Data wydania: 8 maja 2018
Kontynuacja klasycznej, izometrycznej gry RPG opracowanej przez zespół Obsidian Entertainment w 2015 roku. Opowiedziana w grze historia kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej odsłonie cyklu – Eothas, czyli bóg światła i odrodzenia, powraca do życia, wcielając się w posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty warownią. Pomimo że twierdza zostaje zniszczona, bohater uchodzi z życiem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Pillars of Eternity II: Deadfire na PC, PS4 itd. to kontynuacja udanej gry RPG Pillars of Eternity z 2015 roku. Za produkcję odpowiedzialne jest studio Obsidian Entertainment – jeden z najbardziej znanych specjalistów od gier fabularnych. Założona w 2003 roku firma, zatrudniająca na początku działalności przede wszystkim byłych pracowników Black Isle Studios, ma na koncie takie tytuły jak Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas czy też South Park: Kijek Prawdy. Firma współtworzyła także m.in. Armored Warfare, będące konkurencją dla popularnej gry free-to-play World of Tanks.
Akcja toczy się kilka lat po wydarzeniach z „jedynki” i bezpośrednio je kontynuuje. Uznany za martwego Eothas, bóg światła i odrodzenia, powraca do życia i wciela się w gigantyczny posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty – zwanego Widzącym – warownią Caed Nua. Niszczy to twierdzę, ale dzięki interwencji innych bóstw bohaterowi udaje się ujść z życiem. By spłacić dług i ocalić swą duszę, Widzący musi poszukać odpowiedzi na pytania, które mogą zaburzyć dotychczasową równowagę między światami bogów i śmiertelników. Oczywiście droga do tego celu wiedzie poprzez konfrontację z Eothasem, a pościg za nim wiedzie bohatera i jego towarzyszy aż na kraniec świata…
Co istotne, wybory dokonane w pierwszej części gry mają znaczenie w Pillars of Eternity II: Deadfire, gdyż można przenieść z niej zapisany stan gry. Ponadto w przygodzie biorą udział zarówno starzy znajomi (Edér, Aloth, Pallegina), jak i zupełnie nowi, nieznani dotąd towarzysze.
Pillars of Eternity II: Deadfire to klasyczna gra RPG w rzucie izometrycznym, z drużynową walką toczoną w czasie rzeczywistym. Akcja „dwójki” rozgrywa się na leżącym daleko na wschodzie tytułowym Archipelagu Martwego Ognia. Składający się z wielu niewielkich wysp rejon zmusza gracza do przemieszczania się szlakami nie tylko lądowymi, ale też wodnymi. Obecność tych drugich sprawia, że Widzący dysponuje własnym statkiem, którego ulepszanie i zarządzanie stanowi istotny składnik rozgrywki (to swoiste zastępstwo dla twierdzy z pierwszego Pillars of Eternity).
Świat jest duży i otwarty na eksplorację, a poszczególne lokacje kryją wiele tajemnic i problemów. Oprócz poszukiwania Eothasa możemy między innymi ingerować w relacje między frakcjami, które walczą o wpływy na Archipelagu (lokalne plemiona, kompanie handlowe, piraci). Dostępna jest też opcja badania nieznanych wysp, zdobywania skarbów tudzież polowania na piratów (można toczyć bitwy morskie, zrealizowane w formie turowej paragrafówki).
W ogólnym zarysie mechanika rozgrywki jest bardzo zbliżona do tej z „jedynki”, ale nie zabrakło w niej dużych zmian i usprawnień. Drużyna skurczyła się z sześciu postaci do pięciu, a system rozwoju bohaterów rozszerzono o dwuklasowość, podklasy i nowe umiejętności niebojowe – takie jak obrotność, wnikliwość czy znajomość historii – które często znajdują zastosowanie podczas konwersacji. Ponadto znacznie więcej zadań i lokacji zaprojektowano w taki sposób, by każdy problem dało się rozwiązać na wiele sposobów (np. przekraść się obok przeciwników albo zażegnać konflikt na drodze dyplomacji).
Pillars of Eternity II: Deadfire na PC, PS4 itd. doczekało się pewnych zmian technicznych, których skutkiem jest grafika zauważalnie ładniejsza niż w pierwszej części. Deweloperzy ze studia Obsidian Entertainment wprowadzili np. system dynamicznie zmieniającej się pogody, udoskonalono także oświetlenie, upiększono efekty postprocesowe i wsączono więcej życia w wirtualny świat (więcej animacji, ruchomych elementów otoczenia etc.). Podobnie rzecz ma się z warstwą dźwiękową. Wszystkie kwestie dialogowe zostały nagrane z udziałem aktorów, a ścieżka dźwiękowa jest bogatsza i bardziej urozmaicona niż w „jedynce”.
Pillars of Eternity II: Deadfire zostało sfinansowane podczas zbiórki pieniędzy w serwisie Fig.co. Deweloperzy poprosili fanów o 1,1 miliona dolarów. Cel ten udało się osiągnąć w niecałą dobę od rozpoczęcia akcji, a licznik pieniędzy ostatecznie zatrzymał się na 4,4 mln dolarów.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 8 maja 2018Polskie napisy
Xbox One 28 stycznia 2020Polskie napisy
Nintendo Switch AnulowanaPolskie napisy
PlayStation 4 28 stycznia 2020Polskie napisy
Producent: Obsidian Entertainment / Red Cerberus (PS4) / Red Cerberus (XONE) / Red Cerberus (Switch)
Wydawca: Versus Evil
Polski Wydawca: Cenega S.A.
Gry podobne:
2GRY
Pillars of Eternity to seria gier RPG w rzucie izometrycznym, mocno nawiązująca do takich klasyków gatunku jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Gracz przemierza autorski świat fantasy, dowodząc drużyną barwnych postaci. Na czele kompanii stoi protagonista, którego cechy można dowolnie dostosować na początku zabawy. Bogaty w opisy i historie, starannie wykreowany świat oferuje całe szeregi opcji dialogowych i możliwości interakcji z postaciami niezależnymi. Nie zabrakło też oczywiście walk, które toczone są w czasie rzeczywistym (z opcją aktywnej pauzy). W miarę wykonywania kolejnych zadań nasza drużyna rośnie w siłę, ucząc się nowych umiejętności i zdobywając coraz lepszy sprzęt.
Recenzja GRYOnline
Pillars of Eternity II: Deadfire łączy klasyczny rozmach Baldur’s Gate 2 i swobodę eksploracji rodem z Fallouta, oferując graczowi nowoczesną, niejednoznaczną opowieść z rewelacyjną drużyną. W zasadzie wszystko zrobiono tu lepiej niż poprzednim razem. Panie, panowie – oto nowy czempion wśród klasycznych gier RPG.
Aktualizacja: 17 sierpnia 2018
W poradniku do Pillars of Eternity 2 znajdziesz wszystko co najważniejsze do ukończenia gry m.in. solucję zawierającą wszystkie zadania główne i poboczne, opis wszystkich klas, porady dotyczące walki czy rozwoju postaci i wiele więcej.
13 czerwca 2025
„Cenię trudne wybory i słodko-gorzkie zakończenia,” powiedział Josh Sawyer, gdy spotkaliśmy się na Digital Dragons. Z współtwórcą kultowego Fallout New Vegas porozmawialiśmy o RPG, planach na Pillars of Eternity 3 oraz o niewesołej kondycji branży.
4 kwietnia 2025
Klasyczne gry fabularne wcale nie odeszły; gracze wciąż łakną rozbudowanego systemu rozwoju postaci i bogatej warstwy narracyjnej. Jeśli i Wy jesteście w tym gronie, zapraszamy na przegląd 12 najlepszych klasycznych gier RPG ostatnich 10 lat.
30 maja 2021
Wiele gier czy serii RPG zasługiwało na porządne kontynuacje, a od lat kurzy się na półce z marnymi perspektywami na przyszłość. Oto smutne przypomnienie świetnych produkcji tego typu, na których sequele raczej się nie zanosi.
7 czerwca 2019
Wiedźmin 3 króluje wśród RPG, Bioware tworzy loot shootery, seria Assassin’s Creed stara się przypodobać fanom gier fabularnych, a w tym czasie ci sami fani zastanawiają się, dokąd to wszystko zmierza. Postanowiliśmy podyskutować na ten temat z ekspertem.
7 stycznia 2019
Jedno nieudane dwanaście miesięcy to może za wcześnie, by mówić o kryzysie interaktywnej rozrywki na PC, ale w 2018 roku kilka zjawisk sprawiło, że zaczęliśmy martwić się o granie na komputerach osobistych.
Podczas rozmowy z naszym redaktorem na imprezie Digital Dragons Josh Sawyer opowiedział o tym, z jakich elementów Pillars of Eternity 2 jest dumny, a jakich żałuje.
gry
Adrian Werner
14 czerwca 2025 10:03
Dave Oshry z New Blood Interactive uważa, że „żyjemy w świecie po Baldur’s Gate 3”, w którym wydawcy powinni zdawać sobie sprawę, że gracze nie chcą „spłyconych RPG”.
gry
Jakub Błażewicz
21 kwietnia 2025 14:32
Josh Sawyer zapewnia, że wiele osób w studiu Obsidian Entertainment wciąż chce stworzyć Pillars of Eternity w stylu Fallout Tactics, ale jest jeden problem.
gry
Jakub Błażewicz
24 lutego 2025 12:26
Josh Sawyer przerwał długi okres milczenia i opublikował kilka screenów z prac nad papierową wersją RPG Pillars of Eternity.
gry
Michał Harat
16 stycznia 2025 18:34
Reżyser Fallout: New Vegas nie wyklucza powrotu do Pillars of Eternity, ale chętniej zająłby się czymś zupełnie nowym.
gry
Jakub Błażewicz
26 listopada 2024 13:48
Sukces Baldur's Gate 3 ożywił fanów RPG, ale uświadomił też twórcy z Obsidian Entertainment - Joshowi Sawyerowi - że chyba nie powinien odpowiadać za ewentualne Pillars of Eternity 3.
gry
Jakub Błażewicz
13 sierpnia 2024 12:20
Szef studia Obsidian, Josh Sawyer, ujawnił, które elementy z Baldur's Gate 3 chciałby przemycić do kolejnej odsłony cyklu RPG Pillars of Eternity, gdyby takowa miała powstać.
gry
Kamil Kleszyk
31 stycznia 2024 10:52
Czy trzecia część Pillars of Eternity powstanie? Być może pieniądze od Microsoftu pomogą przy pracach nad grą, a dzięki sukcesowi Baldur’s Gate 3 wzrośnie zainteresowanie nią wśród graczy.
gry
Zuzanna Domeradzka
2 października 2023 15:49
Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity, po latach wspomina prace nad serią, która mimo pewnych wad, obrosła niemałym kultem. „To było bardzo dziwne doświadczenie, ale nadal jestem dumny z tych gier”.
gry
Jakub Tarchała
24 kwietnia 2023 12:18
Nie ma jak w domu, prawda? To podejście przeniknęło też do gier RPG. Większość współczesnych przedstawicieli gatunku zapewnia naszym bohaterom tę czy inną formę schronienia. Problem w tym, że te „domy” stały się obciążeniem dla rozgrywki.
opinie
Hubert Sosnowski
17 stycznia 2023 18:10
Popularne pliki do pobrania do gry Pillars of Eternity II: Deadfire.
trainer Pillars of Eternity II: Deadfire - +26 Trainer (promo) - 14 maja 2018
trainer Pillars of Eternity II: Deadfire - v1.0.1 +15 Trainer - 14 maja 2018
trainer Pillars of Eternity II: Deadfire - v4.0.0.0034 +5 Trainer - 18 grudnia 2018
mod Pillars of Eternity II: Deadfire - OC Portraits v.0.5 - 21 sierpnia 2019
trainer Pillars of Eternity II: Deadfire - v4.1.2.0047 +27 Trainer (promo) - 21 lutego 2019
mod Pillars of Eternity II: Deadfire - Deadly Deadfire - Difficulty Mod v.4.3 - 3 lipca 2019
mod Pillars of Eternity II: Deadfire - Extended Spell Collection v.4.0 - 21 sierpnia 2019
mod Pillars of Eternity II: Deadfire - More Custom AI Conditions v.4.0.0 - 21 sierpnia 2019
trainer Pillars of Eternity II: Deadfire - v2.0.0.0030 +27 Trainer (promo) - 3 sierpnia 2018
mod Pillars of Eternity II: Deadfire - No Friendly Fire Mod v.2.1 - 21 sierpnia 2019
Wymagania sprzętowe gry Pillars of Eternity II: Deadfire:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100T 2.5 GHz / AMD Phenom II X3 B73 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 9600 GT / Radeon HD 4850 lub lepsza, 45 GB HDD, Windows Vista 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD Phenom II X6 1100T 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 45 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Lista dodatków do gry Pillars of Eternity II: Deadfire:
Dodatek
13 grudnia 2018
RPG
Trzecie DLC do gry Pillars of Eternity II: Deadfire. W dodatku zatytułowanym The Forgotten Sanctum zadaniem graczy jest odkrycie prastarych sekretów; mogą tego dokonać, zarówno pomagając najpotężniejszym magom Eory, jak i opowiadając się przeciwko nim.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
25 września 2018
RPG
Drugie DLC do gry Pillars of Eternity II: Deadfire. W Seeker, Slayer, Survivor bohaterowie trafiają na wyspę, gdzie są poddawani rozmaitym próbom testującym ich zdolności bojowe. Wszystko po to, by wydrzeć starożytne relikty z rąk najsilniejszych wojowników Eory.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
2 sierpnia 2018
RPG
Pierwsze rozszerzenie do gry Pillars of Eternity II: Deadfire, stworzone przez studio Obsidian Entertainment. Add-on zabiera nas w podróż na tajemniczą mroźną wyspę, a naszym zadaniem jest poznanie sekretu skrywanego przez czcicieli złowrogiego boga Rymrganda.
GRYOnline
OpenCritic
Gracze
Lista małych dodatków do gry Pillars of Eternity II: Deadfire:
DLC The Beard & Hair Pack 7 czerwca 2018
DLC Rum Runner’s Pack 24 maja 2018
Średnie Oceny:
Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 760 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 14062 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Hubert Sosnowski
Recenzent GRYOnline.pl
2018.05.08
Król powrócił. Pillars of Eternity 2: Deadfire jest dla RPG tym, czym Wiedźmin 3 dla action RPG. PoE łączy rozmach Baldur’s Gate 2 i swobodę eksploracji Fallouta, serwując przy tym nowoczesną i niejednoznaczną opowieść.
MarcinB323
Ekspert
2024.03.14
14-03-24. Gra podobna do pierwszej części jednak moim zdaniem słabsza. Watek z bogami czytaniem dusz i ogólnie cały świat trochę mało wciąga. Za dużo całego tego rozpatrywania o bogach a za mało skupienia na ludziach. Małe plansz bardzo ładne ale strasznie małe. Pływanie samo w sobie takie sobie. Walka nie porywa mimo iż walczyłem bez tur czułem jakbym je miał. Ogólnie dobry rpg ale trochę rozwleczony przez podróże po wyspach.
Bigos-86
Ekspert
2022.09.03
Ta gra była ma szczycie mojej kupki wstydu przez wiele lat. Podobnie zresztą jak pierwsza część przez długi okres. To o tyle ciekawe, że uwielbiam izometryczne rpg, jak seria Baldur's Gate, Fallout czy Icewind Dale. Oba tytuły kupiłem też na premierę. Jedynkę z dodatkami przeszedem po kilku msc (mialem wtedy mało czasu na granie) i mimo paru niedoskonałości uznaję ją za świetną grę gę, duchowego spadkobiercę serii BG. Dwójka jest pod każdym względem bardziej rozbudowana, dłuższa i ładniejsza. Ma większe możliwości rozwoju, więcej różnorodnej broni czy więcej opcji konfiguracji drużyny. No i ma się własny statek, są bitwy morskie, abordaże. I to wszystko super, ale... nie do końca mój klimat. Twórcy postawili na klimaty pirackie, kolonializm i wykorzystywanie rdzennej ludności. Tło fabuły jest dojrzałe i porusza ważne tematy, i za o plus, ale ogółem bardziej komfortowo czyje się w klimatach średniowiecza/fantasy. No i główny wątek polegający na gonieniu wielkiego konstruktu w którego "wszedł" zbuntowany bóg. Gra jest naprawdę dobra i bawiłem się przy niej bardzo fajnie, niemniej miałem też przy niej "efekt niewciągnięcia" ;) polega ona na tym, że jak już grę włączę, to gram długo i bawię się dobrze. Ale jak tylko ją wyłączam, to mam o niej mieszane uczucia i musze się trochę do niej niejako trochę przymuszać, często stosując motywację, których używanie w grach nie świadczy o nich dobrze (np. "jak już zacząłem, to muszę skończyć", "nie mogę znów jej zostawić, szkoda czasu który w nią włożyłem"). Nie wiem dlaczego tak jest. Wina może być częściowo po mojej stronie, bo jestem już bardzo doświadczonym graczem, zacząłem grać jakies 27 lat temu i ciężko mi znaleźć grę, która będzie miała elementy, które mnie jakoś zaskoczą czy zainteresują, bo "to wszystko już było". No i mam teraz po prostu mniej czasu - kiedyś uwielbiałem gry 100h+, teraz najbardziej lubie takie na 10-15h. Ale mimo ogólnego znużenia grami, są jeszcze na rynku takie, które mnie bardzo wciągają (disco elysium, god of war itp.) więc nie mogę winą za ten efekt obarczać tylko siebie. To też wina twórców gry, którzy stworzyli świat realistyczny i rozbudowany ale jednocześnie trochę nieinteresujący - nie czuje się potrzeby, żeby go eksplorować wzdłuż i wszerz. No i jak wspominałem - fabuła nie powala. Ale podsumowując gra się dobrze. Gdyby miała te wszystkie rozwiązania i pomysły ale została osadzona w ciekawszym, bardziej kanonicznym świecie, jak to miało miejsce w jedynce (medival fantasy) nie tylko osiągnęłaby dużo większy sukces komercyjny ale i byłaby po prostu ciekawsza. No i ocenę miałaby co najmniej o jeden punkt wyższą. A tak bardzo dobre 8+.
Legalizex
Ekspert
2021.08.24
Ta gra to przykład na to jak się powinno robić sequele gier. Niby to samo, a jednak wszystko ulepszone. Walka (którą i tak nieszczególnie lubię bo izometryczne real-time z pauzą to nie moje klimaty) ma dużo lepszy feeling i przede wszystkim postacie już się nie blokują nawzajem. W pierwszej części co chwila ktoś blokował komuś drogę i postać stała w miejscu jak debil. Grafika znacznie piękniejsza, więcej detali widocznych z bliska, niektóre walki czy bossowie są bardzo efektowne. W grze jest sporo wymagających walk z bossami (w pierwszej części jakimkolwiek wyzwaniem były tylko adrowy smok i ten smok z białej marchii). Szczególnie w DLC Beast of Winter i Forgotten Sanctum walki z bossami były dla mnie bardzo trudne. W grze są jeszcze dodane przez DLC niesamowicie silne megabossy, które nawet przy wymaksowanym party mają czerwony znacznik że przewyższają cię znacznie poziomem, nawet się nie zabierałem za walkę z nimi bo aż taki dobry w tej grze nie jestem. No i najważniejsze, importowanie save z 1 części wnosi do gry naprawdę sporo drobnych zmian uwzględniających twoje wybory, często też w dialogach są dodatkowe kwestie dialogowe które wynikają z podjętych wyborów. Towarzysze świetni, podobał mi się też ten pomysł "sidekicków", czyli mniej rozwiniętych towarzyszy, którzy jednak urozmaicali party. Pozbyto się takich nudziarzy zanudzających cię w dialogach mistycznymi rzeczami jak Niezłomny i Zrozpaczona Matka, a zostawiono fajne postacie jak Eder czy Aloth którzy nigdy mojego party nie opuszczają. Wydaje mi się że gra ma porównywalną długość jak poprzednie część, jeśli zliczyć cały content, ale główny wątek jest śmiesznis krótki. Te misje główne łącznid trwały może z 2 godziny. Cała reszta to zadania poboczne, zbieranie reputacji z frakcjami. Grę bardzo polecam i żałuję że nie będzie jej kontynuacji (a przynajmniej nie w najbliższym czasie).
T20
Ekspert
2018.06.11
Gra bardzo podobna do jedynki pod względem poziomu fabuły, towarzyszy i questów pobocznych, a w sumie szkoda, bo liczyłam na jakieś większe zmiany w tym zakresie. Ciągle czuć tutaj niedosyt podczas interakcji z przyjaciółmi, którzy po określonej ilości dialogów praktycznie milkną na resztę gry, co jest dość smutne zważywszy, że dodane zostały romanse.Jedynymi prawdziwymi ziomkami mogę nazwać Edera i Serafena, którzy wypadli bardzo pozytywnie i bardzo "żywo" na tle innych postaci.Pozytywnie zaskoczyła mnie oprawa graficzna i dźwiękowa, no ale niestety na dość spory minus leci znów zbyt łatwa walka. Pod koniec gry będąc magiem, moje zaklęcia z ostatniego drzewka potrafiły siać chaos i zniszczenie nawet bardzo trudnym przeciwnikom,a dodając jeszcze do drużyny Alotha to już w ogóle apokalipsa.Szkoda też że został dodany ten cały system reputacji, który swoją drogą jest strasznie dziwny. Ogólnie biłam wszystko co się rusza...w jednej chwili pomagałam jednym, aby za chwile ich zdradzić i pomagać tym drugim. Po jakimś czasie konsekwencje są takie, że rozmawiając z kimś mam w nawiasie czy lubię daną frakcję czy nie, co wychodziło cały czas pozytywnie, bo nabić sobie punkty na plus jest bardzo łatwo. Dodam jeszcze, że pomimo nowej łatki nie naprawili relacji z Alothem i Pellaginą, bo tych dwoje zostaje cały czas na poziomie zero bez względu czy podoba im się postępowanie bohatera czy nie.Grę oceniam pozytywnie, bo świetnie się bawiłam, ale myślę że tak jak w poprzedniej części nie czułam aby mi urwało tyłek. Czekam na DLC :)
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2018.05.08
Deadfire to sequel totalny – większy, ładniejszy, praktycznie pod każdym względem lepszy niż pierwsze Pillars of Eternity. Uwypuklona rola członków drużyny, więcej dróg do celu (tak w poszczególnych zadaniach, jak i fabule jako całości), interesujący statek w miejsce nudnawej twierdzy z „jedynki”, rozszerzona mechanika rozwoju postaci z większą liczbą niebojowych umiejętności… Długo by wymieniać usprawnienia. Co zaś najważniejsze, metafizyczna głębia PoE nic nie straciła na przeprowadzce w tropiki. Szkoda tylko, że Obsidian dalej ma problem z bugami, optymalizacją i chaosem podczas walk.
Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15
Messerschmitt
Ekspert
2022.11.14
Cainoor
Ekspert
2021.12.25
Radosław Wasik
GRYOnline.pl Team
2018.12.06
kęsik
Ekspert
2018.11.12
Sir klesk
Ekspert
2018.09.28
MadtPL
Ekspert
2018.07.22
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (14 062)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
98% rekomendacji (88)
Tom's Guide
Marshall Honorof
Metro GameCentral
Eurogamer
Robert Purchese
God is a Geek
Gary Bailey
IGN
Cordite Generał
lata leca, a to wciaz jedna z najlepszych gier tego typu. "nowoczesne" produkcje z miliardowymi budzetami pokroju nowego pseudo Baldura nie maja nawet startu do tej perelki. gdyby zrezygnowali z motywu swiata piratow, kolonializmu i poszli calkowicie w oklepane fantasy to pewnie gra zarobilaby znacznie wiecej i juz bysmy mieli kontynuacje. skok jakosciowy pomiedzy POE1 i POE2 jest kolosalny wiec az milo pomyslec nad kazda kolejna czescia jesli kiedykolwiek wyjdzie.
zanonimizowany1398480 Chorąży
Wspaniała giera. 9/10
poezjusz Legionista
NA XOne ten tytuł jest niegrywalny ze wzgledu na czasy wczytywania, mimo ze ja mam bardzo dużo cierpliwości, no po prostu sie nie da. Otwierasz statek czy cokolwiek i czekasz minute, przejdziesz 5 metrow otwierasz drzwi i znowu to samo. Początek gry da się grać, ale później to już niestety nie bardzo. Gdyby nie to, to pewnie fajna gra.