Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Total War Warhammer 3: Królestwo Chaosu - ogólne zasady Total War Warhammer 3 poradnik, porady

Na tej stronie poradnika do gry Total War Warhammer 3 poznacie ogólne zasady rządzące Królestwem Chaosu.

Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2022

Ta strona poradnika do gry Total War Warhammer 3 została poświęcona ogólnym zasadom panującym w Królestwie Chaosu.

Prędzej czy później każdy gracz chcący przejść kampanię w Total War Warhammer 3 trafi do Królestwa Chaosu w poszukiwaniu dusz książąt demonów, gdyż tylko one mogą otworzyć drogę do Kuźni Dusz, a tym samym do zwycięstwa.

Królestwo Chaosu: Jak odblokować?

Aby dostać się do Królestwa Chaosu musicie wejść w interakcję ze Szczeliną - Total War Warhammer 3: Królestwo Chaosu - ogólne zasady - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Aby dostać się do Królestwa Chaosu musicie wejść w interakcję ze Szczeliną. Te portale pojawiają się po raz pierwszy w okolicach 30 tury, a następnie cyklicznie powracają. Pomimo że są ich różne rodzaje, z każdego możecie się dostać do dowolnej demonicznej krainy.

Każdorazowo Szczeliny pozostają otwarte 15 tur. Można do nich wejść w odpowiadającym Wam momencie. Jeżeli czas przeznaczony na ich otwarcie minie, a Wy znajdujecie się w Królestwie Chaosu, to możecie dokończyć zdobywanie duszy. Nie zwlekajcie jednak zbyt długo!

Konkurujecie z innymi frakcjami

Pamiętajcie, że zdobywanie dusz książąt to wyścig z innymi nacjami. Po wejściu w interakcję ze Szczeliną ujawni się Wam lista Królestw Chaosu. Jeżeli będziecie się ociągać z wysłaniem lorda, koło domen bóstw ukażą się małe symbole innych krajów. Oznacza to, że już w nich znajduje się jakaś armia, która chce pozyskać duszę dla siebie. Oczywiście lepiej wybierać te lokacje, w których nie ma przeciwników. Warto być pierwszym!

Zasada jednej duszy

W ramach jednego pojawienia się Szczelin, możecie zdobyć jedynie jedną duszę - Total War Warhammer 3: Królestwo Chaosu - ogólne zasady - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

W ramach jednego pojawienia się Szczelin, możecie zdobyć jedynie jedną duszę. Po jej zagarnięciu, gra przeteleportuje Waszą postać z powrotem w miejsce, z którego wyruszyła, przy okazji niszcząc za Wami portal. Warto podkreślić, że inne Szczeliny nie znikną ze świata, jednak Wasz lord nie będzie już mógł przez nie przejść do Królestwa Chaosu.

W przypadku, jeżeli podejmiecie próbę zdobycia duszy, ale Wam się nie uda, wtedy gra przeteleportuje Was do miejsca, z którego wyruszyliście. Będziecie jednak mogli spróbować ponownie dostać się do któregoś z Królestw Chaosu (o ile pozostały jeszcze dusze do przejęcia).

W danym "zesłaniu" Szczelin każda dusza może być pochwycona jednokrotnie, więc nie liczcie na to, że zdobędziecie ją po tym, gdy już inna nacja ją przejęła.

Zabijajcie wrogich lordów

Jak już wspomniałem, zdobywanie dusz jest wyścigiem, więc jeżeli chcecie wygrać, to powinniście eliminować innych lordów, jeżeli tylko nadarzy się Wam ku temu dobra okazja. Jest to szczególnie pomocne, jeżeli wrogi przywódca jest w krainie dłużej i udało mu się osiągnąć więcej.

Negatywne cechy

Przebywanie w Królestwie Chaosu nie jest zdrowe dla Waszego lorda, o dziwo, nawet jeżeli sam jest demonem - Total War Warhammer 3: Królestwo Chaosu - ogólne zasady - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Przebywanie w Królestwie Chaosu nie jest zdrowe dla Waszego lorda, o dziwo, nawet jeżeli sam jest demonem. W każdej turze macie szansę na dostanie negatywnej cechy. Wpływają na armię Waszego lorda i lokalną prowincję, jednak na tym nie koniec. Mają one poziomy, a w swojej ostatecznej formie mogą oddziaływać nawet na całą nację.

Można je jednak wyleczyć stacjonując przywódcę w osadach z wybudowanymi specjalnymi obronnymi strukturami. Warto więc w nie zainwestować w prowincji, z której wyruszacie na podbój Królestwa Chaosu.

Bitwy

Królestwo Chaosu rządzi się swoimi własnymi prawami. Znajdziecie tutaj wrogie armie, które zazdrośnie strzegą domostw swoich panów. Podczas bitew z nimi nie można losować puli many. Ponadto do Waszego zasobu mocy zostanie dodana umiejętność armii (więcej o nich możecie przeczytać na Wiatry magii i czary), jednak nigdy nie możecie być pewni, jaka Wam przypadnie.

Zdobywanie dusz

Każde Królestwo Chaosu ma unikaną mechanikę i stawia przed graczem inne zadanie. Dopiero po wykonaniu tej misji dostaniecie szansę na pokonanie demonicznego księcia i zagarnięcie jego duszy. Zostało to szerzej omówione na osobnych stronach w tym rozdziale: Królestwo Khorne, Królestwo Slaanesh, Królestwo Nurgle, Królestwo Tzeentch.

Ostateczna bitwa o duszę przybiera zawsze ten sam schemat. Jest to połączenie tradycyjnej bitwy typu "zaatakuj armię" oraz elementów obrony osiedla. Więcej o tym dowiecie się na dedykowanej stronie - Bitwy o dusze demonów.

Ponadto zajrzyjcie również na stronę Kuźnia Dusz, jeżeli chcecie się dowiedzieć czegoś o finałowej potyczce kampanii z Be'lakorem.