Data wydania: 25 kwietnia 2017
Pełnoprawna kontynuacja pierwszoosobowego survival horroru Outlast, którym w 2013 roku udanie zadebiutowało studio Red Barrels. Autorzy zdecydowali się nie kontynuować wątków zapoczątkowanych w pierwszej części serii, tak więc w grze nie powracamy już do mrocznego szpitala psychiatrycznego, położonego w górach Colorado - Outlast 2 rozgrywa się w zupełnie nowej lokalizacji i opowiada o losach nowych bohaterów.
GRYOnline
Gracze
Steam
Outlast 2 jest grą typu survival horror, opracowaną przez niezależne, kanadyjskie studio Red Barrels. Produkcja podąża ścieżką wyznaczoną przez poprzednią część serii i nie wprowadza rewolucyjnych zmian w schemacie rozgrywki – w dalszym ciągu gracz zostaje obsadzony w roli zwierzyny łownej, na którą polują przeciwnicy, a przeżycie wymaga nie tylko unikania kontaktu z wrogiem i wykrycia, lecz także ucieczki przed nieprzyjaciółmi. Tytuł został wydany między innymi na platformie PC, PS4 itd., stając w szranki z tuzami gatunku, na czele z SOMA, Obcy: Izolacja i z niebywale ciepło przyjętym Resident Evil VII: Biohazard. Pomimo że sama gra nie została sfinansowana za pośrednictwem Kickstartera, zaznaczyła swoją obecność w tym serwisie w wyjątkowy sposób – deweloperzy rozpoczęli bowiem zbiórkę pieniędzy na dedykowane pieluchy, która ostatecznie zakończyła się niepowodzeniem.
Outlast 2 rozgrywa się na terenie regionu Supai, położonego w pobliżu Wielkiego Kanionu Kolorado w stanie Arizona. Głównym bohaterem gry jest Blake Langermann – dziennikarz i kamerzysta, który zmierza do tego miejsca w towarzystwie żony – Lynn – celem rozwikłania zagadki tajemniczej śmierci anonimowej kobiety; nie wiadomo, czy padła ofiarą morderstwa, czy też z nieznanych przyczyn postanowiła popełnić samobójstwo.
Zawiązanie akcji następuje w momencie, kiedy helikopter, na którego pokładzie podróżowało małżeństwo, ulega katastrofie, a Blake i jego druga połówka zostają rozdzieleni. Szybko wychodzi na jaw, że znajdującą się nieopodal wioskę zamieszkują agresywni kultyści, którzy wierzą w zbliżający się wielkimi krokami koniec świata. Od tej pory zadaniem bohatera jest odnalezienie Lynn i ucieczka z tego ponurego miejsca.
W Outlast 2 na platformie PC, PS4 itd. akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Filar rozgrywki stanowi eksploracja – w przeciwieństwie do poprzedniczki, produkcja oferuje otwarte tereny, po których grasują uzbrojeni przeciwnicy. Oponenci są o tyle niebezpieczni, że protagonista nie jest w stanie stawić im jakiegokolwiek oporu – musi zatem przemykać za ich plecami, chować się za elementami otoczenia czy choćby pośród kukurydzy, a w razie potrzeby salwować się ucieczką. Na szczęście z pomocą przychodzą elementy freerunningu – podopieczny doskonale radzi sobie z przeskakiwaniem nad rozpadlinami, turlaniem się i wspinaczką, co często ratuje mu życie. Warto nadmienić, że autorzy pochylili się nad kwestią sztucznej inteligencji, która dba o naturalność zachowań prześladowców – w przypadku udanej ucieczki swojej ofiary sprawiają wrażenie zdezorientowanych i nie ustają w jej poszukiwaniach, przetrząsając każdy kąt rozległej lokacji.
Jedyną „bronią”, z jakiej protagonista może zrobić użytek, jest kamera. W porównaniu ze swoim odpowiednikiem z poprzedniej odsłony cyklu, urządzenie jest nieco bardziej zaawansowane. Oprócz noktowizora wyposażono je bowiem w funkcję zbliżenia oraz w dwa mikrofony, dzięki którym gracz może usłyszeć odgłosy kroków zbliżających się z lewej lub z prawej strony. Choć Outlast 2 straszy przede wszystkim posępną atmosferą i klimatem zaszczucia, znalazło się tu miejsce również na popularne „jump scares”, czyli momenty, w których Blake jest znienacka atakowany przez rozwścieczonego adwersarza.
Outlast 2 na PC, PS4 itd. działa w oparciu o technologię Unreal Engine 3.5, dzięki czemu trójwymiarowa oprawa graficzna prezentuje przyzwoity poziom wykonania. Na uwagę zasługuje zarówno dynamiczne oświetlenie, jak i dopracowane z dbałością o detale otoczenie. Zabawie towarzyszy specjalnie skomponowany soundtrack skutecznie budujący przyprawiającą o dreszcze atmosferę.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 25 kwietnia 2017
Nintendo Switch 27 marca 2018
PlayStation 4 25 kwietnia 2017
Xbox One 25 kwietnia 2017
Producent: Red Barrels
Wydawca: Red Barrels
4GRY
Zapoczątkowany w 2013 roku cykl survival horrorów, dla którego głównym źródłem inspiracji była seria Amnesia. Od początku pieczę nad marką sprawuje zespół Red Barrels, założony w 2012 roku przez byłych pracowników studia Ubisoft Montreal.
Recenzja GRYOnline
Outlast 2 to sequel realizujący wszystkie obietnice złożone przed premierą. Jest ładniej, straszniej, dłużej i ciekawiej. Jeśli oczekujecie rewolucji i masy nowości – zawiedziecie się. Jeśli nie bierze was niejednoznaczna fabuła – zawiedziecie się. Ale jeśli macie ochotę na doskonałą ewolucję świetnego survival horroru, to trafiliście doskonale.
Aktualizacja: 26 kwietnia 2017
W poradniku do gry Outlast 2 znajdziesz dokładny opis przejścia wszystkich etapów, szczegółowe porady dotyczące najtrudniejszych fragmentów, a także lokalizację poukrywanych znajdziek.
3 kwietnia 2017
Początek drugiego kwartału 2017 roku jest trochę mniej obłożony hitami niż koniec pierwszego, ale i tak nie zabraknie dużych premier. Tym razem dla odmiany dominują gry strategiczne (Dawn of War III) i przygodowe (Syberia 3) oraz horrory (Outlast 2).
6 lipca 2016
Amerykańska prowincja gdzieś w Arizonie. Tajemnicza apokaliptyczna sekta, satanistyczne rytuały, groza i śmierć. W środku tego wszystkiego dziennikarz i jego zaginiona żona. W grze Outlast 2 twórcy z Red Barrels nie zamierzają żartować.
Sony ogłosiło tytuły, które w listoapdzie trafią do abonentów PlayStation Plus. Posiadacze konsoli PlayStation 4 otrzymają możliwość pobrania dwóch gier: NiOh i Outlast 2.
gry
Michał Kułakowski
30 października 2019 19:30
Niezależne studio Red Barrels ogłosiło, że sprzedaż utrzymanego w klimacie horroru cyklu Outlast przekroczyła 15 milionów egzemplarzy. Przy okazji otrzymaliśmy potwierdzenie, że powstaje trzecia część serii.
gry
Adrian Werner
15 maja 2018 13:08
Zespół Red Barrels wypuścił nową aktualizację do Outlast 2. Patch dodaje tryb fabularny ograniczający poziom trudności i oferujący więcej okazji do eksploracji. Ponadto na PC przywrócono kilka scen wyciętych z powodu zbytniej drastyczności.
gry
Adrian Werner
29 marca 2018 10:04
Studio Red Barrels zamierza zbadać nieznany dla siebie rynek i zapowiedziało, że pierwsza i druga odsłona cyklu Outlast zmierzają na konsolę Nintendo Switch. Na tym jednak nie koniec wieści związanych z marką – deweloperzy podzielili się z graczami zarysem planów na przyszłość.
gry
Krystian Pieniążek
8 grudnia 2017 02:56
Współzałożyciel studia Red Barrels zdradził, że sprzedaż horroru Outlast 2 wkrótce osiągnie próg miliona egzemplarzy. Poinformował jeszcze, jakie ulepszenia zaoferuje gra na Xboksie One X, a także wyjawił, że deweloper na razie nie planuje wsparcia dla gogli wirtualnej rzeczywistości.
gry
Adrian Werner
29 października 2017 11:19
W minionym tygodniu najlepiej sprzedającą się grą na Steamie znowu było Playerunknown's Battlegrounds. Na wysokiej drugiej pozycji zadebiutował Outlast 2, a trzecie miejsce zajął Warhammer 40,000: Dawn of War III.
gry
Kamil Zwijacz
1 maja 2017 08:23
Od dziś na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach dostępny jest Outlast 2 - kontynuacja horroru z 2013 roku. Wraz z grą w sieci pojawiły się jej recenzje, z których wynika, że otrzymaliśmy udaną produkcję.
gry
Kamil Zwijacz
25 kwietnia 2017 08:04
Poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gry Outlast 2. Tytuł, który ukaże się w sklepach 25 kwietnia, do stabilnego działania nie będzie potrzebować wyjątkowo mocnego sprzętu i uruchomi się bez problemu nawet na starszych komputerach.
gry
Michał Kułakowski
19 kwietnia 2017 19:49
Dziś piszemy o dużej aktualizacji 1.21 do Uncharted 4 (z multiplayerowym trybem King of the Hill), wielkim patchu 1.29d do Space Hulk: Deathwing oraz o zakazaniu sprzedaży gry Outlast 2 w Australii z powodu scen przemocy na tle seksualnym. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
16 marca 2017 15:35
Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze Outlast 2 – produkcji typu survival horror opracowanej przez zespół Red Barrels. Będzie ono uzupełniane o najbardziej interesujące informacje i materiały zarówno przed, jak i po premierze omawianego tytułu.
gry
Krystian Pieniążek
23 kwietnia 2018 14:50
Popularne pliki do pobrania do gry Outlast 2.
Wymagania sprzętowe gry Outlast 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-530 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 260/Radeon HD 4870 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows Vista/7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1.5 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7850 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows Vista/7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 925 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 49816 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Filip Grabski
Recenzent GRYOnline.pl
2017.04.24
Dobry horror musi straszyć. Outlast 2 stosuje wszystkie chwyty, by sprostać temu wymaganiu – jest obszerniejszy, ładniejszy i ciekawszy od pierwszej części. 2017 to dobry rok dla survivalowych horrorów.
1up
Ekspert
2022.03.28
Outlast 2 to dość siermiężny kawałek horroru. Plusy... Mechanika zabawy, tak jak w przypadku pierwszej odsłony, przypadła mi do gustu. Efektownie prezentują się szalone ucieczki z omijaniem przeszkód, prześlizgiwanie się i chowanie przed wrogami. Poruszanie się wypada tutaj bez zarzutu. Ciekawie rozwiązano kwestię ekwipunku, który można podejrzeć, spoglądając na pasek u spodni. Korzystanie z kamery jest intuicyjne, zaś czytanie notatek odbywa się w wygodny sposób. Autosave działa dobrze i nie miałem sytuacji, w której musiałbym powtarzać cały etap. Moje uznanie dla konstruktorów poziomów, którzy tak skrzętnie przygotowali lokacje pod ucieczkę. Spore wrażenie zrobiła na mnie szata graficzna, miejscami bardzo realistyczna. Zwłaszcza, że tamatyka jest kontrowersyjna i zawiera sporo szokujących scen. Na brak emocji narzekać więc nie można. Gra wygląda w ruchu świetnie, a to za sprawą płynnej animacji i cut-scenek widzianych z oczu bohatera. Tytuł może poszczycić się również intrygującymi wrogami. Lepiej niż przyzwoicie wypada natomiast oprawa audio. Dialogi brzmią przekonująco, zaś odgłosy środowiska, niepokojący ambient i motywy zaaranżowane do pościgów robią naprawdę dobrą robotę. Minusy... Problem z grą jest taki, że trochę brakuje jej subtelności. Fabuła nabiera rozpędu od pierwszych minut, nie dając czasu na zastanowienie się czy zbudowanie napięcia. Traci na tym klimat i mam wrażenie, brakuje mu wyrafinowania. Rozgrywka okazuje się mocno oskryptowana i dość schematyczna. Za dużo tu uciekania, non stop coś nas goni i nie ma chwili na eksplorację. Zresztą, puste pod względem przedmiotów do zebrania pomieszczenia nie zachęcają, a notatki szybko stają się nużące. Oprócz tego można wymienić pewne nieścisłości, na które trzeba przymknąć oko, kwestię baterii do kamery i nagrywania wydarzeń, niekonsekwencję oraz brak logiki w prowadzeniu działań czy momentami nadludzką siłę bohatera. Dodając do tego głupie, często niesprawiedliwe zachowania sztucznej inteligencji, tworzy się pewien wyczuwalny dysonans. Nocna eskapada szybko się jednak kończy. W gruncie rzeczy to mam chyba podobne spostrzeżenia i zarzuty, jak do pierwowzoru. Pod tym względem niewiele się zmieniło, a wręcz pewne aspekty uległy nieznacznemu pogorszeniu. Moja ocena - 6.5/10
HETRIX22
Ekspert
2017.09.27
W porównaniu do jedynki niektóre patenty usprawnili jak trochę lepsza grafika i kilka nowych animacji chowania się. Niestety całokształt całej tej sytuacji trochę gorszy. -Jesteśmy w lesie po kilku hardkorowych akcja bohater powinien po prostu chcieć uciec-Przeciwnicy atakujący nas to często jakieś schorowane staruchy, dziwne że nie możemy sie bronić-Notatki, które znajdujemy są cholernie nudne-Troche nudne lokacje (te same chatki i wszechobecne poszarpane zwłoki w końcu się nudzą.Jednak muszę przyznać, że gra stosuje wiele fajnych patentów straszenia. Nie jest taka zła
pieterkov
Ekspert
2017.05.08
Gra moim zdaniem dużo gorsza od 1. W 1 przed przeciwnikami naprawdę trzeba było się chować, nasłuchiwać itd. Tutaj mają oni praktycznie 100% czujność, więc skradanie się nic nie daje, bo i tak wszystko kończy się pościgiem. Co więcej, w 1 części pościgu trzeba było uniknąć, chowając się, zatrzaskując za sobą drzwi itd. Tutaj wystarczy pobiec kilkanaście sekund, zniknąć za rogiem i goniący nas potwór magicznie znika. Gorzej jest z ludźmi, bo zazwyczaj występują w grupach i nasza "ucieczka" to paniczne, komediowe wręcz lawirowanie od jednego przeciwnika do drugiego tylko po to, żeby wskoczyć oknem do najbliższego budynku i schować się pod łóżko.Główne wady gry to: BARDZO szybko zużywające się baterie, ich wieczny niedobór i brak interfejsu - trzeba samemu liczyć baterie w kieszeni, co w czasie dynamicznej ucieczki jest niemożliwe. Ponadto gra jest cały czas BARDZO ciemna i bez noktowizji nic nie widać, tym samym bez baterii jesteśmy w dupie. W 1 bez baterii nadal można było grać, tutaj noktowizor jest bez baterii rozmyty i ma bardzo mały zasięg, więc jest bezużyteczny bo nie widać nawet podłogi metr przed nami. Prowadzi to czasem do sytuacji gdzie celowo zabijamy się poprzez upadek z wysokości, żeby po odrodzeniu mieć pełną baterię i móc stwierdzić gdzie w ogóle należy iść dalej.Kolejna wada to ciągła ucieczka. Nie ma tutaj miejsca na strach. Gra jest mniej straszna od 1, zamiast tego idzie w gore i wieczną ucieczkę. Ciągle nas coś goni, fragmenty bez pościgu trwają kilkadziesiąt sekund i są jedynie przejściem z jednej areny pościgu do drugiej. Bardzo mnie to denerwuje, bo nie mam przez to okazji na zwiedzenie poziomów, zebranie notatek i baterii - a to z kolei prowadzi do ich niedoboru, pomimo grania na najniższym poziomie trudności.I wreszcie ostatnia wada, która sprawia, że wszystkie powyższe wady (mały zasięg noktowizora, wieczna ucieczka) nabierają znaczenia - lokacja. Gra dzieje się głównie w lesie. Nie ma więc już powolnego zwiedzania każdego pokoju i trzaskania drzwiami, zamiast tego jest bieganina po polach kukurydzy i lawirowanie między drzewami w panicznym poszukiwaniu ścieżki dalej. Co więcej gra często niejasno mówi graczowi dlaczego musimy iść w miejsce X czy Y. Przez to gracz wydaje się odłączony od gry bo nie rozumie czemu robi to co robi. Po prostu idzie przed siebie jedyną dostępną drogą robiąc to, co napisy na ekranie każą.Moim zdaniem 1 była dużo lepszą i bardziej dopracowaną grą, bo można było eksplorować swoim tempem i zbierać i oglądać wszystko, a także pod względem SI przeciwników którzy gonili uczciwie, nie znikali magicznie za zakrętem po 10 sekundach i obok których jak najbardziej dało się przekraść.P.S. Tak przy okazji dodam jeszcze, że "bezbronność" bohatera czasami wydawała się śmieszna, bo o ile w 1 przeciwnicy byli silni i nie mieliśmy z nimi szans, o tyle w 2 często uciekamy przed wychudzonymi do samego szkieletu, chorymi na różne choróbska, osłabionymi ludźmi, których jedno nasze pchnięcie mogłoby zabić. Ale nieee, zamiast tego nasz bohater pozwala im się podgryzać, obijać narzędziami itd. by w końcu zginąć po paru ciosach od tych patyczaków. To również kompletnie zabija klimat gry bo jest kompletnie nielogiczne, zwłaszcza, że cień naszego bohatera sugeruje, że jest mięśniakiem i mógłby takie 3 chudzinki na raz roztrzaskać o pobliski drewniany domek.P.P.S. Nowa funkcja "nagrywania" jest bez sensu, bo czasami nawet nie wiemy co jest nagrywane, są to kompletnie nieistotne sceny, a z drugiej strony czasami nie nagrywane są ciekawe wydarzenia. Sprowadza się to do tego, że cały czas latamy z włączoną kamerą i przypadkiem nagrywamy coś od czasu do czasu, nie ma w tym żadnej logiki.
Vlad Tepes
Ekspert
2017.05.01
Właśnie skończyłem grę 2nd raz tym razem na trudnym, zbierając przy tym wszystkie nagrania i notatki. 3rd raz na koszmarze już sobie daruję, a to dlatego, iż gra jest trochę nużąca i irytująca. Wiem, że na tym polega jej urok, ale zamiast straszyć przez wywołuje znudzenie, a to ze względu na powtarzanie tych samych sekwencji podczas ucieczek i skradania, jeśli nie zrobi się czegoś idealnie - zginąłem chyba kilkadziesiąt razy, bo pobiegłem np. w lewo, a nie w prawo albo próbowałem otworzyć nie te drzwi co trzeba. Męczące jest też ciągłe wracanie do szkoły i bieganie bez sensu po tych samych korytarzach. Podróż tratwą i niektóre cutscenki to po prostu dłużyzny. Gra do tego jest moim zdaniem zbyt ciemna, czasami po prostu nic nie widać, a baterie dramatycznie, szybko się wyczerpują. Skończyłem Outlast 1 z DLC na koszmarze i wydaje mi się on jednak bardziej przyjemny. Jednak mimo wszystko gra ma klimat, fajną muzę, dźwięki i grafikę, ale polecam raczej jak stanieje - ja kupiłem za 120 zyla i po przejściu 2x już pewnie to tego tytułu nie wrócę...
wwad
Ekspert
2017.04.28
Wykreowany świat w tej grze robi wrażenie i jest mega mega klimatyczny na swój sposób.Genialna gra światła, mgły i cieni np. można być w jaśniejszym miejscu kilka kroków i totalna ciemność i na odwrót, światła latarek w polu kukurydzy genialne :)Dla samego klimatu warto pograć i pozwiedzać tą grę choć ja nie jestem z tych co szukają wyzwań i strachu jedynie chciałem zakosztować tego klimatu bo mi się spodobał stąd grałem z włączonym trainerem na nieskończone baterie i bandaże ( tak trochę oszukańczo ale też bez przesady mechanikę zachowałem w pełni i zdarzało się wiele śmierci ) .U mnie gra wywoływała lekkie emocje strachu i bardziej ciekawość kolejnych nietypowych i dość makabrycznych scen. Pod końcem te przerywniki w szkole robią się męczące i nudnawe przez co klimat troszkę siadł.W sumie dobrze że nie była dłuższa bo by mi się chyba więcej nie chciało było tego w sam raz.Optymalizacja jest dobra. Grafika, dubbing angielski i dźwięk na bardzo dobrym poziomie. Ogólna jakość wykonania perfect rzadkość w tych czasach.Teraz trzeba będzie zagrać w jedynkę bo nie grałem :DGrę ukończyłem i ode mnie 8.5/10.Jak ktoś szuka straszydła to tu go nie znajdzie za to dobry odmienny od typowych gier klimat znajdzie się na pewno :)
manek23
Ekspert
2023.09.03
pan martin
Ekspert
2021.05.21
Charson
Ekspert
2018.09.16
MadtPL
Ekspert
2018.08.28
kęsik
Ekspert
2017.08.24
Tomasz Piotrowski
GRYOnline.pl Team
2017.04.29
Tomasz Piotrowski
GRYOnline.pl Team
2017.04.26
Łukasz Wiśniewski
GRYOnline.pl Team
2017.04.26
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (49 816)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Wicih Konsul
Wstyd przyznać ale mimo bycia wielkim fanem Outlasta wczoraj dopiero skończyłem dwójkę. Wskutek różnych zawirowań po miłości od pierwszego kontaktu z jedynką wiecznie ogrywałem ją i dodatek, podczas gdy dwójka z różnych względów, miesiąc w miesiąc została odkładana na potem. Jaki to był błąd, modlę się do Boga aby wybaczył mi ten grzech. I chyba posłucha, choć wizja religijności z drugiej części chyba najbardziej rozpoznawalnego przedstawiciela gatunku mówi mi co innego.
Od strony klimatu gra serwuje nam zupełnie co innego niż jedynka, jednocześnie dając nam na tyle podobne odczucia abyśmy czuli się nieco na znanym polu, nie mylić z "bezpiecznie". Podczas gdy w jedynce zwiedzaliśmy z kamerą stary psychiatryk, czując się jak prowadzący "Tropicieli Mogił" Lance Preston, tutaj czujemy się raczej jak Heather Donahue w lasach Blair. Choć otoczenie wskazuje na bardziej otwarty świat to wciąż mamy do czynienia z liniową budową poziomów, na których możemy zboczyć z kursu jedynie bo znajdźki i znane już z poprzedniej części listy. Jednak gra rozwiązuje to w taki sposób że cieżko uznać to za wadę. Na ogół zwiedzamy na zmianę górzysty las i wioski, czasem jakieś podziemia. Również zasobnik przeciwników się zmienił, w gruncie rzeczy na plus.
Fabuła wygląda z grubsza podobnie jak w jedynce, zostajemy odizolowani od cywilizacji i w skrajnie bestialskich warunkach musimy po prostu przetrwać i wydostać się z obszaru zagrożenia co stale nam się nie udaje. No prawie, jest jeden mały szczegół który mocno zmienia wrażenie bezsilności które serwował nam poprzednik. Tutaj w piekle nie znaleźliśmy się sami, jest w nim też nasza żona, co sprawia że poza ciągłą beznadziejnością nasza postać czuje też odpowiedzialność i poczucie winy. Do tego stale wraca trauma z dzieciństwa związana z podobnymi emocjami...
Najkrócej tłumacząc fabułę; dwóch dziennikarzy w związku małżeńskim rozbija się na obszarze małej wsi zawładniętej przez dwie krwiorzercze sekty, zwalczające się i wszystko co obce nawzjem. Nasza żona szybko znajduje się na celowniku obu z nich, a my próbujemy ją odnaleźć.
Mechanicznie jest podobnie do pierworodnej części, ale zostało dodane wiele "smaczków". Jednym z nich są oczywiście dwie sekty, których przedstawiciele zachowują się zupełnie inaczej. Pierwsza, bardziej "ludzka" dostała do ręki latarki, więc chowanie się w cieniu przestaje być tak proste. Do tego przeciwnicy potrafią już czołgać się i kucać, więc nie zawsze przejście przez ciasną szparę pod zrujnowaną szafą nas ratuje. Druga sekta to niezłe odklejeńce, przypominające bardziej potworów niż ludzi. Tych zwykle spotykamy niestety w grupach. Na ogół są szybsi i zwinniejsi.
Oczywiście zgodnie z tradycją wrogowie mają tu swoich "bohaterów" którzy (kontrowersyjna opinia) są nieco bardziej przerażający niż w jedynce, ale ciężko opisać ich bez spoilerów więc zostawiam temat nietknięty.
Nasz bohater również ma kilka nowych gadżetów. Poza wspomnianą wyżej możliwością czołgania się dostajemy, wmontowany w kamerę, iście szpiegowski mikrofon mogący wychwytywać sapanie i jęki przez ściany. Robi robotę, pod względem taktyki i klimatu.
W razie gdyby stara wiocha i lasy zaczęły się nam nudzić, główny bohater regularnie ma halucyny. Są to klimatyczne jakby objawienia, rodem z apokalipsy św. Jana, oraz całe sesje powrotu do szkoły związanej z traumą, gdzie goni nas inna poczwara.
Ogólnie jak dla mnie gra 10/10. Zmieniono nieco sposób narracji, gra ma o wiele więcej cuscenek i dialogów, a sama fabuła jest nieco bardziej złożona niż w poprzedniej części. Do tego graficznie jest to niezły popis, jak zawsze noktowizja robi robotę. zwłaszcza w lesie. Ogólnie polecam każdemu, świetna gra
Lukas1983 Centurion
Ta gra jest obrzydliwa, chora i okrutna (scena z jeszcze żywą kobietą przypiętą do łóżka, jak na razie była dla mnie najmocniejsza).
Ale! Outlast 2 to po prostu udana produkcja, gra się w to naprawdę dobrze i wygodnie. Wprawdzie nie ma tutaj walki, bo za każdym razem kiedy ktoś nas atakuje, to właściwie mamy dwie opcje: 1. uciec i ukryć się, albo 2. zginąć.
Dużo mroku, dużo sugestywnych obrazków, no i świetny element zapisywania co poniektórych scen, aby można je było później odtworzyć i zrobić coś w rodzaju flash-backa.
I muzyka, muzyka w tej grze to mistrzostwo.
Krypta76 Generał
Straszna gra
youtube.com/watch?v=2KwM5aYFpPI
Krypta76 Generał
Raz nudna raz straszna
youtube.com/watch?v=VhLQTYZm_mM