Gracze

Pillars of Eternity II: Deadfire - Beast Of Winter

Małe dodatki

Lista małych dodatków do gry Pillars of Eternity II: Deadfire:

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.8

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.6

Ocena Graczy

Średnia z 760 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 14062 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.9

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 88 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.5
Hubert Sosnowski
PC

Hubert Sosnowski

Recenzent GRYOnline.pl

2018.05.08

Król powrócił. Pillars of Eternity 2: Deadfire jest dla RPG tym, czym Wiedźmin 3 dla action RPG. PoE łączy rozmach Baldur’s Gate 2 i swobodę eksploracji Fallouta, serwując przy tym nowoczesną i niejednoznaczną opowieść.

7.0
PC

MarcinB323

Ekspert

2024.03.14

14-03-24. Gra podobna do pierwszej części jednak moim zdaniem słabsza. Watek z bogami czytaniem dusz i ogólnie cały świat trochę mało wciąga. Za dużo całego tego rozpatrywania o bogach a za mało skupienia na ludziach. Małe plansz bardzo ładne ale strasznie małe. Pływanie samo w sobie takie sobie. Walka nie porywa mimo iż walczyłem bez tur czułem jakbym je miał. Ogólnie dobry rpg ale trochę rozwleczony przez podróże po wyspach.

8.5
Bigos-86
PC

Bigos-86

Ekspert

2022.09.03

Ta gra była ma szczycie mojej kupki wstydu przez wiele lat. Podobnie zresztą jak pierwsza część przez długi okres. To o tyle ciekawe, że uwielbiam izometryczne rpg, jak seria Baldur's Gate, Fallout czy Icewind Dale. Oba tytuły kupiłem też na premierę. Jedynkę z dodatkami przeszedem po kilku msc (mialem wtedy mało czasu na granie) i mimo paru niedoskonałości uznaję ją za świetną grę gę, duchowego spadkobiercę serii BG. Dwójka jest pod każdym względem bardziej rozbudowana, dłuższa i ładniejsza. Ma większe możliwości rozwoju, więcej różnorodnej broni czy więcej opcji konfiguracji drużyny. No i ma się własny statek, są bitwy morskie, abordaże. I to wszystko super, ale... nie do końca mój klimat. Twórcy postawili na klimaty pirackie, kolonializm i wykorzystywanie rdzennej ludności. Tło fabuły jest dojrzałe i porusza ważne tematy, i za o plus, ale ogółem bardziej komfortowo czyje się w klimatach średniowiecza/fantasy. No i główny wątek polegający na gonieniu wielkiego konstruktu w którego "wszedł" zbuntowany bóg. Gra jest naprawdę dobra i bawiłem się przy niej bardzo fajnie, niemniej miałem też przy niej "efekt niewciągnięcia" ;) polega ona na tym, że jak już grę włączę, to gram długo i bawię się dobrze. Ale jak tylko ją wyłączam, to mam o niej mieszane uczucia i musze się trochę do niej niejako trochę przymuszać, często stosując motywację, których używanie w grach nie świadczy o nich dobrze (np. "jak już zacząłem, to muszę skończyć", "nie mogę znów jej zostawić, szkoda czasu który w nią włożyłem"). Nie wiem dlaczego tak jest. Wina może być częściowo po mojej stronie, bo jestem już bardzo doświadczonym graczem, zacząłem grać jakies 27 lat temu i ciężko mi znaleźć grę, która będzie miała elementy, które mnie jakoś zaskoczą czy zainteresują, bo "to wszystko już było". No i mam teraz po prostu mniej czasu - kiedyś uwielbiałem gry 100h+, teraz najbardziej lubie takie na 10-15h. Ale mimo ogólnego znużenia grami, są jeszcze na rynku takie, które mnie bardzo wciągają (disco elysium, god of war itp.) więc nie mogę winą za ten efekt obarczać tylko siebie. To też wina twórców gry, którzy stworzyli świat realistyczny i rozbudowany ale jednocześnie trochę nieinteresujący - nie czuje się potrzeby, żeby go eksplorować wzdłuż i wszerz. No i jak wspominałem - fabuła nie powala. Ale podsumowując gra się dobrze. Gdyby miała te wszystkie rozwiązania i pomysły ale została osadzona w ciekawszym, bardziej kanonicznym świecie, jak to miało miejsce w jedynce (medival fantasy) nie tylko osiągnęłaby dużo większy sukces komercyjny ale i byłaby po prostu ciekawsza. No i ocenę miałaby co najmniej o jeden punkt wyższą. A tak bardzo dobre 8+.

9.0
PC

Legalizex

Ekspert

2021.08.24

Ta gra to przykład na to jak się powinno robić sequele gier. Niby to samo, a jednak wszystko ulepszone. Walka (którą i tak nieszczególnie lubię bo izometryczne real-time z pauzą to nie moje klimaty) ma dużo lepszy feeling i przede wszystkim postacie już się nie blokują nawzajem. W pierwszej części co chwila ktoś blokował komuś drogę i postać stała w miejscu jak debil. Grafika znacznie piękniejsza, więcej detali widocznych z bliska, niektóre walki czy bossowie są bardzo efektowne. W grze jest sporo wymagających walk z bossami (w pierwszej części jakimkolwiek wyzwaniem były tylko adrowy smok i ten smok z białej marchii). Szczególnie w DLC Beast of Winter i Forgotten Sanctum walki z bossami były dla mnie bardzo trudne. W grze są jeszcze dodane przez DLC niesamowicie silne megabossy, które nawet przy wymaksowanym party mają czerwony znacznik że przewyższają cię znacznie poziomem, nawet się nie zabierałem za walkę z nimi bo aż taki dobry w tej grze nie jestem. No i najważniejsze, importowanie save z 1 części wnosi do gry naprawdę sporo drobnych zmian uwzględniających twoje wybory, często też w dialogach są dodatkowe kwestie dialogowe które wynikają z podjętych wyborów. Towarzysze świetni, podobał mi się też ten pomysł "sidekicków", czyli mniej rozwiniętych towarzyszy, którzy jednak urozmaicali party. Pozbyto się takich nudziarzy zanudzających cię w dialogach mistycznymi rzeczami jak Niezłomny i Zrozpaczona Matka, a zostawiono fajne postacie jak Eder czy Aloth którzy nigdy mojego party nie opuszczają. Wydaje mi się że gra ma porównywalną długość jak poprzednie część, jeśli zliczyć cały content, ale główny wątek jest śmiesznis krótki. Te misje główne łącznid trwały może z 2 godziny. Cała reszta to zadania poboczne, zbieranie reputacji z frakcjami. Grę bardzo polecam i żałuję że nie będzie jej kontynuacji (a przynajmniej nie w najbliższym czasie).

8.5
T20
PC

T20

Ekspert

2018.06.11

Gra bardzo podobna do jedynki pod względem poziomu fabuły, towarzyszy i questów pobocznych, a w sumie szkoda, bo liczyłam na jakieś większe zmiany w tym zakresie. Ciągle czuć tutaj niedosyt podczas interakcji z przyjaciółmi, którzy po określonej ilości dialogów praktycznie milkną na resztę gry, co jest dość smutne zważywszy, że dodane zostały romanse.Jedynymi prawdziwymi ziomkami mogę nazwać Edera i Serafena, którzy wypadli bardzo pozytywnie i bardzo "żywo" na tle innych postaci.Pozytywnie zaskoczyła mnie oprawa graficzna i dźwiękowa, no ale niestety na dość spory minus leci znów zbyt łatwa walka. Pod koniec gry będąc magiem, moje zaklęcia z ostatniego drzewka potrafiły siać chaos i zniszczenie nawet bardzo trudnym przeciwnikom,a dodając jeszcze do drużyny Alotha to już w ogóle apokalipsa.Szkoda też że został dodany ten cały system reputacji, który swoją drogą jest strasznie dziwny. Ogólnie biłam wszystko co się rusza...w jednej chwili pomagałam jednym, aby za chwile ich zdradzić i pomagać tym drugim. Po jakimś czasie konsekwencje są takie, że rozmawiając z kimś mam w nawiasie czy lubię daną frakcję czy nie, co wychodziło cały czas pozytywnie, bo nabić sobie punkty na plus jest bardzo łatwo. Dodam jeszcze, że pomimo nowej łatki nie naprawili relacji z Alothem i Pellaginą, bo tych dwoje zostaje cały czas na poziomie zero bez względu czy podoba im się postępowanie bohatera czy nie.Grę oceniam pozytywnie, bo świetnie się bawiłam, ale myślę że tak jak w poprzedniej części nie czułam aby mi urwało tyłek. Czekam na DLC :)

9.0
Krzysztof Mysiak
PC

Krzysztof Mysiak

GRYOnline.pl Team

2018.05.08

Deadfire to sequel totalny – większy, ładniejszy, praktycznie pod każdym względem lepszy niż pierwsze Pillars of Eternity. Uwypuklona rola członków drużyny, więcej dróg do celu (tak w poszczególnych zadaniach, jak i fabule jako całości), interesujący statek w miejsce nudnawej twierdzy z „jedynki”, rozszerzona mechanika rozwoju postaci z większą liczbą niebojowych umiejętności… Długo by wymieniać usprawnienia. Co zaś najważniejsze, metafizyczna głębia PoE nic nie straciła na przeprowadzce w tropiki. Szkoda tylko, że Obsidian dalej ma problem z bugami, optymalizacją i chaosem podczas walk.

10
Przemysław Dygas
PC

Przemysław Dygas

GRYOnline.pl Team

2025.10.15

9.0
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2022.11.14

10
Cainoor
PC

Cainoor

Ekspert

2021.12.25

8.5
Radosław Wasik
PC

Radosław Wasik

GRYOnline.pl Team

2018.12.06

8.5
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2018.11.12

8.5
Sir klesk
PC

Sir klesk

Ekspert

2018.09.28

8.5
MadtPL
PC

MadtPL

Ekspert

2018.07.22

Ocena STEAM

8.8

Bardzo pozytywne (14 062)

[title]

Główne zalety gry

  • Budowanie świata i lore: Wiele osób chwaliło bogaty świat gry i głęboką lore, niektórzy opisując ją jako "arcydzieło", które wciąga graczy w uniwersum Eory.
  • Rozwój postaci: Gra oferuje dobrze zdubbingowane postacie oraz znaczące wybory, które wpływają na fabułę i rozgrywkę, wzbogacając doświadczenie RPG.
  • Ulepszony system walki: Wprowadzenie trybu walki turowej, a także poprawy w systemie walki w czasie rzeczywistym, spotkało się z pozytywnym odbiorem, sprawiając, że bitwy wydają się mniej chaotyczne i bardziej strategiczne.
  • Wartość powtórnej gry: Gra oferuje znaczną wartość powtórnej gry dzięki różnorodnym opcjom postaci, wyborowi klas dla nowych członków drużyny oraz zróżnicowanym zadaniom pobocznym.
  • Grafika i jakość produkcji: Użytkownicy zauważyli poprawę grafiki i ogólnej jakości produkcji w porównaniu do pierwszej części serii.

Główne wady gry

  • Błędy łamiące zadania: Kilku graczy zgłosiło występowanie błędów łamiących zadania, które utrudniały im ukończenie misji, co znacząco wpłynęło na ich ogólne doświadczenie.
  • Rozczarowujące zakończenie: Wiele osób uważało, że zakończenie gry jest niezadowalające i podważa podróż gracza, prowadząc do poczucia bezsensowności ich wyborów.
  • Nudna fabuła i postacie: Niektórzy gracze uznali główną fabułę i postacie za mało angażujące, co prowadziło do nudy podczas rozgrywki.
  • Problemy z optymalizacją: Pojawiły się doniesienia o zauważalnych problemach z optymalizacją, które wpływały na wydajność, co obniżało ogólne wrażenia z gry.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej angażujące opowiadanie: Niektórzy gracze pragnęli bardziej stopniowego wprowadzenia do lore, zamiast dużej dawki informacji na początku, wskazując na preferencję dla opowiadania, które rozwija się bardziej naturalnie w trakcie gry.
  • Immersja i atmosfera: Część recenzji wskazywała, że świat czasami wydawał się bez życia, zbyt wieloma powtarzalnymi zadaniami i ekranami ładowania, sugerując potrzebę bardziej immersyjnych elementów rozgrywki.
  • Dostępność dla nowych graczy: Krytykowano złożoność gry oraz krzywą uczenia się dla początkujących, szczególnie w kontekście mechaniki walki i ogólnych systemów rozgrywki.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "Pillars of Eternity II: Deadfire" jest uważana za mocną kontynuację z wieloma ulepszeniami, ale również spotyka się z krytyką za problemy techniczne i niedociągnięcia narracyjne.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.9

98% rekomendacji (88)

Opecritic
4,5 / 5

Tom's Guide

Marshall Honorof

Tom's Guide
8 / 10

Metro GameCentral

Metro GameCentral

Eurogamer

Robert Purchese

Eurogamer
9 / 10

God is a Geek

Gary Bailey

God is a Geek
8,5 / 10

IGN

IGN

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-03-31
16:55

Cordite Generał

lata leca, a to wciaz jedna z najlepszych gier tego typu. "nowoczesne" produkcje z miliardowymi budzetami pokroju nowego pseudo Baldura nie maja nawet startu do tej perelki. gdyby zrezygnowali z motywu swiata piratow, kolonializmu i poszli calkowicie w oklepane fantasy to pewnie gra zarobilaby znacznie wiecej i juz bysmy mieli kontynuacje. skok jakosciowy pomiedzy POE1 i POE2 jest kolosalny wiec az milo pomyslec nad kazda kolejna czescia jesli kiedykolwiek wyjdzie.

Komentarz: Cordite
2024-03-31
16:58

zanonimizowany1398480 Chorąży

Wspaniała giera. 9/10

Komentarz: zanonimizowany1398480
2024-04-24
17:46

poezjusz Legionista

NA XOne ten tytuł jest niegrywalny ze wzgledu na czasy wczytywania, mimo ze ja mam bardzo dużo cierpliwości, no po prostu sie nie da. Otwierasz statek czy cokolwiek i czekasz minute, przejdziesz 5 metrow otwierasz drzwi i znowu to samo. Początek gry da się grać, ale później to już niestety nie bardzo. Gdyby nie to, to pewnie fajna gra.

Komentarz: poezjusz
2024-09-07
23:34

adasco Legionista

👍

Cos pięknego! 9/10

Komentarz: adasco
2024-09-07
23:35

Admin Senator

Admin

Pillars of Eternity II: Deadfire - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl