Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield 2142 - poradnik do gry

Battlefield 2142 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Belgrade | Analiza map poradnik Battlefield 2142

Belgrade

Nazwa mapy: Belgrade - Belgrade - Analiza map - Battlefield 2142 - poradnik do gry

Nazwa mapy: Belgrade

Lokacja: Belgrad, Serbia

Tryb: Conquest: Head-On

Opis mapy: Mapa miejska, na której flagi ułożone są gęsto, a rola pojazdów pancernych jest mocno ograniczona. Teren jest tutaj płaski, z wyjątkiem wzgórza na zachodzie, na którym znajduje się posterunek. Budynki z wysokimi balkonami umieszczone między spawnami zapewniają całkiem niezłą osłonę i jednocześnie są świetnymi miejscówkami dla snajperów. Najczęściej spotykane klasy na tej mapie szturmowcy i jednostki wsparcia. Od czasu do czasu można natknąć się na zwiadowców. Sprzęt pancerny w postaci czołgów nie jest w stanie zbyt wiele zdziałać, dużo lepiej sprawuje się wóz APC ze swoimi bombami przeciwpiechotnymi. Battlewalkery również się tutaj przydają - wspierają ataki na posterunki i stanowią eskortę dla wozów pancernych.

Analiza: Analizę zacznijmy od wzgórza znajdującego się w zachodniej części mapy. Jest ono zaznaczone zielonym kółkiem na powyższej mapie. Położony tam posterunek jest ważny o tyle, że z niego bardzo dobrze się atakuje flagi na wschodzie - snajperzy mogą eliminować kręcącą się przy nich piechotę, a ponadto droga do owych punktów jest całkiem krótka. Ponadto, na zachodnim wzgórzu pojawia się battlewalker, a więc warto walczyć o ten posterunek. Dodam jeszcze, że można go przejąć wyłącznie na piechotę; żaden pojazd nie podjedzie do flagi. Pozostałe spawny ułożone są między rzędami budynków oznaczonymi cyframi [1] , [2] i [3] . Są to budowle o wysokich balkonach, a to oznacza, że snajperzy i inżynierowie znajdujący się w tych punktach mogą dobrze ochraniać znajdujące się w pobliżu flagi. EU i PAC mają w swoich bazach [I] i [II] po jednym czołgu i wozie APC. Ponadto, pojawiają się tam pojazdy zwiadowcze.

Strategia dla EU: Na samym początku należy zająć posterunek na zachodnim wzgórzu. Powinny zostać tam skierowane dość duże siły - czołg i jeden wypełniony piechociarzami wóz Bandit powinny załatwić sprawę, tym bardziej że po zajęciu flagi dostaniemy również battlewalkera. Pozostała część zespołu musi się skierować na wschód i zajmować kolejne spawny na swojej drodze. Piechota wspomagana wozem APC nie powinna mieć z tym większych problemów. W środku miasta dojdzie prawdopodobnie do najzacieklejszych walk i potrzebnych będzie sporo miejsc odrodzenia, dlatego zalecam tworzenie dużej ilości drużyn oraz stosowanie sprzętu SLSB. Z utrzymaniem zachodniego wzgórza też mogą być problemy, gdyż wszyscy, co zajęli ten punkt najczęściej kierują się potem do centrum miasta w celu zajęcia kolejnych flag i w rezultacie wzgórze pozostaje bez obrony.

Strategia dla PAC: Podobnie jak w strategii EU, walkę zaczynamy od próby zajęcia zachodniego wzgórza. Piechota powinna zająć się flagami w samym centrum miasta, natomiast czołg i garstka piechoty winny udać się na zachód. Szczęśliwie dla PAC, battlewalker pojawia się w północnej części wzgórza, co pozwala azjatyckim żołnierzom na szybsze obsadzenie go i jednocześnie ubiegnięcie sił EU. Walka na wschodzie będzie zacięta i tam należy w dalszej części rundy kierować większość sił, lecz PAC ma o tyle lepszą sytuację, że bez większych problemów może zająć posterunek znajdujący się na odległym południu i stamtąd atakować centrum miasta. Punkt ten jest jednak bardzo narażony na ataki wroga z tej prostej przyczyny, że leży blisko głównej bazy EU.