Capcom przybliżył szczegóły next-genowych wersji gier Resident Evil 2, 3 i 7. Każda z nich będzie dostępna wyłącznie cyfrowo, a po darmowym ulepszeniu zachowane zostaną wszystkie DLC i poczynione postępy.
 
Fani horrorów ucieszyli się, gdy 2 marca Capcom ogłosił, że gry Resident Evil 2, 3 i VII otrzymają darmową next-genową aktualizację na PS5, XSX/S oraz PC. Wczoraj owa japońska firma przybliżyła szczegóły zapowiedzianego ulepszenia. Niestety wciąż nie dowiedzieliśmy się, kiedy zostanie ono udostępnione.
Najistotniejszą kwestią wydaje się brak pudełkowych wersji owych gier dedykowanych konsolom dziewiątej generacji. Capcom nie ma ich w planach – przynajmniej na razie. Co za tym idzie, firma nie zarobi na tych produkcjach po raz drugi.
A co z osobami, które kupiły ich fizyczne wydania na PS4 i XOne? Będą one mogły pobierać darmowe ulepszenia z PS Store oraz MS Store (w ramach funkcji Xbox Smart Delivery). Graczy PC, posiadających RE 2, 3 i VII na Steamie, czeka po prostu darmowa aktualizacja.
Oznacza to oczywiście, iż do grania na PS5 i XSX/S będą potrzebne płyty z wydania na PS4 lub XOne. No chyba że zdecydujemy się na zakup cyfrowych wersji omawianych Residentów.
Warto dodać, iż wszelkie nabyte DLC – niezależnie od tego, czy weszliśmy w ich posiadanie osobno, czy w pakiecie pokroju Resident Evil 7: Gold Edition – przeniosą się do ulepszonych wersji. Dotyczy to również zapisów rozgrywki – na PS5 i XSX/S będziemy mogli kontynuować zabawę od momentu, w którym przerwaliśmy ją na PS4 czy XOne.
A jakie ulepszenia czekają nas w next-genowych wersjach RE 2, 3 i VII? Na razie wiemy jedynie, co zaoferuje wydanie na konsolę Sony – ray tracing, wyższą liczbę klatek na sekundę, dźwięk 3D, a także obsługę haptycznych wibracji i adaptatywnych triggerów kontrolera DualSense. Można jednak założyć, że przynajmniej pierwsze dwa ulepszenia trafią także na PC i XSX/S.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
50

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.