Resident Evil 7: Wrak statku - solucja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Uwaga - wszystkie przedmioty zebrane podczas tego etapu zostaną finalnie przekazane Ethanowi w finałowym etapie gry - warto więc zwrócić uwagę na lekarstwa i amunicję.

W tej przedostatniej lokacji bohaterką rozgrywki stanie się Zoe lub Mia - zależnie od wyboru po walce z Jackem - choć nie wpływa to na przebieg etapu gry. Zwiedzisz stary statek, którym Mia i Eveline przybyły w te okolice. Odblokujesz tu także nowe bronie - pistolet maszynowy, pistolet MPM oraz zdalnie sterowane ładunki wybuchowe. Obszar gry jest mały i ciasny, zawiera także liczne sekrety do zebrania oraz wielu przeciwników.

Wejście na statek

Zaraz po zobaczeniu na obrazie z przeszłości dwóch mechaników, wejdź w kanał wentylacyjny i skręć w prawo, by znaleźć monetę - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Zaraz po zobaczeniu na obrazie z przeszłości dwóch mechaników, wejdź w kanał wentylacyjny i skręć w prawo, by znaleźć monetę

Popłyniesz do starego statku na bagnach, po czym u celu rozpoczniesz rozgrywkę wybraną dziewczyną - Zoe albo Mią, nie ma to jednak żadnego znaczenia, poza minimalnymi różnicami w dialogach. Musisz dostać się na górny pokład (piętro 1F), po drodze możesz odnaleźć jedynie dwie antyczne monety: zaraz po zobaczeniu dwóch mechaników w pomieszczeniu i zeskoczeniu do kanału wentylacyjnego (na rozdrożu skręć w prawo i idź do końca) oraz po zobaczeniu dziewczynki na schodach, gdzie za zakrętem znajduje się wejście do małego pomieszczenia z wodą i dwiema drabinami - w północno-zachodnim rogu, w wodzie znajdziesz monetę.

Druga moneta leży w wodzie koło białych chaszczów - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Druga moneta leży w wodzie koło białych chaszczów

Do czasu dotarcia na piętro 1F (gdy dziewczynka powie, że "mieliście być rodziną" i schowa się za drzwiami z elektrycznym zamkiem) nie masz się czego obawiać, nic ci nie grozi.

Bezpiecznik na piętrze 1F

Na piętrze 1F Eveline zamknie się za drzwiami - w pralni odnajdziesz bezpiecznik, by je otworzyć - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Na piętrze 1F Eveline zamknie się za drzwiami - w pralni odnajdziesz bezpiecznik, by je otworzyć

By jednak otworzyć zamknięte drzwi potrzebujesz bezpiecznika. Znajduje się on w bocznym pokoju, gdzie musisz szybko wejść, gdyż na zewnątrz grasuje mutant. W pokoju także jest mutant, lecz odciągając go od bezpiecznika na ścianie (lub błyskawicznie go porywając i uciekając), zdążysz dobiec z urządzeniem do drzwi i go zamontować - za drzwiami będziesz bezpieczny. Teraz idź na piętro 3F. Spotkasz się tam z Eveline, która każe obejrzeć ci nagranie...

Kaseta i Eveline

Na piętrze czeka na ciebie Eveline przy telewizorze... - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Na piętrze czeka na ciebie Eveline przy telewizorze...

W nagraniu poruszasz się w przeszłości Mią wyposażony w karabin maszynowy oraz nóż bojowy. Przebieg tego etapu jest liniowy i nie powiązany z "teraźniejszością" (np. ekwipunek czy sekrety - możesz je zebrać później).

Wejdź przez drewniane drzwi do środka, na razie nic ci tu nie grozi - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Wejdź przez drewniane drzwi do środka, na razie nic ci tu nie grozi

Najpierw wejdź do pokoju pośrodku obszaru przez drewniane drzwi, po czym zbadaj czarną maź, przechodząc za drzwi przejściem w rogu pomieszczenia (musisz kucnąć). Potem (od teraz zaczną pojawiać się mutanty) przejdź od drugiej strony korytarza, gdzie znajdziesz windę. Wezwij ją i jedź na piętro S2.

Mutanty możesz wysadzać ładunkami - nie zapomnij tylko odpalić ich w dogodnym momencie - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Mutanty możesz wysadzać ładunkami - nie zapomnij tylko odpalić ich w dogodnym momencie

Zabijaj po drodze wszystkie mutanty i korzystaj z wszelkich materiałów i amunicji, jakie napotkasz - nie wyniesiesz ich "poza nagranie". Ładunki wybuchowe skutecznie pomogą ci walczyć z oponentami, nie będą ci potrzebne na koniec, więc także ich używaj kiedy uznasz.

Po odnalezieniu Eveline wróć do windy - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Po odnalezieniu Eveline wróć do windy

Tam podążaj korytarzem, a co jakiś czas kontaktował się będzie z tobą Alan. Na samym końcu korytarza, za niebieskimi drzwiami w małym kantorku odnajdziesz kwas. Rozpuścisz nim zamki w zablokowanych drzwiach. Eveline znajdziesz w sąsiednim pokoju. Po krótkiej rozmowie wyjdź drzwiami, którymi wszedłeś i wracaj do windy, wybierając teraz piętro 2.

Za drewnianymi drzwiami na dalszą część korytarza przejdziesz przez okienko w ścianie - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Za drewnianymi drzwiami na dalszą część korytarza przejdziesz przez okienko w ścianie

Gdy się zatrzyma, otwórz drzwi klawiszem interakcji. Przejdź korytarzem korzystając z pokoju pośrodku i małego okienka wentylacji na główny korytarz i do klatki schodowej. Gdy dostaniesz się na górę, znajdziesz Alana. Po cutscenie przejdź do następnego pomieszczenia i skorzystaj z laptopa. Na koniec przejdź drzwiami za komputerem.

Teraźniejszość

Na podglądzie z kamer statku znajdziesz Ethana - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Na podglądzie z kamer statku znajdziesz Ethana

Po nagraniu wideo idź do windy. Wejdź po drabinie na piętro 4F. Tam przy panelu znajdziesz działający komputer z obrazem z kamer, przełączaj je aż do kamery 5, gdzie zobaczysz Ethana.

Następnie skieruj się do kabiny kapitana, w której odnajdziesz klucz (Lug Wrench) oraz mapę - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

Następnie skieruj się do kabiny kapitana, w której odnajdziesz klucz (Lug Wrench) oraz mapę. Wróć z nim do windy - z jego pomocą otworzysz klapę w windzie i zejdziesz na niższy poziom.

W windzie możesz wybrać, czy wolisz udać się na niższe piętro lub wyższe (F1/F2) - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

W windzie możesz wybrać, czy wolisz udać się na niższe piętro lub wyższe (F1/F2). Teraz udaj się na wyższe. Weź nóż leżący na ziemi od razu, jak wyjdziesz z windy. Skręć w lewo i wejdź przez drzwi na wprost - znajdziesz za nimi klucz kapitana, dzięki któremu otworzysz szafkę z karabinem maszynowym na 4F.

Zdobycie kwasów i zagadka z obrazami

By odnaleźć zapas kwasów warto przejść za drewniane drzwi pośrodku obszaru - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

By odnaleźć zapas kwasów warto przejść za drewniane drzwi pośrodku obszaru. Tam w bocznym pokoju znajduje się prosta zagadka z obracanymi obrazami - ułóż je w taki sposób jak na zdjęciu powyżej, a w otwartym sejfie odnajdziesz 3 kwasy. Czwarty odnajdziesz w południowo-zachodnim pokoju na tym piętrze; w północno-wschodnim pomieszczeniu, po wyjściu na drabinę odnajdziesz wytrych (dzięki niemu zdobędziesz antyczną monetę w pojemniku na 3F).

Pistolet MPM nie jest powalający, lecz zawsze możesz przygotować do niego kilka naboi na poczekaniu - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Pistolet MPM nie jest powalający, lecz zawsze możesz przygotować do niego kilka naboi na poczekaniu

Wróć po karabin na 4F, a potem do windy i zejdź na 1F. Tam znajdziesz sporo mutantów. W południowo-zachodnim pokoju odnajdziesz pistolet MPM. W tym miejscu twoim jedynym zadaniem jest zabranie bezpiecznika, który wcześniej zamontowałeś przy drzwiach. Wróć z nim do windy, wspinając się przez wąski otwór, którym zszedłeś na to piętro i zamontuj go w otwartej skrzynce elektrycznej.

Odnalezienie przewodu

Teraz musisz udać się na piętro 3F, gdzie znajdują się zamknięte wcześniej drzwi (a w pomarańczowym pojemniku starożytna moneta) - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja

Teraz musisz udać się na piętro 3F, gdzie znajdują się zamknięte wcześniej drzwi (a w pomarańczowym pojemniku starożytna moneta). Drzwi otworzysz kwasem. Na końcu korytarza znajdziesz pomieszczenie z prysznicami, w kolejnym - kabel (musisz go najpierw wykręcić co zajmie chwilę czasu). W międzyczasie od strony pryszniców przybędzie mini-boss - duży, odporny mutant, który po trafieniu w brzuch pluje kwasem. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie ładunków wybuchowych (2-3 sztuki powinny wystarczyć), nawet jeden będzie pomocny, gdyż powali przeciwnika na ziemię, a wtedy możesz ładować w niego naboje bezpiecznie.

Ostatnia starożytna moneta w grze - Resident Evil 7: Wrak statku - solucja - Resident Evil 7 - poradnik, solucja
Ostatnia starożytna moneta w grze

Finalnie, z kablem w dłoni wróć do windy i zamontuj go. Jeśli zamontowałeś już także bezpiecznik, udaj się na piętro S2 i idź korytarzem cały czas przed siebie. W maszynowni (Engine Room) znajdziesz kolejnego plującego kwasem mutanta. Za maszynownią zaś, na zakręcie korytarza znajdziesz skrzynkę na ścianie, której zamek wymaga wypalenia kwasem. Znajdziesz tam starożytną monetę. Gdy dojdziesz do końca drogi obierz drzwi po prawej, po cutscenie przełączysz się na Ethana.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-02-04
18:46

zanonimizowany1201123 Centurion

Poziom trudności wpływa także na częstotliwość zapisu i autozapisu w grze. Można też to dodać do poradnika.

Komentarz: zanonimizowany1201123
2017-02-04
19:11

NewGravedigger Legend

NewGravedigger

Czy warto w ogóle ładować kule w Jacka?

2 razy dostał 5 kulek i się położył. Następnym razem już nic sobie z tego nie robił..

Komentarz: NewGravedigger
2017-02-07
14:29

łysy1987 Junior

A ja ściągnąłem w nadziei że ruszy a tu guzik....... Trzeba karty z dx11 niby farming też wymaga 11 ale i na 10 da się grać a tu lipa... :/

Komentarz: łysy1987
2017-02-09
12:34

NEO_MATRIX Konsul

A ja mam do Was takie pytanie. gdzie znajdę to miejsce
http://screenshot.sh/oeYnYau61frl2 natrafiłem na to zdjęcie w okolicach szklarni

Komentarz: NEO_MATRIX
2017-02-10
15:49

best.nick.ever Generał

best.nick.ever

Kto dopuścił ten poradnik do publikacji?
Po wejściu do domu od razu idź w lewo - po prawej stronie znajdują się zmutowane owady, których pozbędziesz się palnikiem w późniejszym etapie. Idź aż dojdziesz do korytarza, na którym możesz pójść w lewo lub w prawo.

Najpierw warto obrać lewą stronę (zabierz mapę przed drzwiami na szafce), by kolejno przejść przez Galerię z rzutnikiem i przy wyjściu na zewnątrz odnaleźć część palnika, a na końcu tarasu bezpieczne schronienie (możliwy zapis gry). Znajdziesz tu przede wszystkim plecak (za który zdobędziesz trofeum Worek bez dna), który pozwala ci nosić o cztery przedmioty więcej w ekwipunku.
To jest jakiś bełkot. Pierwaszą część, którą zacytowałem nawet nie wiem jak odebrać, bo piszący chyba grał w inna grę... Poradnik powinien dawać jakieś rady czy coś, a to jest jeden wielki bałagan

Komentarz: best.nick.ever
2017-02-14
23:39

Vlad Tepes Pretorianin

Vlad Tepes

No i dałem radę - ukończyłem grę poniżej 3h, a myślę, że i do 2h dałbym radę skrócić ten czas (rekord to chyba poniżej 1,5h). Odblokowało mi to piłę tarczową, dzięki czemu spróbuję przejść szalony poziom. Przydałby się poradnik specjalnie do tego poziomu.

Komentarz: Vlad Tepes
2017-02-21
18:35

piter_wymiata Junior

Wasze poradniki są świetne gdyby nie to: ,,Zostało jeszcze XY% tej strony..."

Komentarz: piter_wymiata
2017-07-08
15:34

best.nick.ever Generał

best.nick.ever
😒

Postanowiłem zagrać po raz drugi i nadal nie moge wyjsc z podziwu jaki ten poradnik jest bezuzyteczny.
Wtedy się ono rozsunie, lecz gdy przejdziesz, zamknie się. Na dole znajduje się piwnica, a dokładnie wcześniej niedostępne pomieszczenie Warsztat (Workshop), w którym odnajdziesz czerwoną kartę. Wydostać się musisz używając korytarzy w piwnicy, które na nowo wypełnione są mutantami, więc miej się na baczności.
Wyjsc gdzie? Po co? Jak?
Ten "poradnik" to jest bardziej strzeszczenie przejscia gry, niz faktyczne porady. Przyzwyczailiscie do wyzszych standardow.

Komentarz: best.nick.ever
2018-06-24
12:42

zanonimizowany1243598 Centurion

gra bardzo dobra grafika, muzyka, klimat aż tak nie straszy tylko na początku później już idziemy na spokojnie myślałem że to bardziej gra o opętaniu, a jednak dzieje się w świecie residenta dokładne przejście gry możecie używać jako poradnika https://www.youtube.com/watch?v=rzH9V16RL4k&list=PLI2HRQC_mAWS6pzjRdv8G9Siy1BzCI-he

Komentarz: zanonimizowany1243598
2022-12-14
10:45

user3001927672 Junior

Witam.
Odpaliłem grę po kilku latach na Xboxie.

Mam problem z przejściem jednej fazy gry, a mianowicie:

Statek. Odblokowałem windę, zjechałem na sam dół Ala jakby do piwnicy aby uratować Ethana z tej czarnej mazi którą byl pokryty. Nagle babeczka daje mi coś do ręki i każe uciekać. Na filmikach widać, że ona powinna mnie wypchać przez jakieś drzwi, ale tak nie jest i atakujenie non stop nożem. W tle dziewczynka krzyczy zabij go, nie mam broni, tylko jakaś fiolkę z krwią Ethana. Wszystkie drzwi do około pokryte są czarna mazią, nie mam jak uciec, po kilkunastu ciosach nożem jestem dead. Co zrobić w tej sytuacji ?

Komentarz: user3001927672

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl