Resident Evil 7: Wrak statku - solucja
Aktualizacja:
Uwaga - wszystkie przedmioty zebrane podczas tego etapu zostaną finalnie przekazane Ethanowi w finałowym etapie gry - warto więc zwrócić uwagę na lekarstwa i amunicję.
W tej przedostatniej lokacji bohaterką rozgrywki stanie się Zoe lub Mia - zależnie od wyboru po walce z Jackem - choć nie wpływa to na przebieg etapu gry. Zwiedzisz stary statek, którym Mia i Eveline przybyły w te okolice. Odblokujesz tu także nowe bronie - pistolet maszynowy, pistolet MPM oraz zdalnie sterowane ładunki wybuchowe. Obszar gry jest mały i ciasny, zawiera także liczne sekrety do zebrania oraz wielu przeciwników.
- Wejście na statek
- Bezpiecznik na piętrze 1F
- Kaseta i Eveline
- Teraźniejszość
- Zdobycie kwasów i zagadka z obrazami
- Odnalezienie przewodu
Wejście na statek

Popłyniesz do starego statku na bagnach, po czym u celu rozpoczniesz rozgrywkę wybraną dziewczyną - Zoe albo Mią, nie ma to jednak żadnego znaczenia, poza minimalnymi różnicami w dialogach. Musisz dostać się na górny pokład (piętro 1F), po drodze możesz odnaleźć jedynie dwie antyczne monety: zaraz po zobaczeniu dwóch mechaników w pomieszczeniu i zeskoczeniu do kanału wentylacyjnego (na rozdrożu skręć w prawo i idź do końca) oraz po zobaczeniu dziewczynki na schodach, gdzie za zakrętem znajduje się wejście do małego pomieszczenia z wodą i dwiema drabinami - w północno-zachodnim rogu, w wodzie znajdziesz monetę.

Do czasu dotarcia na piętro 1F (gdy dziewczynka powie, że "mieliście być rodziną" i schowa się za drzwiami z elektrycznym zamkiem) nie masz się czego obawiać, nic ci nie grozi.
Bezpiecznik na piętrze 1F

By jednak otworzyć zamknięte drzwi potrzebujesz bezpiecznika. Znajduje się on w bocznym pokoju, gdzie musisz szybko wejść, gdyż na zewnątrz grasuje mutant. W pokoju także jest mutant, lecz odciągając go od bezpiecznika na ścianie (lub błyskawicznie go porywając i uciekając), zdążysz dobiec z urządzeniem do drzwi i go zamontować - za drzwiami będziesz bezpieczny. Teraz idź na piętro 3F. Spotkasz się tam z Eveline, która każe obejrzeć ci nagranie...
Kaseta i Eveline

W nagraniu poruszasz się w przeszłości Mią wyposażony w karabin maszynowy oraz nóż bojowy. Przebieg tego etapu jest liniowy i nie powiązany z "teraźniejszością" (np. ekwipunek czy sekrety - możesz je zebrać później).

Najpierw wejdź do pokoju pośrodku obszaru przez drewniane drzwi, po czym zbadaj czarną maź, przechodząc za drzwi przejściem w rogu pomieszczenia (musisz kucnąć). Potem (od teraz zaczną pojawiać się mutanty) przejdź od drugiej strony korytarza, gdzie znajdziesz windę. Wezwij ją i jedź na piętro S2.

Zabijaj po drodze wszystkie mutanty i korzystaj z wszelkich materiałów i amunicji, jakie napotkasz - nie wyniesiesz ich "poza nagranie". Ładunki wybuchowe skutecznie pomogą ci walczyć z oponentami, nie będą ci potrzebne na koniec, więc także ich używaj kiedy uznasz.

Tam podążaj korytarzem, a co jakiś czas kontaktował się będzie z tobą Alan. Na samym końcu korytarza, za niebieskimi drzwiami w małym kantorku odnajdziesz kwas. Rozpuścisz nim zamki w zablokowanych drzwiach. Eveline znajdziesz w sąsiednim pokoju. Po krótkiej rozmowie wyjdź drzwiami, którymi wszedłeś i wracaj do windy, wybierając teraz piętro 2.

Gdy się zatrzyma, otwórz drzwi klawiszem interakcji. Przejdź korytarzem korzystając z pokoju pośrodku i małego okienka wentylacji na główny korytarz i do klatki schodowej. Gdy dostaniesz się na górę, znajdziesz Alana. Po cutscenie przejdź do następnego pomieszczenia i skorzystaj z laptopa. Na koniec przejdź drzwiami za komputerem.
Teraźniejszość

Po nagraniu wideo idź do windy. Wejdź po drabinie na piętro 4F. Tam przy panelu znajdziesz działający komputer z obrazem z kamer, przełączaj je aż do kamery 5, gdzie zobaczysz Ethana.

Następnie skieruj się do kabiny kapitana, w której odnajdziesz klucz (Lug Wrench) oraz mapę. Wróć z nim do windy - z jego pomocą otworzysz klapę w windzie i zejdziesz na niższy poziom.

W windzie możesz wybrać, czy wolisz udać się na niższe piętro lub wyższe (F1/F2). Teraz udaj się na wyższe. Weź nóż leżący na ziemi od razu, jak wyjdziesz z windy. Skręć w lewo i wejdź przez drzwi na wprost - znajdziesz za nimi klucz kapitana, dzięki któremu otworzysz szafkę z karabinem maszynowym na 4F.
Zdobycie kwasów i zagadka z obrazami

By odnaleźć zapas kwasów warto przejść za drewniane drzwi pośrodku obszaru. Tam w bocznym pokoju znajduje się prosta zagadka z obracanymi obrazami - ułóż je w taki sposób jak na zdjęciu powyżej, a w otwartym sejfie odnajdziesz 3 kwasy. Czwarty odnajdziesz w południowo-zachodnim pokoju na tym piętrze; w północno-wschodnim pomieszczeniu, po wyjściu na drabinę odnajdziesz wytrych (dzięki niemu zdobędziesz antyczną monetę w pojemniku na 3F).

Wróć po karabin na 4F, a potem do windy i zejdź na 1F. Tam znajdziesz sporo mutantów. W południowo-zachodnim pokoju odnajdziesz pistolet MPM. W tym miejscu twoim jedynym zadaniem jest zabranie bezpiecznika, który wcześniej zamontowałeś przy drzwiach. Wróć z nim do windy, wspinając się przez wąski otwór, którym zszedłeś na to piętro i zamontuj go w otwartej skrzynce elektrycznej.
Odnalezienie przewodu

Teraz musisz udać się na piętro 3F, gdzie znajdują się zamknięte wcześniej drzwi (a w pomarańczowym pojemniku starożytna moneta). Drzwi otworzysz kwasem. Na końcu korytarza znajdziesz pomieszczenie z prysznicami, w kolejnym - kabel (musisz go najpierw wykręcić co zajmie chwilę czasu). W międzyczasie od strony pryszniców przybędzie mini-boss - duży, odporny mutant, który po trafieniu w brzuch pluje kwasem. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie ładunków wybuchowych (2-3 sztuki powinny wystarczyć), nawet jeden będzie pomocny, gdyż powali przeciwnika na ziemię, a wtedy możesz ładować w niego naboje bezpiecznie.

Finalnie, z kablem w dłoni wróć do windy i zamontuj go. Jeśli zamontowałeś już także bezpiecznik, udaj się na piętro S2 i idź korytarzem cały czas przed siebie. W maszynowni (Engine Room) znajdziesz kolejnego plującego kwasem mutanta. Za maszynownią zaś, na zakręcie korytarza znajdziesz skrzynkę na ścianie, której zamek wymaga wypalenia kwasem. Znajdziesz tam starożytną monetę. Gdy dojdziesz do końca drogi obierz drzwi po prawej, po cutscenie przełączysz się na Ethana.
0
- Resident Evil 7 - poradnik, solucja
- Poradnik do gry Resident Evil VII
- Opis przejścia
- Resident Evil 7: Pensjonat (Guest house) - solucja
- Resident Evil 7: Zachodnie skrzydło - solucja
- Resident Evil 7: Główny hall - solucja
- Resident Evil 7: Piwnica - solucja
- Resident Evil 7: Dziedziniec i stary dom - solucja
- Resident Evil 7: Cieplarnia - solucja
- Resident Evil 7: Główna sypialnia i pokój dziecięcy - solucja
- Resident Evil 7: Strefa testów i hangar - solucja
- Resident Evil 7: Wrak statku - solucja
- Resident Evil 7: Kopalnia soli (Salt Mine) - solucja
- Opis przejścia
- Poradnik do gry Resident Evil VII
Komentarze czytelników
zanonimizowany1201123 Centurion
Poziom trudności wpływa także na częstotliwość zapisu i autozapisu w grze. Można też to dodać do poradnika.
NewGravedigger Legend
Czy warto w ogóle ładować kule w Jacka?
2 razy dostał 5 kulek i się położył. Następnym razem już nic sobie z tego nie robił..
łysy1987 Junior
A ja ściągnąłem w nadziei że ruszy a tu guzik....... Trzeba karty z dx11 niby farming też wymaga 11 ale i na 10 da się grać a tu lipa... :/
NEO_MATRIX Konsul
A ja mam do Was takie pytanie. gdzie znajdę to miejsce
http://screenshot.sh/oeYnYau61frl2 natrafiłem na to zdjęcie w okolicach szklarni
best.nick.ever Generał
Kto dopuścił ten poradnik do publikacji?
Po wejściu do domu od razu idź w lewo - po prawej stronie znajdują się zmutowane owady, których pozbędziesz się palnikiem w późniejszym etapie. Idź aż dojdziesz do korytarza, na którym możesz pójść w lewo lub w prawo.
Najpierw warto obrać lewą stronę (zabierz mapę przed drzwiami na szafce), by kolejno przejść przez Galerię z rzutnikiem i przy wyjściu na zewnątrz odnaleźć część palnika, a na końcu tarasu bezpieczne schronienie (możliwy zapis gry). Znajdziesz tu przede wszystkim plecak (za który zdobędziesz trofeum Worek bez dna), który pozwala ci nosić o cztery przedmioty więcej w ekwipunku.
To jest jakiś bełkot. Pierwaszą część, którą zacytowałem nawet nie wiem jak odebrać, bo piszący chyba grał w inna grę... Poradnik powinien dawać jakieś rady czy coś, a to jest jeden wielki bałagan
Vlad Tepes Pretorianin
No i dałem radę - ukończyłem grę poniżej 3h, a myślę, że i do 2h dałbym radę skrócić ten czas (rekord to chyba poniżej 1,5h). Odblokowało mi to piłę tarczową, dzięki czemu spróbuję przejść szalony poziom. Przydałby się poradnik specjalnie do tego poziomu.
piter_wymiata Junior
Wasze poradniki są świetne gdyby nie to: ,,Zostało jeszcze XY% tej strony..."
best.nick.ever Generał
Postanowiłem zagrać po raz drugi i nadal nie moge wyjsc z podziwu jaki ten poradnik jest bezuzyteczny.
Wtedy się ono rozsunie, lecz gdy przejdziesz, zamknie się. Na dole znajduje się piwnica, a dokładnie wcześniej niedostępne pomieszczenie Warsztat (Workshop), w którym odnajdziesz czerwoną kartę. Wydostać się musisz używając korytarzy w piwnicy, które na nowo wypełnione są mutantami, więc miej się na baczności.
Wyjsc gdzie? Po co? Jak?
Ten "poradnik" to jest bardziej strzeszczenie przejscia gry, niz faktyczne porady. Przyzwyczailiscie do wyzszych standardow.
zanonimizowany1243598 Centurion
gra bardzo dobra grafika, muzyka, klimat aż tak nie straszy tylko na początku później już idziemy na spokojnie myślałem że to bardziej gra o opętaniu, a jednak dzieje się w świecie residenta dokładne przejście gry możecie używać jako poradnika https://www.youtube.com/watch?v=rzH9V16RL4k&list=PLI2HRQC_mAWS6pzjRdv8G9Siy1BzCI-he
user3001927672 Junior
Witam.
Odpaliłem grę po kilku latach na Xboxie.
Mam problem z przejściem jednej fazy gry, a mianowicie:
Statek. Odblokowałem windę, zjechałem na sam dół Ala jakby do piwnicy aby uratować Ethana z tej czarnej mazi którą byl pokryty. Nagle babeczka daje mi coś do ręki i każe uciekać. Na filmikach widać, że ona powinna mnie wypchać przez jakieś drzwi, ale tak nie jest i atakujenie non stop nożem. W tle dziewczynka krzyczy zabij go, nie mam broni, tylko jakaś fiolkę z krwią Ethana. Wszystkie drzwi do około pokryte są czarna mazią, nie mam jak uciec, po kilkunastu ciosach nożem jestem dead. Co zrobić w tej sytuacji ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
