Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield 2142 - poradnik do gry

Battlefield 2142 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cerbere Landing | Analiza map poradnik Battlefield 2142

Cerbere Landing

Nazwa mapy: Cerbere Landing - Cerbere Landing - Analiza map - Battlefield 2142 - poradnik do gry

Nazwa mapy: Cerbere Landing

Lokacja: południowa Europa

Tryb: Conquest: Assault

Opis mapy: Terenem walk jest mała nadmorska miejscowość. Dochodzi tutaj tylko do walk piechociarzy, ciężki sprzęt rzadko się tu pojawia i jego rola jest niewielka. Kluczem do sukcesu jest szybkość poruszania się, tworzenie zgranych drużyn oraz znajomość mapy. Ważne jest tutaj rozmieszczenie budowli. Nie pozwala ono maszynom pancernym na sprawne poruszanie się, zaś piechocie umożliwia atakowanie znienacka oraz ciche przekradanie się pod nosem przeciwnika. Ponadto, warto wspomnieć o ukształtowaniu terenu. Wioska znajduje się na wzgórzu o dość stromych zboczach, które mogą zostać wykorzystane przez żołnierzy dysponujących bronią na średni i długi dystans. Odległości między posterunkami są wprawdzie niewielkie, jednakże w wyniku intensywnych walk flagi często zmieniają właścicieli.

Analiza: Duże zielone kółko otaczające trzy flagi oznacza zabudowany teren wioski, na którym dochodzi do zaciekłych walk piechoty, zwłaszcza pomiędzy dwoma posterunkami na południu, należącymi do EU. Zielone kółko otaczające neutralny spawn jest również miejscem ostrych starć, tyle że tutaj do walki czasami włącza się battlewalker zespołu PAC. Trzecie zielone kółko, a właściwie owal, zlokalizowane na południowym wschodzie, oznacza drogę przez las, którą PAC można się dostać do miasteczka. Nie licząc spadkowego terenu i wynikających z tego możliwości prowadzenia ostrzału snajperskiego, wyróżnić można dwa dobre punkty widokowe. [1] to wysoki budynek znajdujący się w bazie EU [I]. [2] to betonowy bunkier, z którego da się obserwować część portu będącego posterunkiem PAC [II] i neutralną flagę. Unia nie posiada żadnego cięższego sprzętu, natomiast PAC ma u siebie pojazdy zwiadowcze i maszynę T-39 Bogatyr.

Strategia dla EU: Przede wszystkim - zgranie. Poruszanie się w grupie i uzupełnianie amunicji oraz leczenie kompanów to bardzo ważna sprawa na tej mapie. Zespół powinien skupić się początkowo wokół neutralnej flagi oraz posterunku wysuniętego najbardziej na wschód (kościół). Tam wróg zaatakuje na samym początku, i to wszystkim co ma, a więc należy się przygotować na ewentualne spotkanie z battlewalkerem. Polecam również pozostawianie urządzeń SLSB w rejonie tych flag. Sporym zagrożeniem są także ci żołnierze, którzy zdołają się przemknąć niezauważenie na nasze tyły i zająć jeden z posterunków na północy. By temu zapobiec, można i tam rozłożyć SLSB albo zastawić pułapki w postaci ładunków APM. Gdy przeciwnik zaszyje się w jednym ze spawnów i nie będzie się go dało stamtąd wykurzyć, można spróbować zagrać snajperem i wykorzystać ukształtowanie terenu w celu zastrzelenia kilku obrońców punktu. W końcowej części rundy trzeba dopasować obronę do stylu gry przeciwnika. Jeżeli preferuje on frontalne ataki na najbliższe flagi, defensywa musi wyglądać tak, jak jest to wyżej opisane. Jeśli jednak przeważają działania dywersyjne, należy skierować część sił w głąb miasteczka i walczyć o znajdujące się tam posterunki.

Strategia dla PAC: Bardzo trudna mapa dla PAC. Miasteczko można zaatakować dwiema drogami. Pierwsza i zarazem trudniejsza prowadzi do neutralnej flagi, którą trzeba zająć i utrzymywać. By tego dokonać, należy rzucić do walki niemal wszystkie siły, jakimi się dysponuje. Przeciwnik atakuje z wyższej pozycji i jest w stanie otoczyć ten posterunek, dlatego utrzymanie go jest dosyć trudne. Druga droga wiedzie przez las, zaznaczona została zielonym owalem na powyższej mapie. Przeciwnik zwraca na nią mniejszą uwagę, jednakże przyjdzie z silnym kontratakiem, jeżeli PAC zajmie flagę wysuniętą na wschód (kościół). Stamtąd da się jednak wyprowadzać uderzenia na posterunki znajdujące się głębiej w miasteczku. Jeśli zespół zdoła opanować na samym początku i kościół, i neutralny spawn, dalsza ekspansja na północ zostanie bardzo ułatwiona. Jeśli jednak będzie to zadanie przerastające możliwości graczy, można spróbować po cichu przedostać się na północ i zająć jedną ze znajdujących się tam flag. EU raczej nie poświęca im zbyt wiele uwagi, przynajmniej do czasu, aż ich nie straci. Posiadany battlewalker nadaje się jedynie do zdobycia i utrzymania wspomnianych dwóch posterunków - neutralnego i kościoła. Północna część mapy jest niezwykle ciasna i maszyna może mieć spore problemy w walce z piechotą w tym rejonie.