Data wydania: 24 stycznia 2017
Resident Evil VII: Biohazard to przygodowa gra akcji, należąca do kategorii survival horroru. Poprzednie dwie odsłony tej niezwykle znanej serii skręciły mocno w stronę bardziej efektownej rozgrywki, co odbiło się na klimacie grozy. Siódemka stanowi powrót do korzeni marki.
GRYOnline
Gracze
Steam
Resident Evil VII: Biohazard to przygodowa gra akcji stanowiąca siódmą główna odsłonę popularnego cyklu. Autorzy z wewnętrznego studia firmy Capcom wzięli kluczowe elementy survival horroru, takie jak ciężki klimat, wysoki poziom trudności i zawsze zbyt małe zapasy amunicji, ale zrealizowali je w nowoczesnym wydaniu, oferując widok pierwszoosobowy i rozbudowane sekcje eksploracyjne.
Resident Evil VII: Biohazard zostało zapowiedziane na targach E3 2016, gdzie zmiana perspektywy i nacisk na elementy grozy spotkały się z ciepłym przyjęciem prasy oraz fanów.
Gra stanowi wyraźne odejście od kanonu serii. Poprzednie odsłony opowiadały o walce doskonale wyszkolonych żołnierzy z potwornościami stworzonymi przez pozbawione jakichkolwiek hamulców moralnych korporacje. Resident Evil VII: Biohazard jest inne. Tym razem wcielamy się w zwykłego, szarego człowieka imieniem Ethan, który w poszukiwaniu zaginionej żony udaje się do ponurej i pozornie porzuconej rezydencji, zlokalizowanej na południu Stanów Zjednoczonych.
Inną nowością jest fakt, że po raz pierwszy w historii serii scenariusz napisał twórca spoza Japonii – Richard Pearsey. Autor ten wcześniej opracował fabuły do takich gier jak F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon czy Spec Ops: The Line.
Resident Evil VII: Biohazard stanowi powrót do klimatów grozy i gatunku survival horroru. Podczas zabawy eksplorujemy lokacje i walczymy z przeciwnikami; okazjonalnie musimy także zmierzyć się z zagadkami logicznymi. Poszczególne miejscówki należy dokładnie przeszukiwać, gdyż często nagradzane jest to cennymi przedmiotami. W połączeniu z wysokim poziomem trudności powoduje to, że gracz przemierza mapy bardzo ostrożnie, pośpieszne zwiedzanie etapów grozi niespodziewaną śmiercią lub przegapieniem czegoś ważnego. Natomiast łamigłówki w większości polegają na manipulowaniu różnymi mechanizmami i pozwalają na chwilę zaczerpnąć tchu pomiędzy kolejnymi zdarzeniami rodem z najgorszych koszmarów.
Spore zmiany zaszły w przedstawieniu akcji. Tradycją serii była rozgrywka z perspektywy trzecioosobowej, tutaj natomiast wydarzenia obserwujemy z oczu bohatera. Gra kładzie większy niż poprzednio nacisk na eksplorację, a główny bohater jest wyraźnie słabszy, więc walka stanowi znacznie poważniejsze wyzwanie. Nie znaczy to jednak, że kampanię spędzamy na skradaniu się: starcia zdarzają się często i są bardzo brutalne. Podczas potyczek korzystamy z szerokiego arsenału różnorodnego uzbrojenia, robiąc użytek m.in. z pistoletów, strzelby, miotacza ognia, materiałów wybuchowych, a nawet piły łańcuchowej.
Resident Evil VII: Biohazard oferuje atrakcyjną trójwymiarową oprawę graficzną, bogatą w detale i skutecznie wzmagającą klimat grozy. Grę zbudowano w oparciu o autorski silnik RE Engine, opracowany specjalnie z myślą o tym projekcie. Wydanie na pecety jest zdecydowanie najładniejszą wersją gry, Capcom pozwolił bowiem graczom komputerowym na ustawienie opcji graficznych niedostępnych na konsolach. Natomiast edycja z PlayStation 4 oferuje wsparcie dla technologii wirtualnej rzeczywistości. Z kolei wersja przeznaczona na Nintendo Switch pojawiła się ponad rok po wydaniach na PC, PS4 i XOne, pierwotnie tylko w Japonii. Jej cechą szczególną jest funkcjonowanie w oparciu o transmitowanie danych z chmury (cloud streaming – stąd podtytuł Cloud Version). To oznacza, że gry nie trzeba pobierać w całości na dysk, lecz do komfortowej zabawy wymagane jest szybkie połączenie z Internetem.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 24 stycznia 2017
PlayStation 4 24 stycznia 2017
Apple iOS 2 lipca 2024
PlayStation 5 14 czerwca 2022
Switch 2 27 lutego 2026
Nintendo Switch 16 grudnia 2022
Xbox Series X/S 14 czerwca 2022
Xbox One 24 stycznia 2017
Gry podobne:
38GIER
Resident Evil to cykl japońskich survival horrorów tworzonych i wydawanych przez firmę Capcom. Za powstanie serii w głównej mierze odpowiadali Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara, zaś jej protoplastą była wydana w 1989 roku gra Sweet Home, oparta na filmie pod tym samym tytułem. Oprócz tego to właśnie na potrzeby pierwszej pozycji spod tego szyldu ukuto termin survival horror, który z czasem zaczął być używany jako nazwa całego gatunku.
Recenzja GRYOnline
Resident Evil VII to nad wyraz udany powrót słynnej serii. Zmiana perspektywy odświeżyła zasłużoną markę, fabuła angażuje od samego początku, klimat jest rewelacyjny, a wszystko działa bardzo płynnie. 11 godzin spędzonych na farmie Bakerów to świadectwo wysokiej klasy Capcomu – nie spodziewałem się, że nowy Resident może być kandydatem do gry roku.
Aktualizacja: 5 lutego 2017
Poradnik, solucja do Resident Evil 7 to kompletny opis przejścia gry, mapy, sekrety, trofea i osiągnięcia, wymagania sprzętowe oraz porady na start.
23 lipca 2025
Aż strach się bać - wybraliśmy 23 najlepsze growe horrory, w jakie możecie zagrać na swoich blaszakach. Na PC jest to bowiem jeden z ulubionych gatunków graczy, który z roku na rok zdobywa coraz więcej fanów.
20 maja 2021
Jedna z najlepszych – a zdaniem wielu najlepsza – odsłon serii Resident Evil powstawała w bólach, których efektem była nie tylko ta gra, ale również dwie inne. A także zapędzenie całego cyklu w ślepy zaułek.
7 czerwca 2019
Masz gogle PS VR albo planujesz je sobie kupić na święta? Zapewne zastanawiasz się, czy w ogóle jest w co grać na tej platformie. Okazuje się, że tytułów wartych uwagi jest całkiem sporo. My wybraliśmy dziewięć najlepszych.
28 marca 2019
Wśród czterech najmocniejszych premier początku roku aż dwa tytuły – Resident Evil 2 i Devil May Cry 5 - wyszły spod ręki japońskiej firmy, która jeszcze kilka lat temu ledwo utrzymywała się na powierzchni, co rusz rozczarowując swoich fanów.
6 stycznia 2018
Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.
Dzisiejszy Nintendo Direct przyniósł niemałą niespodziankę dla fanów survival horrorów. Capcom potwierdził, że Resident Evil Requiem zadebiutuje także na Nintendo Switchu 2.
gry
Kamil Kleszyk
12 września 2025 16:20
Oferta PS Plus Extra i Premium w luty 2022 roku jest już dostępna. Udostępnionych gier jest w sumie siedemnaście, w tym Horizon: Forbidden West.
gry
Hubert Śledziewski
21 lutego 2023 11:05
Capcom w krótkich wpisach na Steamie zdradził, że aktualizacje wprowadzające m.in. ray tracing do Resident Evil 2, 3 i 7 podniosą wymagania sprzętowe wszystkich gier na komputerach PC.
gry
Marek Makuła
17 czerwca 2022 08:32
Capcom przybliżył szczegóły next-genowych wersji gier Resident Evil 2, 3 i 7. Każda z nich będzie dostępna wyłącznie cyfrowo, a po darmowym ulepszeniu zachowane zostaną wszystkie DLC i poczynione postępy.
gry
Hubert Śledziewski
26 marca 2022 16:17
Resident Evil 2, 3 i 7 doczekają się usprawnionych wersji na PC, PS5 i Xboksa Series X|S. Posiadacze oryginalnych tytułów otrzymają ulepszenia za darmo.
gry
Agnieszka Adamus
2 marca 2022 17:25
Poznaliśmy najnowsze wyniki sprzedaży największych przebojów japońskiego Capcomu. Zwłaszcza godne zainteresowania są sukcesy kilku ostatnich odsłon cyklu Resident Evil.
gry
Adrian Werner
5 lutego 2021 13:17
W wyniku ataku hakerskiego wyciekło wiele wewnętrznych dokumentów firmy Capcom. Według nich na PC zmierzają konwersje m.in. Monster Hunter: Rise oraz Monster Hunter Stories 2. Ponadto wydawca miał otrzymać 10 mln dolarów za dodanie kilku gier z serii Resident Evil do usługi Google Stadia.
gry
Adrian Werner
16 listopada 2020 13:14
Oferta abonamentowej usługi Game Pass wzbogaciła się o grę Resident Evil 7. Na PC można już również grać w World War Z.
gry
Adrian Werner
3 września 2020 09:31
Sprzedaż Resident Evil 7 przekroczyła 7,9 mln egzemplarzy, co jest najlepszym wynikiem pojedynczej edycji gry z tej serii i drugim spośród wszystkich produkcji Capcomu.
gry
Adrian Werner
14 sierpnia 2020 10:50
Mimo że nie doszło jeszcze do oficjalnej zapowiedzi Resident Evil 8, to do sieci regularnie trafiają różne plotki na temat tego, czego można się spodziewać po nowej grze firmy Capcom. Tym razem dowiedzieliśmy się więcej o grywalnych bohaterach.
gry
Bartosz Woldański
10 czerwca 2020 12:12
Popularne pliki do pobrania do gry Resident Evil VII: Biohazard.
trainer Resident Evil VII: Biohazard - v1.0 +8 TRAINER - 31 stycznia 2017
trainer Resident Evil VII: Biohazard - 28.01.2019 +9 Trainer - 4 lutego 2019
mod Resident Evil VII: Biohazard - 100% Complete Save (with DLC Not a Hero and Zoe's End) - 19 listopada 2021
trainer Resident Evil VII: Biohazard - 2021.04.19 +14 Trainer - 28 kwietnia 2021
trainer Resident Evil VII: Biohazard - v1.0 +6 TRAINER - 31 stycznia 2017
trainer Resident Evil VII: Biohazard - 17.10.2018 Not a Hero +5 Trainer - 22 października 2018
trainer Resident Evil VII: Biohazard - u3 +7 TRAINER - 7 marca 2017
trainer Resident Evil VII: Biohazard - 5.08.2022 +6 Trainer - 16 sierpnia 2022
mod Resident Evil VII: Biohazard - Resident Evil 7 - Sublime's Reshade v.1.0.0 - 17 lipca 2020
mod Resident Evil VII: Biohazard - PS4 Button Prompts for RE7 v.1.0 - 17 stycznia 2020
Wymagania sprzętowe gry Resident Evil VII: Biohazard:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / Radeon RX 460 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / 3 GB Radeon R9 280X lub lepsza, Windows 10 64-bit .
Apple iOS
Wymaga:
iPhone 15 Pro
Lista dodatków do gry Resident Evil VII: Biohazard:
Dodatek
12 grudnia 2017
Akcji
Darmowe rozszerzenie do uznanego survival horroru Resident Evil VII: Biohazard od firmy Capcom. Produkcja pozwala nam wcielić się w nową, choć doskonale znaną fanom serii postać – najemnika Chrisa Redfielda, pracującego dla organizacji Umbrella Co., zajmującej się zbieraniem danych z opuszczonych obiektów firmy Umbrella. Wraz ze swoimi kompanami przybył on do posiadłości Bakerów, by zbadać jej ruiny oraz podziemia. W odróżnieniu od Ethana Wintersa, bohatera podstawowej wersji gry, nowy podopieczny to świetnie wyszkolony żołnierz, który dysponuje nowoczesnym uzbrojeniem. Rozgrywka nie polega więc głownie na skradaniu, a wręcz przeciwnie – bardzo często stajemy do otwartej walki z przeciwnikami, w tym nowym typem potworów. Not a Hero zostało udostępnione za darmo wszystkim posiadaczom „podstawki”, a dodatkowo znajdziemy je także w Resident Evil VII: Biohazard – Gold Edition, czyli specjalnej wersji gry, zawierającej to oraz trzy płatne rozszerzenia.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
12 grudnia 2017
Akcji
Kolejny niesamodzielny dodatek do wydanego w styczniu 2017 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz komputerach osobistych survival horroru Resident Evil VII: Biohazard. End of Zoe zostało wyprodukowane przez autorów „podstawki” – firmę Capcom. Projekt opowiada o dalszych losach tytułowej Zoe – kobiety, która pomagała przetrwać Ethanowi w domu Bakerów, ale została porzucona. Udało jej się jednak przeżyć i poznać tajemniczego mężczyznę o imieniu Joe, twierdzącego, że należy do rodziny. Rozszerzenie zostało wydane w tym samym dniu, co darmowe Not a Hero. W odróżnieniu od niego jest to jednak płatny dodatek, który można znaleźć w przepustce sezonowej, kupić osobno w cyfrowej dystrybucji lub w ramach Resident Evil VII: Biohazard - Gold Edition. End of Zoe, podobnie jak „podstawka”, pozwala przejść całą kampanię fabularną, używając gogli rzeczywistości wirtualnej.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry Resident Evil VII: Biohazard:
DLC Banned Footage Vol. 1 21 lutego 2016
DLC Banned Footage Vol. 2 21 lutego 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 23 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2819 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 71320 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2017.01.23
Raduje się serce, raduje się dusza, gdy Resident Evil znów nas porusza. I to do głębi. Capcomowi udało zerwać z serii łatkę „akcyjniaka” i wrócić do korzeni – kameralnej opowieści o broni biologicznej.
ereboss
Ekspert
2024.02.23
Mój stosunek do Resident Evil 7 jest bardzo ambiwalentny. Ukończyłem tę cześć kilka lat temu i uznałem że to dobra gra ale słaby Resident Evil, równie dobrze mogło by mieć to inną nazwę. Gra ewidentnie skrojona pod VR, nazwa została chyba doklejona aby podbić sprzedaż bo znana marka. Ale ostatnio miałem styczność zagrać w wersje VR i przyznam że moje odczucie było lepsze niż lata temu. Ale o trybie VR trochę później. Resident Evil 7 ma naprawdę ciężki klimat, trochę gryzie się z serią, ale pasuje do całej koncepcji RE 7. Mało tu Residenta w Residencie jest kilka nawiązani do poprzednich części. Ale mam takie dziwne wrażenie że zostały one doklejone trochę później np: Pisałem że gra ma ciężki klimat. Seria RE przyzwyczaiła nas do bardziej luźnego podejścia, tutaj jest wszyto tak wszystko na poważnie. Niestety to nie wszystkie bolączki tej gry. Ethan to słaby protagonista, wiadomo we RE 8 się rozwinął, ale tutaj jest on taki mech... Sami Bossowie są fajnie zrobieni, pomysłowi, mamy tutaj nutkę RE ale zwykli przeciwnicy to tragedia, jest ich tylko 3 rodzaje. Wykurzało mnie również tempo poruszania się Ethana. Mam wrażenie że zamiast biegania to miał po prostu szybszy normlany chód. Niestety druga połowa gry to bardzo, ale to bardzo średnie-nudne lokacje. Pierwsza połowa to fenomenalna rezydencja, natomiast druga cześć to nudny statek i kopalnie. Dobrze że wyszło DLC które dało nam możliwość większej eksploracji bagien Luizjany. Tak wyszło jeszcze DLC w którym chodzimy po tej kopalni... To nie jest tak że RE 7 to syf. To naprawdę dobra gra, mniej się tu strzela, niż w poprzednich częściach. Większe nastawienie się na chowanie, zagadki itp... . Gęsty klimat horroru, połączony z zaszczuciem. Dobrze zaprojektowana rezydencja, bossowie. Powiem to co wyżej. Dobra gra ale słaby Resident Evil. Tak jak mówi się o Black Flag heh dobra gra o piratach ale średni Assassin. Jak pokazuje czas koncepcja RE 7 chyba się nie sprawdziła. RE 8 wraca do starych dobrych rozwiązań i chyba tego chcieli gracze. Po drodze dostaliśmy jeszcze bardzo dobrze przyjęte Remaki. Miałem ostatnio okazje przejść tę grę na VR. Chciałem sprawdzić czy mogę grać na VR w takie gry aby nie było nieprzyjemności. Plus taki że mogę grać na VR, plus dla RE 7 bo na VR odbiór gry jest dużo lepszy. Więc win-win heh. Granie na hełmie jest łatwiejsze. Dlaczego, bo celuje się głową. Oczywiście bolączki RE 7 dalej są, ale VR rekompensuje doświadczenie z grą. Mając hełm na głowie ma się wrażenie że jest się w tej Luizjanie. Można głową kręcić tak że można zobaczyć elementy których nie zobaczylibyśmy grając padem lub myszką. Ja grałem po 2h na VR, gra nie jest długa i można ją ukończyć w te 3-4 posiedzenia. Mi zajęło chyba około 7h ukończenie gry.Reasumując polecam zagrać w RE 7. Tak mało tu Residenta w Residencie, ale na innych płaszczyznach gra jest ok. Jeżeli ktoś ma hełm VR to polecam zagrać również na tym. Wrażenia są jeszcze lepsze. A gdzie grałem no chyba wiadomo na PS4 :D
gutosaw
Ekspert
2021.11.07
++Długość każdego fragmentu mapy, każdy fragment jest unikalny ++Półotwarta struktura map ++Dobry model walki ++Klimat grozy wywoływany na różne sposoby +Wytwarzanie +Kasety z ciekawymi historiami +Czytelne mapy i ekwipunek +Główni wrogowie +Walki z bossami ---Niezwykle przewidywalne jumpscare’y oraz twisty fabularne --Główny bohater jest bardzo niecharyzmatyczny --Często akcja jest zbyt absurdalne --Absurd designu poziomów i zachowania postaci --Różnorodność przeciwników --Zakończenie jest niesatysfakcjonujące -Końcówka jest zbyt strzelankowa -Teksury słabej jakości -Zarządzanie ekwipunkiem
mastarops
Ekspert
2021.09.18
Przeszedłem za drugim podejściem, pierwszy raz wydawała mi się za straszna. Grafika ladna, ale przydal by się jakiś patch na ps5. Fabuła wciąga, walka ok, rewelacyjny klimat. Postać mogla by trochę sprawniej reagować na polecenia, ale chyba tak miało być. Nie była taka straszna jak się spodziewałem :)
wwad
Ekspert
2021.05.13
Nie przypuszczałem że kiedyś ukończę tą grę ponieważ pierwszy kontakt z nią lekko mnie obrzydził a i zaczynanie serii od niej jest raczej trudne to poszła w odstawkę na dłużej. Ale że pogrywałem ostatnio w RE2 i RE3 spodobały mi się oraz wyszedł RE Village który jest ponoć kontynuacją postanowiłem jeszcze raz spróbować i udało się ukończyłem gierkę :)Sama historia jest ok , mroczny klimat bardzo przyjemny.Zagadkowość jakaś też jest, trzeba się cofać jak w RE2 po uzyskaniu dostępu więc lokacje nie są 1 razowe :) Długość w sam raz.Dla mnie trochę za brutalna odsłona czasem mnie obrzydzenie brało.Wkurza dalej brak ręcznego włączania latarki a twórcy to jej poskąpili w tej odsłonie i to bardzo.Przeciwnicy są trochę za twardzi w porównaniu do zombi z poprzednich RE w które grałem.Technicznie to właściwie jedynie z HDR miałem problemy w wersji z game passa się w ogóle nie włączał ( była opcja wyszażona w grze jeśli dobrze pamiętam i nic nie mogłem zrobić ) na steam było ok.
pan martin
Ekspert
2020.09.08
+ jumpscary jak to w horrorze istnieją, aczkolwiek nie ma ich dużo+ świetny klimat typowy dla horroru+ historia w porządku, główny bohater ok, poboczni świetni (mówie tu o rodzince)+ poziom normalny, nie za łatwy nie za trudny, kilka razy sie pognieło :)+ ciągly brak amunicji/apteczek przez co trzeba oszczędzać co jest wartością dodaną do gry surwiwalowej+grafika jak najbardziej ok.- w pewnym momencie (po wydostaniu sie z rancza) gra zaczęła mi sie dłużyć (mimo że całość trwa w zależności od tempa 7-11h czyli możnaby rzec ok jest na liniową gre) , ten wątek na statku i dalej zdecydowanie za długi (albo po prostu nie tak ciekawy już)- anatagonistą jestem troche zawiedziony- brakowało jakiegoś sprintu u bohatera, ten co był to i tak sprawiało to wrażenie że bohater sie czołga a nie biegnie.-/+szybko przestałem sie bać jak na horror, przez pierwszą połowe gry faktycznie bałem sie, ta atmosfera niepewności co mnie czeka, mało walk a dużo eksploracji i skradania przed nieznanym, a potem to już troche zaczęło sie troche typowe dla shooterów rozwalanie wrogów, gdzie bardziej czułem irytacje niż strach.
kęsik
Ekspert
2017.05.14
Jestem trochę zawiedziony. Po pierwsze gra jest za krótka. Przejście zajęło mi aż 9 godzin tylko dlatego, że się strasznie włóczyłem i każdy zakamarek musiałem wymacać. Po drugie gra w ogóle nie jest straszna. Nie było ani jednego momentu który by mnie wystraszył. Nie wiem może po prostu jestem odporny. Na Tubie widziałem ludzi którzy byli przerażeni i zaczynali krzyczeć przy scenach gdzie mi nawet powieka nie drgnęła. Naprawdę ciężko jest mi czuć strach gdy mam pod ręką jednocześnie granatnik, miotacz ognia i jeszcze strzelbę. Ta gra byłaby dużo lepsza gdyby nie było tutaj żadnej walki ze zmutowanymi stworkami bo to tylko psuło mi klimat i immersję. Najlepsze momenty to te bez walki, eksploracja i tak dalej. Wtedy gra jest cholernie klimatyczna. I gdyby gra składała się tyko z tego sprawiało by to dużo lepsze wrażenie. Crafting i zarządzanie ekwipunkiem bardzo dobrze zrobione. Rodzinka Bakerów bardzo fajna. Grałem z japońskimi głosami które były świetnie dobrane i dodawały klimatu. Największe wrażenie zrobił na mnie Lucas. Ojciec stawał się nudny po pewnym czasie a szkoda bo bardzo fajna postać. Eveline jednak taka trochę meh jak dla mnie. Małe dziewczynki nie są straszne.Ogólnie więc było bardzo dobrze ale mogło być jeszcze lepiej.
Paweł Kosiński
GRYOnline.pl Team
2017.02.24
Straszy, ale mało solidnie. Momentami przewidywalna z oklepanymi schematami. Plus za zmieniony styl prezentowania historii, który serii wyszedł na dobre.
Vlad Tepes
Ekspert
2017.02.13
Właśnie ukończyłem grę 2nd raz, tym razem na normalu, znalazłem wszystkie monety, figurki, akta, kasety, skarby i dopalacze. Teraz z racji, iż odblokowałem buty, przymierzam się do ukończenia gry <4h, co odblokuje piłę, a tym samym sprawi, iż spróbuję się na szalonym poziomie. Grało mi się dość przyjemnie, mało jest natomiast rodzajów przeciwników, a sama gra nie jest zbyt długa (znalezienie wszystkiego na normalu zajęło mi 7h. Generalnie polecam, lecz proponuje poczekać na jakąś obniżkę i wyjście wszystkich dlc. Ma ktoś jakieś rady odnośnie przechodzenia gry poniżej 4h na łatwym poziomie?
zjazd
Ekspert
2017.01.29
Dobra gierka, w sumie to taki tribute dla pierwszych części serii. Mnie te Amnesie, czy inne Outlasty nie gręcą w ogóle, a tutaj bardzo fajnie to wygląda. Strzelanie jest całkiem przyjemne. Co mnie drażniło to czasami ten sam tym przeciwnika wymagał więcej amunicji, niż poprzedni po mimo strzelania w tą samą część ciała. Szkoda, że "zagadki" to przećwiczone motywy z wcześniejszych odsłon.
Lukas1983
Gracz
2024.07.29
No i tak chodzę, chodzę... chodzę po tym domu... Coś wylazło z podłogi, coś tam niby się czai... (zieeew)... nuda-nuda-nuda.
manek23
Ekspert
2023.09.03
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.20
Sir klesk
Ekspert
2022.08.24
SULIK
Ekspert
2022.02.14
MarcinB323
Ekspert
2021.10.13
ereboss
Ekspert
2020.01.02
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2019.05.24
Mikołaj Łaszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2019.02.27
MadtPL
Ekspert
2018.03.23
Jakub Mirowski
GRYOnline.pl Team
2017.03.06
Vlad Tepes
Ekspert
2017.02.13
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2017.01.26
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (71 320)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
zanonimizowany1395975 Legionista
Panie i panowie. To jest dobry Resident Evil. O ósemce się nawet nie wypowiadam bo już napisałem co o tym myślę. Ale ta część jest akurat bardzo residentowa i klimatyczna. Potworki podobne do tych z Resident Evil Revelations1. Szkoda że Village zniszczyli po całości. Przyczepić się można że to zerżnięte z texańskiej masakry albo drogi bez powrotu. Ale trzyma się to jeszcze jako tako serii.
ereboss Konsul
Mój stosunek do Resident Evil 7 jest bardzo ambiwalentny. Ukończyłem tę cześć kilka lat temu i uznałem że to dobra gra ale słaby Resident Evil, równie dobrze mogło by mieć to inną nazwę. Gra ewidentnie skrojona pod VR, nazwa została chyba doklejona aby podbić sprzedaż bo znana marka. Ale ostatnio miałem styczność zagrać w wersje VR i przyznam że moje odczucie było lepsze niż lata temu. Ale o trybie VR trochę później.
Resident Evil 7 ma naprawdę ciężki klimat, trochę gryzie się z serią, ale pasuje do całej koncepcji RE 7. Mało tu Residenta w Residencie jest kilka nawiązani do poprzednich części. Ale mam takie dziwne wrażenie że zostały one doklejone trochę później np:
spoiler start
W grze pojawia się Chris Redfield, który nie wygląda jak Chris Redfield, dziwnie to wygląda. Mam wrażenie że ktoś wymodelował postać i skroił się później że wypadało by wstawić coś z uniwersum RE do tej gry i przypisali mu taką kwestie dialogową ze nazywa się Chris. Wątek że mamy dziewczynkę która straszy, oklepane to wiadomo, czy pasuje do RE? Mogło by, ale źle to zostało poprowadzone moim zdaniem.
spoiler stop
Pisałem że gra ma ciężki klimat. Seria RE przyzwyczaiła nas do bardziej luźnego podejścia, tutaj jest wszyto tak wszystko na poważnie. Niestety to nie wszystkie bolączki tej gry.
Ethan to słaby protagonista, wiadomo we RE 8 się rozwinął, ale tutaj jest on taki mech... Sami Bossowie są fajnie zrobieni, pomysłowi, mamy tutaj nutkę RE ale zwykli przeciwnicy to tragedia, jest ich tylko 3 rodzaje. Wykurzało mnie również tempo poruszania się Ethana. Mam wrażenie że zamiast biegania to miał po prostu szybszy normlany chód. Niestety druga połowa gry to bardzo, ale to bardzo średnie-nudne lokacje. Pierwsza połowa to fenomenalna rezydencja, natomiast druga cześć to nudny statek i kopalnie. Dobrze że wyszło DLC które dało nam możliwość większej eksploracji bagien Luizjany. Tak wyszło jeszcze DLC w którym chodzimy po tej kopalni...
To nie jest tak że RE 7 to syf. To naprawdę dobra gra, mniej się tu strzela, niż w poprzednich częściach. Większe nastawienie się na chowanie, zagadki itp... . Gęsty klimat horroru, połączony z zaszczuciem. Dobrze zaprojektowana rezydencja, bossowie. Powiem to co wyżej. Dobra gra ale słaby Resident Evil. Tak jak mówi się o Black Flag heh dobra gra o piratach ale średni Assassin. Jak pokazuje czas koncepcja RE 7 chyba się nie sprawdziła. RE 8 wraca do starych dobrych rozwiązań i chyba tego chcieli gracze. Po drodze dostaliśmy jeszcze bardzo dobrze przyjęte Remaki.
Miałem ostatnio okazje przejść tę grę na VR. Chciałem sprawdzić czy mogę grać na VR w takie gry aby nie było nieprzyjemności. Plus taki że mogę grać na VR, plus dla RE 7 bo na VR odbiór gry jest dużo lepszy. Więc win-win heh.
Granie na hełmie jest łatwiejsze. Dlaczego, bo celuje się głową. Oczywiście bolączki RE 7 dalej są, ale VR rekompensuje doświadczenie z grą. Mając hełm na głowie ma się wrażenie że jest się w tej Luizjanie. Można głową kręcić tak że można zobaczyć elementy których nie zobaczylibyśmy grając padem lub myszką. Ja grałem po 2h na VR, gra nie jest długa i można ją ukończyć w te 3-4 posiedzenia. Mi zajęło chyba około 7h ukończenie gry.
Reasumując polecam zagrać w RE 7. Tak mało tu Residenta w Residencie, ale na innych płaszczyznach gra jest ok. Jeżeli ktoś ma hełm VR to polecam zagrać również na tym. Wrażenia są jeszcze lepsze. A gdzie grałem no chyba wiadomo na PS4 :D
adamb320266525d Legionista
Mega badziewna gra, nie da się kopać ani nawet z liścia dać wrogom tylko trzeba uciekac, gra słaba mega moim zdaniem
Lukas1983 Centurion
No i tak chodzę, chodzę... chodzę po tym domu... Coś wylazło z podłogi, coś tam niby się czai... (zieeew)... nuda-nuda-nuda.